trådløs
Fra : Sirannon

Dato : 13-12-04 18:00

Halløjsa!

Kan det lade sig gøre at forbinde sit lydkort med en forstærker via en
trådløs forbindelse? Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men har ikke lige
fundet noget der passede. Så derfor må jeg bede om lid hjælp fra jer
eksperter!

På forhånd tak

Rune

Fra : Q

Dato : 13-12-04 20:03

"Sirannon" <runenospam_aagaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> trådløs forbindelse? Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men har ikke lige
> fundet noget der passede. Så derfor må jeg bede om lid hjælp fra jer

Skal det være ordentligt er det billigere at smide konen ud
/peter

Fra : Sirannon

Dato : 13-12-04 21:31

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

> "Sirannon" <runenospam_aagaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skal det være ordentligt er det billigere at smide konen ud
> /peter

Hvad vil det sige og hvad hvis det ikke skal være ordentligt?

Fra : Q

Dato : 13-12-04 22:25

> Hvad vil det sige og hvad hvis det ikke skal være ordentligt?

De billige kits man køber til den slags er typisk begrænsede enten i
lydkvalitet eller rækkevidde..

Her snakker jeg altså forskel i lydkvalitet der uden problemer kan høres
uden brug af eksotiske højttalerkabler osv..

Der findes proff. systemer til den slags, men det er ikke noget man lige
køber for en 1000-lap i Bilka..

/peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-12-04 21:34

Sirannon skriver:

> Kan det lade sig gøre at forbinde sit lydkort med en forstærker via en
> trådløs forbindelse?

Ja, kig på trådløse tv/video kit.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : ND

Dato : 13-12-04 23:29

"Sirannon" skrev:
> [...]
> trådløs forbindelse? Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men har ikke lige
> fundet noget der passede. Så derfor må jeg bede om lid hjælp fra jer

Jeg har (på forsøgsbasis) netop anskaffet mig Apples nye AirPort Express.
Måske denne vil kunne dække dit behov?

http://www.apple.com/airportexpress/

Det er en dims, som du kan sætte til dit anlæg med almindelige analoge
phonokabler eller med et optisk digitalkabel. Den kommunikerer med din PC
vha. almindeligt WLAN, hvilket er en stor fordel, idet det færdige lydsignal
først dannes efter den trådløse overførsel - og det vil altså sige, at
lydkvaliteten ikke påvirkes af overførslen.

Man kan sige, at du på denne måde ikke forbinder PC+lydkort trådløst med
forstærkeren, men i stedet forbinder PC'en trådløst med lydkort+forstærker.

Men den store ulempe er, at dimsen ikke fungerer som et egentligt lydkort:
Du skal benytte Apples egen software iTunes til at afspille de medie-filer,
som du vil høre på dit anlæg. Det er ikke noget problem for mig, men hvis du
f.eks. vil høre lyden fra dine spil på anlægget, så skal du altså finde en
anden løsning...

Jeg har ikke haft mulighed for at teste så meget på AirPort'en endnu. Men
den har nogle funktioner, som jeg godt kan lide. F.eks. at man kan slå
PC'ens volumenkontrol fra, så der ikke sker nogen form for behandling af
lyden, før det sendes til forstærkeren. Indtil videre synes jeg faktisk,
lyden er rigtigt god - men den superkritiske lytning er jeg ikke nået til
endnu. Dog er det helt tydeligt, at den digitale udgang giver bedre
resultater end den analoge.

vh
Niels

Fra : Sirannon

Dato : 14-12-04 10:31

"ND" <dk_niels@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> du
> f.eks. vil høre lyden fra dine spil på anlægget, så skal du altså finde en

Tak for svaret, desværre vil min far mest bruge det i forbindelse med hans
tv-tuner, så det er nok ikke løsningen

Fra : Max

Dato : 14-12-04 00:27

Hej

> fundet noget der passede. Så derfor må jeg bede om lid hjælp fra jer
> eksperter!

Et sæt trådløse hovedtelefoner kan danne basis for en løsning
mange kan leve med.

Mvh Max