Billeder i database?
Fra : Magnus

Dato : 13-12-04 16:18

Jeg har flere steder set det omtalt at selve billeder kan gemmes i
MySQL-database.

Som jeg har det nu så gemmer jeg kun info såsom opløsning, billedtekst osv.
som reletere til billedet i en tabel i databasen og selve jpg-filen ligger i
mappen "billeder/2004/id.jpg"

Hvad er fordelen/ulempen at ligge billeder i en database?

Kan man ikke "linke" til billeder og derved benytte det på andre sites?

Er der den rigtige måde at gøre det på med et fotoalbum eller de kun til små
overskrifts-billeder på nyheder osv.?

/Magnus

Fra : Yoda.dk - Lars

Dato : 15-12-04 12:01

fordelen ved at ligge dem i en database, er at du kun skal tage backup 1
sted.. nemlig af databasen
samtidig kan folk heller ik linke til dine billeder

du skal nemlig bruge en asp fil til at vise dine billeder og den kan du jo
lave sådan at den kun virker fra dit site..

det er dog endnu ik lykkedes mig at lave noget der kan uploade i asp til
Mysql database

--
Venlig hilsen
Lars Andersen

Fra : Magnus

Dato : 15-12-04 12:52

Er det en gangbar løsning at ligge ca. 200 Mb billeder i en MySQL database
eller er det ikke beregnet til så store mængder?

Eller er det blot på mindre sites som lige en gang imellem skal have et
enkelt billed til en nyhed og ikke så meget mere?

/Magnus