PID på proces, der lytter på best
Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 13-12-04 19:50

Jeg har ofte behov for at finde PID på en proces, der lytter
på en bestemt port, f.eks. for at kunne genstarte en proces,
der er løbet løbsk. Hvis f.eks. en maskine har n java processer,
der lytter på hver sin port, vil jeg gerne kunne se, hvilken
proces der lytter på hvilken port.

Nogen der har et bud på, hvordan man enklest ser denne
sammenhæng på Linux (RH8/9) og Solaris (9)?

--
Mvh. Henrik

Fra : Peter Jensen

Dato : 13-12-04 20:10

PeKaJe
   "Yes, we all remember the (in)famous Tee-Gee Super-Duper-Linux-Exploit
   Dangerous as hell it was. Whole continents where in grave danger of
   laughing themselves to death" -- Peter Köhlmann in COLA

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 13-12-04 20:39

Henrik S. Pedersen wrote:

> [...]
> proces der lytter på hvilken port.
>
> Nogen der har et bud på, hvordan man enklest ser denne
> sammenhæng på Linux (RH8/9) og Solaris (9)?

'lsof' med option '-i' findes baade til Solaris og Linux.

Vh,

--
..O. Ole Michaelsen, Copenhagen, Denmark
...O http://www.olemichaelsen.dk/