Kald til mySQL...
Fra : Martin Hjort

Dato : 13-12-04 18:59

Når jeg bruger phpMyAdmin, burde jeg så ikke kunne se den bruger
jeg mener at have oprettet med mySQLAdmin, i databasen mysql?

Når jeg laver et lille bitte script som fx.:

<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "kongfjong", "kon9fj0ng");
echo "$conn";
?>

Melder den følgende fejl:

Warning: mysql_connect(): Access denied for user:
'kongfjong@localhost' (Using password: YES) in D:\Apache
Group\Apache2\htdocs\mysqlconnect.php on line 2

Når jeg går ind i mySQLAdmin, kan jeg på fanebladet my.ini Setup
se, at jeg har sat user og password stemmer overens med det i
scriptet. Hvad gør jeg forkert?

Det er version phpMyAdmin-2.6.0-pl3 som jeg kører med, lokalt på
min maskine.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 13-12-04 23:41

Det at du har sat et kodeord i sin winMySQLadmin betyder ikke
nødvendigvis at kodeordet er sat for mysql brugeren.

prøv eventuelt at gå i din mysql\bin mappe med en kommandoprompt og
skriv følgende:
mysql -u root

Hvis du kan logge på mysql shell med dette er det fordi standard
brugeren 'root' ikke har fået tildelt et kodeord. Reference, mysql manual.

Ligeledes, kan du ikke logge på med brugeren 'root' så prøv med
'kongfjong' i stedet.
mysql -u konfjong

--
Dan Storm

http://err0r.dk
storm@err0r.dk

PGP Public key på http://err0r.dk/pubring.pkr

inden for et bestemt område

Fra : Martin Hjort

Dato : 15-12-04 19:12

Dan Storm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> brugeren 'root' ikke har fået tildelt et kodeord. Reference, mysql manual.
>
> Ligeledes, kan du ikke logge på med brugeren 'root' så prøv med

Jeg kan tilsyneladende logge på med hvilken som helst bruger. Om det er root,
kongfjong, konfjonmg, hans eller noget femte...

Fra : Martin Hjort

Dato : 15-12-04 19:14

Og hvordan giver jeg root de rette login og password?