TV-signal på PC-skærm
Fra : rondo

Dato : 13-12-04 13:56

Findes der en type stik eller adapter, som kan bruges til at sende et
almindeligt TV-signal ud på en PC-fladskærm, således at man kan se
fjernsyn på sin computerskærm? Skal der evt. en speciel type skærm
til?

Mvh
Ronnie

Fra : Zulu

Dato : 13-12-04 14:00

rondo wrote:
> [...]
> almindeligt TV-signal ud på en PC-fladskærm, således at man kan se
> fjernsyn på sin computerskærm? Skal der evt. en speciel type skærm

Det hedder en tuner med VGA udgang, eller hvis din skærm har video-in kan du
nøjes med fx en video - bare der er tuner i.

Viewsonic laver nogle tunere med VGA og komponent udgang.

Kik på NextVision N5 (ca 1200,-) eller NextVision N6 (ca. 2000,-)

www.edbpriser.dk og www.viewsonic.com

Zulu

Fra : Aksel

Dato : 13-12-04 14:49

"rondo" <newsnospam@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis du har et normalt TV i nærheden af din PC kan du bruge et grafikkort
med Video-in, så får du samme program på begge skærme.

Hvis du har et antennestik nær din PC kan du montere et TV tuner kort i PC,
det giver ofte bedre billede og mulighed for to forskellige programmer.

Hilsen Aksel

Fra : Zulu

Dato : 13-12-04 14:56

> [...]
>
> Hvis du har et antennestik nær din PC kan du montere et TV tuner kort
> i PC, det giver ofte bedre billede og mulighed for to forskellige

Dine forslag vil virke ganske udemærket - eneste "problem" er bare at
computeren SKAL være tændt for at se fjernsyn.

Ved en ekstern tuner, kan man nøjes med at have skærmen tændt. Sådan forstod
jeg Ronnies oprindelige indlæg.

Zulu

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-12-04 14:55

"rondo" <newsnospam@mail.sonofon.dk> wrote in message
[...]

Sådan en knallert kan klare dit behov:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=367090605&n=764301274&pn=839711271

Jeg kender dog intet til kvaliteten af produktet.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-12-04 14:59

> [...]
>almindeligt TV-signal ud på en PC-fladskærm, således at man kan se
>fjernsyn på sin computerskærm? Skal der evt. en speciel type skærm

Netto har for ikke så længe siden haft en TV-tuner til salg.
Enkelte Netto butikker har sikkert et par stykker liggende endnu, de koster
5 eller 699 svjh.
Det drejede som en ekstern enhed der skulle tilsluttes direkte til skærmen
uden om computeren.
Eneste minus ved den løsning, er at man så ikke kan optage programmerne hvis
man skulle ønske det.

Mvh
Benjamin

Fra : Palle

Dato : 13-12-04 23:53

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> uden om computeren.
> Eneste minus ved den løsning, er at man så ikke kan optage programmerne

Ja, og jeg købte hos Zitechs demoshop for 176 kr.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-12-04 15:53

> [...]
>almindeligt TV-signal ud på en PC-fladskærm, således at man kan se
>fjernsyn på sin computerskærm? Skal der evt. en speciel type skærm

jeg mener Netto har eller har haft en tuner til 700kroner som tilsluttes vga
indgang på computerskærm.. Har stødt ind i den i flere butikker i
hovedstaden.. De må stadigt have et par stykker rundt om kring.,

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-12-04 00:11

rondo wrote:
> Findes der en type stik eller adapter, som kan bruges til at
> sende et almindeligt TV-signal ud på en PC-fladskærm,
> således at man kan se fjernsyn på sin computerskærm?

Jo, der findes mange slags.
Denne kan bruges uden PCen behøver være tændt, men som
andre allerede har nævnt (dog vedr. et andet produkt) så kan
man ikke optage programmerne:
http://www.northq.dk/products/tvvideo/nq6500.html

Prisen er 7-900kr.

--