Access denied for user
Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 17:41

Hej NG

hvorfor kommer denne fejl, når både brugernavn og kodeord er rigtigt

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[MySQL][ODBC 3.51 Driver]Access denied for user: 'bambisql@bambi-2' (Using
password: YES)

Mette

Fra : Jan Bachman

Dato : 13-12-04 18:13

>hvorfor kommer denne fejl, når både brugernavn og kodeord er rigtigt

Det kunne tyde på at der mangler at blive tildelt rettigheder til
noget af det, der forsøges tilgået.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 18:35

> Det kunne tyde på at der mangler at blive tildelt rettigheder til
> noget af det, der forsøges tilgået.

Ja, det har du ret i, men det er (desværre) som at finde en nål i en høstak.

Min "WinMySQLAdmin 1.3 Tool" ser sådan ud:

[mysqld]
basedir=D:/mysql
#bind-address=192.168.0.100
datadir=D:/mysql/data
#language=D:/mysql/share/your language directory
#slow query log#=
#tmpdir#=
#port=3306
#set-variable=key_buffer=16M
[WinMySQLadmin]
Server=D:/mysql/bin/mysqld-nt.exe
user=bambisql
password=bambi

Fra : Sune Christesen

Dato : 13-12-04 19:32

Fejlen ligger ikke nødvendigvis ved brugernavnet eller kodeordet, der kan
ligeledes være problemer med tilladelserne til den maskine du tilgår databasen
fra (såfremt du har sat restriktioner på hvilke IP adresser der må tilgå
din database).

Er det ved alt du får fejlen, eller er det kun ved specielle tabeller du
oplever problemer?

Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-04 16:54

Hej

> Er det ved alt du får fejlen, eller er det kun ved specielle tabeller du
> oplever problemer?

Jeg har kun prøvet med 2 forskellige baser, men en jeg kender har prøvet på
hans PC og han får samme fejl.