Træroden farver
Fra : H.S.

Dato : 13-12-04 11:27

Jeg mistænker vores trærod for at farve vores vand, i akvariet, brunt.
Jeg har tidligere fået at vide at jeg skulle koge roden før jeg lagde den i
akvariet - men 'glemte' det.

Kan jeg bare hive roden op af akvariet nu, koge den og lægge den tilbage i
akavariet igen ?
- skulle det kunne hjælpe på det brune vand ? (vi har ingen planter der er
rådne eller lign - og lyset er et par mdr gammelt)

Henrik
Kunne du tænke dig at blive forhandler af Aloe Vera Produkter,
og mange andre produkter til personlig pleje ? :
http://www.hstrading.dk/forhandler.html

Fra : Fessor

Dato : 12-12-04 13:02

Hej Henrik
den brune farve fortyndes lidt hvergang du skifter vand, det brune er
humusstoffer som er gode for dine fisk, og dermed et plus for dit akvarie,
og så ser det flot ud(synes jeg).
Du kan koge farven ud men det kræver en gryde der er stor nok, det er ikke
nok at skolde den..
det tager ca 3 kvarter at koge sådan en fyr.
Men mit råd ville være at lade det være som det er, om et par år vil roden
holde op med at farve vandet og så vil du nok savne den smukke farve..
MVH
Claus

Fra : H.S.

Dato : 13-12-04 14:53

"Fessor" <cnielsen@esenetNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men mit råd ville være at lade det være som det er, om et par år vil roden
> holde op med at farve vandet og så vil du nok savne den smukke farve..

Jeg vil gerne have vand der er helt 'klart' - det får akvariet til at
fremstå 'rent'.

sådan er der jo så meget - jeg vil finde den store gryde frem

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-12-04 16:46

H.S. wrote:

<KLIP>

> Jeg vil gerne have vand der er helt 'klart' - det får akvariet til at
> fremstå 'rent'.

"Klart" er sjældent det samme som "rent".
Opløst nitrit eller ammonium kan f.eks. ses. /Kan/ det ses, er akvariet
længe nedsmeltet - sådan ca.

--
Steen Suder

Fra : Kasper friis hansen

Dato : 13-12-04 17:27

> "Klart" er sjældent det samme som "rent".
> Opløst nitrit eller ammonium kan f.eks. ses. /Kan/ det ses, er akvariet
> længe nedsmeltet - sådan ca.
>
> --
> Steen Suder
> Prøv at forestille dig, at du er en anden, og læs så din artikel igennem
> inden du sender den. Alle har interesse i, at du staver og formulerer
> dig, så godt du kan. På den måde forstås det lettere, hvad du skriver.

prøv lige at læse din egen tekst.. og læs så din signatur.. :)

Kasper friis