dk.binaer.historie
Fra : Sanne

Dato : 13-12-04 10:19

Hej Alle.

Er der en af jer der har check på hvilke udbydere som " tillader "
adgang til binære grupper ? især dk.binaer.historie. Jeg har Tiscali
og kan godt " tilmelde " mig de binære igennem min News Reader, men de
er allesammen tomme.
Jeg har hørt at der skulle være noget i retning af News Group "
udbydere " hvor man betaler et beløb pr. md, har I hørt om det ?

Hilsen
Sanne

Fra : Olav Gråthen

Dato : 13-12-04 15:44

"Sanne" <maiie@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har hørt at der skulle være noget i retning af News Group "
> udbydere " hvor man betaler et beløb pr. md, har I hørt om det ?

Hej Sanne

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål , men jeg bruger TDC ... og har samme
problem.

Olav

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-12-04 16:04

Olav Gråthen skrev:

> Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål , men jeg bruger TDC ... og har
> samme problem.

Bruger I den rigtige server?

Hos TDC er der flere servere til henholdsvis tekst og billeder.

Til binære grupper bruger jeg "news.inet.tele.dk"
Til tekstgrupper bruger jeg "dtext.news.tele.dk"

Og tidligere, da jeg var Tiscali/Worldonline-kunde, brugte
jeg også flere forskellige servere med forskellige navne.

--
'rluf :·)

Fra : Olav Gråthen

Dato : 13-12-04 16:20

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og tidligere, da jeg var Tiscali/Worldonline-kunde, brugte
> jeg også flere forskellige servere med forskellige navne.

Hej .... Jeg bruker new.inet.tele.dk til alle grupper ..... jeg får
informasjon på alt.binaries.cd.genealogy, men ikke på dk.binaer.historie.

Har du ellers noen gode newreadere du kan foreslå .... bruker outlook
express nå .... men da jeg ikke bruker det som e-mail program .... kunne jeg
godt tænke mig at finde noget bedre.

Olav

Olav

Fra : aafe

Dato : 13-12-04 16:35

"Olav Gråthen" skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål , men jeg bruger TDC ...

Men Sanne kan ikke bruge TDC - hendes internetudbyder er Tiscali.

> og har samme problem.

Hvis problemet er at binærgruppen p.t. er tom, er det egentlig ikke et
problem, idet indholdet i binærgruppen slettes med jævnes mellemrum, og
derfor er gruppen tom p.t.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-12-04 16:49

aafe skrev:
> [...]
>
> Hvis problemet er at binærgruppen p.t. er tom, er det egentlig ikke et
> problem, idet indholdet i binærgruppen slettes med jævnes mellemrum,

Men jeg har stadig Kurt Nielsens billede liggende i dk.binaer.historie
fra 8. december.

Kan det være noget med indstillingerne i Outlook Express?
Størrelsesbegrænsning, tidsbegrænsning, firewall eller lignende?

Ellers er der svar at hente i gruppen:
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : aafe

Dato : 13-12-04 17:29

On Mon, 13 Dec 2004 16:49:04 +0100, "Herluf Holdt, 3140" wrote:

>Men jeg har stadig Kurt Nielsens billede liggende i dk.binaer.historie
>fra 8. december.

Nej, du har ikke Kurt Nielsens billede liggende i dk.binaer.historie,
du har billedet liggende på din egen computer, og der har vi andre
forhåbentlig ikke adgang

med venlig hilsen

Arne

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-12-04 17:37

aafe skrev:
> Nej, du har ikke Kurt Nielsens billede liggende i dk.binaer.historie,
> du har billedet liggende på din egen computer, og der har vi andre
> forhåbentlig ikke adgang

Du har helt ret. Og da dit "prøvebillede" kom ind, forsvandt
Kurt Nielsens billede i selvsamme øjeblik.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Olav Gråthen

Dato : 13-12-04 16:53

"aafe" <intet@svar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis problemet er at binærgruppen p.t. er tom, er det egentlig ikke et
> problem, idet indholdet i binærgruppen slettes med jævnes mellemrum, og

Hej

Arne - Du har ret ... hun bruker Tiscali ... og jeg TDC .... troede bare at
vi havde samme problem - dvs udgangspunktet .... men hvis jeg forstår det du
siger så ... er det ok for mig ..... gruppen bliver bare ikke brukt pt.

