Barsel når man har et aps
Fra : Karsten Klokkerholm

Dato : 13-12-04 16:39

Hej NG
Er der en venlig person der kender reglerne for barsel når man har et aps.
Så vidt jeg ved, så er det bopælskommunen der giver dagpenge hvis man er
selvstændig. Men gælder det også når man er halvejer af et ApS. Får firmaet
tilskud, eller er det for firmaets egen regning man holder barsel?

Karsten K

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-12-04 16:52

In news:cpkcu7$1vt$1@news.cybercity.dk,
Karsten Klokkerholm <karsten.k@FJERN.tiscali.dk> wrote:
> [...]
> hvis man er selvstændig. Men gælder det også når man er halvejer af
> et ApS. Får firmaet tilskud, eller er det for firmaets egen regning

A-kassen, deler ud.
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : nvm

Dato : 14-12-04 10:07

Karsten Klokkerholm wrote:
> [...]
> selvstændig. Men gælder det også når man er halvejer af et ApS. Får firmaet
> tilskud, eller er det for firmaets egen regning man holder barsel?

Hvis du får løn fra ApS'et er reglerne som for alle andre lønansatte.