asp formular
Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 13-12-04 16:53

Jeg har indsat en asp formular på min hjemmeside, men kan ikke få
den til at virke, jeg får en syntax fejlmeddelelse når jeg prøver
at sende formularen.

For nemheds skyld kan man se formularen på nedenstående link:
http://www.jorganne.dk/sender/formular.htm

Hjælp mig ved at sende fra formularen og se fejlkoden.

Hvis I kan hjælpe vil jeg blive meget glad.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : JH

Dato : 13-12-04 17:02

Jørgen Graae Jensen wrote:
> [...]
> http://www.jorganne.dk/sender/formular.htm
>
> Hjælp mig ved at sende fra formularen og se fejlkoden.
>
> Hvis I kan hjælpe vil jeg blive meget glad.

Du mangler et enførelsestegn efter:

Jeppe

We have unmistakable proof that throughout all past time, there has been
a ceaseless devouring of the weak by the strong.

Fra : pepss

Dato : 13-12-04 17:02

"Jørgen Graae Jensen" skrev

> [...]
> at sende formularen.

> Hjælp mig ved at sende fra formularen og se fejlkoden.

hvorfor ikke bare sende den?

du skal ha en " mere efter senderEmail & "</a> så det ser sådan ud:

</b>"

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-12-04 20:00

Jørgen Graae Jensen skrev:

> Hjælp mig ved at sende fra formularen og se fejlkoden.

Problemet er et forkert placeret anførselstegn

Et uddrag af linje 43 ser sådan ud:

Her har du tekststrengen "</a> & " efterfulgt af "asp-koden" <br />
Da <br /> imidlertid ikke er en asp-kommando, giver parseren fejl.
Det du givetvis mener er at der skal udskrives html-koderne </a><br
/> - for at opnå det skal du sørge for at både </a> og <br /> står
som tekststrenge.

Ret til enten:

eller

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 13-12-04 21:39

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan komme videre, da den asp
formular jeg vil benytte ikke er min egen, men en formular fra
hjemmesideskolen og her virker den perfekt.

Jeg har kopieret begge scripts over og oprettet en formular på min
hjemmeside og linket jeg sendte var en genvej til formularen.

Den oprindelige formular kan ses her:
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/aspmail.asp

Kodelinien herunder er linie 42 direkte fra min mail_sender.asp og
det er den der fejlmeldes når jeg vil sende en mail.

Response.write "<p>Meddelelse afsendt den " & Date & " klokken " &
vender tilbage så hurtigt som muligt." & "</p>"

Jeg blev anbefalet af hjemmesideskolen til at spørge i dette forum,
da man ikke kunne hjælpe mig.
Men det forvirrer mig at formularen virker hos hjemmesideskolen og
ikke hos mig.
Begge scripts er kopieret over i Notesblok og derfra til min
hjemmeside.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-12-04 22:09

Jørgen Graae Jensen skrev:

> Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan komme videre, da den
> asp formular jeg vil benytte ikke er min egen, men en formular
> fra hjemmesideskolen og her virker den perfekt.

Jeg kan godt forstå din frustration. Jeg har lige tjekket scriptet
på hjemmesideskolen - det har den samme fejl som du er stødt på.
Grunden til at det alligevel virker på hjemmesideskolen er at det
script der vises på siden ikke er det samme som det der kører siden
(asp-koderne kan jo normalt ikke ses).

Jeg sender lige Erik en mail og beder ham rette det (hvis han ikke
når at læse det her inden).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-12-04 22:51

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> Grunden til at det alligevel virker på hjemmesideskolen er at det
> script der vises på siden ikke er det samme som det der kører siden

Det script, som Jørgen bruger, har jeg uden ændringer kørt en testkørsel med
fra min serverplads, hvor det virkede helt problemfrit (Jørgen sendte mig en
zip-fil med sine sider (formular og data-handler)).

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-12-04 23:53

Erik Ginnerskov skrev:

> Det script, som Jørgen bruger, har jeg uden ændringer kørt en
> testkørsel med fra min serverplads, hvor det virkede helt
> problemfrit

Hvilken del af if-løkken havnede du i? (med andre ord, skrev siden
den ..."

Jeg kan da se at du har fået rettet scriptet på
<http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/aspmailscript.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-12-04 01:08

> [...]

> den ..."

> Jeg kan da se at du har fået rettet scriptet på

Ja, men det skulle ikke have indflydelse på Jørgens problem. Hans script
indeholder ikke den fejl. Fejlen blev først indført ved et uheld (jeg
slettede noget IP-logging), efter at han havde kopieret det.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 14-12-04 09:25

Jeg er ked af det hvis jeg har sat noget i gang som ikke var
tilsigtet af mig.

Hvis I ser på disse to linier i mail_sender.asp scriptet, skal
indholdet i " " erstattes med et script fra min hostudbyder som er
Wannafind.

if not msg.Send("websmtp.domæne.dk") then
msg.Send("mailrelay.webhotel.dk")

I følge wannafind skal jeg indsætte dette: backup-mx.wannafind.dk
i begge linier, hvilket jeg har gjort.

Er det her problemet er for mig, hvis det ikke er problemet, må jeg
nok opgive dette asp script.