Sanne - har du prøvd andre binære grupper .... som fx
alt.binaries.cd.genealogy ..... der bliver det postet noget hele tiden ...
så den er ikke tom.

mvh.

Olav

Fra : aafe

Dato : 13-12-04 17:16

On Mon, 13 Dec 2004 16:52:57 +0100, "Olav Gråthen" wrote:

> .... men hvis jeg forstår det du
>siger så ... er det ok for mig ..... gruppen bliver bare ikke brukt pt.

Ja, gruppen plejer ihvertfald at fungere når jeg har brugt den, og her
hos mig er den pt. tom, men for forsøgets skyld, har jeg nu anbragt et
billedet - philiip.gif - der, så vi kan se om det, om lidt, dukker op
i gruppen

med venlig hilsen

Arne

Fra : aafe

Dato : 13-12-04 17:20

On Mon, 13 Dec 2004 17:15:48 +0100, aafe wrote:

> men for forsøgets skyld, har jeg nu anbragt et
>billedet - philiip.gif - der, så vi kan se om det, om lidt, dukker op
>i gruppen

Og nu ligger philiip.gif nok så nydeligt i binærgruppen
dk.binaer.historie hos TDC. (news.tele.dk)

med venlig hilsen
Arne

Fra : Olav Gråthen

Dato : 13-12-04 17:31

Tak - Arne

Det fungerer fint!

Olav

Fra : Olav Gråthen

Dato : 13-12-04 17:41

Hej Sanne

Så har vel Arne besvaret spørgsmålet om hvilke der kan .... om ikke hvilke
.... så en ISP som kan nemlig TDC - det fungerer fint med den omtalte gruppe.

Olav

Fra : Ole Henrik Madsen

Dato : 13-12-04 21:46

Hej alle
Hos der er abonneter hos Stofa/telia er "dk.binaer.histostorie" ikke
og finde

MVH. Ole H Madsen

Fra : aafe

Dato : 13-12-04 22:14

On Mon, 13 Dec 2004 21:45:58 +0100, Ole Henrik Madsen wrote:

>Hos der er abonneter hos Stofa/telia er "dk.binaer.histostorie" ikke
>og finde

Jeg ved ikke hvor relevant/interessant det er, men der findes noget
der hedder usenetreplayer her:

http://www.usenet-replayer.com/groups/dk.binaer.historie.html

hvor der tilsyneladende ligger gamle indlæg/billeder fra gruppen
arkiveret.

Her er der endvidere en henvisning til en såkaldt global newsserver,
der også rummer dk.binaer.historie, såvel som nogle betalingsbaserede
newsservere, der ligeledes rummer dk.binaer.historie:

http://www.usenet-replayer.com/opennews/dk.binaer.historie.html

Det lykkedes dog ikke for mig, at få etableret forbindelse til den
såkaldte globale newsserver.

med venlig hilsen

Arne

Fra : Ib Molbech

Dato : 13-12-04 22:59

Jeg er stofanet abonnent, og jeg kan godt finde dk.binaer.historie.

Fra : Ole Grau

Dato : 14-12-04 14:02

"Ole Henrik Madsen" <seaman@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
> Hos der er abonneter hos Stofa/telia er "dk.binaer.histostorie" ikke
> og finde
>
> MVH. Ole H Madsen

Hej

Det er rigtigt, men "dk.binaer.historie" er på news.stofanet.dk

Ole Grau
9800 Hjørring

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 13-12-04 17:13

Gruppen fungerer udmærket, når man ser bort fra at meddelelsernes levetid i
binærgruppen er nogle ganske få dage.

Det hjælper at følge fundatsen, da den tilhørende tekstmeddelelse da ligger
en hel del længere - og er der læsere, der kommer for sent til at se den
binære meddelelse, kan den sendes til binærgruppen påny.

Problemet løses ved at læse post dagligt )

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.