Forklaring på script
Fra : Webber

Dato : 13-12-04 13:04

Hejsa

Jeg har 'sakset' en menu fra en webside som jeg er ved at eksperimentere
lidt med men der er noget jeg ikke forstår.
Hvad laver den function der hedder setLocation ? eller nærmere hvad betyder
document.body.clientWidth-800)/2;

<SCRIPT language=JavaScript>
function setLocation() {
width = (document.body.clientWidth-800)/2;
if (width<0) {
width="0"
}
document.all["menu1"].style.left = (width+145)+"px";
document.all["menu1"].style.top = "80px";
document.all["menu2"].style.left = (width+240)+"px";
document.all["menu2"].style.top = "80px";
document.all["menu3"].style.left = (width+340)+"px";
document.all["menu3"].style.top = "80px";

Og et menupunkt

<AREA
onmouseover="javascript:show('menu1');hide('menu2');hide('menu3');hide('menu4');hide('menu5');hide('menu6');"
shape=RECT coords="155, 2, 259, 33" href="http://www.jubii.dk">

Det er sikkert ganske simpelt men jeg er helt newbie i javascript

Webber

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-12-04 13:56

Webber skrev:

> hvad betyder document.body.clientWidth-800)/2;

Det betyder - i IE - at der skal trækkes 800 fra bredden af body
hvorefter resultatet skal divideres med 2.

Men noget tyder på at det er et gammelt script du har fundet - det
er måske ikke besværet værd at sætte sig ind i det, jeg vil tro at
du kan finde bedre scripts der kan det samme.

Hvad skal du bruge scriptet til?

> document.all["menu1"].style.left = (width+145)+"px";

Document.all er en IE-opfindelse og det virker ikke i alle browsere
(selv om Mozilla/Firefox nu også understøtter noget document.all-
halløj).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Webber

Dato : 13-12-04 15:16

> [...]
>
> Document.all er en IE-opfindelse og det virker ikke i alle browsere
> (selv om Mozilla/Firefox nu også understøtter noget document.all-

Scriptet skal bruges til en menu hvor baggrunden skal være et billede.
Jeg kan ikke selv skrive scriptet så jeg skulle finde et jeg kunne lave om
på, jeg kan finde næsten alle former for menuer med forskellige effekter men
ikke et som bare gør det jeg har brug for

Webber