Hvordan undgåes timeout i forbindelse med ~
Fra : Sørensen

Dato : 13-12-04 12:42

Hej!

Er i gang med et nyhedsbrev-system, men er ikke nogen top-haj til PHP.
Hvordan undgår man, at man senere hen (når der er tusindvis af modtagere
får timeout under udsendelsen af nyhedsbrevet...?

Tak!
VH Sørensen
--
E-mail: duvedikkehvem snabelA hotmail prik commercial
"Fast, Cheap or Good -- Pick any two"

Fra : Søren Reinke

Dato : 11-12-04 12:44

Sørensen wrote:
> [...]
> Hvordan undgår man, at man senere hen (når der er tusindvis af modtagere
> får timeout under udsendelsen af nyhedsbrevet...?

Har du kigget på www.phplist.com efter at havde set det system, droppede
jeg alle ideer om at bruge tid på at lave mit eget, det er for sejt.

Det de gør for at undgå timeout, er at afsendelsen kan gøre fra shell'en
på serveren.

Hilsen Søren Reinke
www.bluehorizons.dk
Dansk gratis online dykkermagasin

Fra : Sørensen

Dato : 13-12-04 14:13

>Har du kigget på www.phplist.com efter at havde set det system, droppede
>jeg alle ideer om at bruge tid på at lave mit eget, det er for sejt.

Ja, har set det - ser spændende ud. Men vil gerne lære lidt om det selv.

>Det de gør for at undgå timeout, er at afsendelsen kan gøre fra shell'en på
>serveren.

Uha, der blev det desværre sort snak for mig..
Jeg har tidligere hørt noget med "batch"-udsendelse eller lign., er det det
samme?

Takker!
VH Sørensen

Fra : Søren Reinke

Dato : 11-12-04 14:42

Sørensen wrote:

> Ja, har set det - ser spændende ud. Men vil gerne lære lidt om det selv.

Det er også fornuftigt, jeg er selv bare blevet 'doven'

> Uha, der blev det desværre sort snak for mig..
> Jeg har tidligere hørt noget med "batch"-udsendelse eller lign., er det det
> samme?

Ja det er det.

Istedet for at det startes via en browser, går du det fra en shell på
din linux server eller 'dos prompt' på din windows server.

Eller du sætter det op som en Cronjob som så automatisk scanner en
afsendelses kø f.eks. hvernat kl 24.00 og sender alt, imens du sover

Hilsen Søren Reinke