Startside
Fra : Michael Schrøder

Dato : 13-12-04 10:22

Findes der noget der gør at man kan have flere startsider ?

Altså at man bestemmer at f.eks. hver 5. gang man starter en browser så
kommer der en anden side end den "normale" startside ?

Jeg "skal" se vores intranet, men det behøver jo ikke være hver gang

Har I nogen ideer ?

mvh Michael

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-12-04 11:13

Michael Schrøder wrote:
> Findes der noget der gør at man kan have flere startsider ?

Både Opera og Mozilla/Firefox tillader dig at starte med flere åbne
faneblade, hvor du så kan have dit intranet i det ene og en eller flere
valgfrie i det/de andre.

Men hvis du er låst til Internet Explorer har jeg ingen løsning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få julesjov på skærmen med Xmas Fred

Fra : Michael Schrøder

Dato : 14-12-04 08:53

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
> valgfrie i det/de andre.
>
> Men hvis du er låst til Internet Explorer har jeg ingen løsning.

Det er så netop problemet - jeg er låst til IE for brug på intranettet...

De andre bruger jeg eksternt

Så kunne man argumentere at jeg bare kunne have en startside i IE og en
anden i FF, men når først arbejdet går derudaf kigger jeg ikke på
intranettet - og meningen var så at jeg med mellemrum blev mindet om det...

mvh Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-12-04 11:17

Michael Schrøder skrev:

> Findes der noget der gør at man kan have flere startsider ?

Browsere der kan arbejde med tabs (fx Firefox/Mozilla og Opera),
kan sagtens have flere startsider (alle siderne åbnes så når man
åbner browseren).

> Altså at man bestemmer at f.eks. hver 5. gang man starter en
> browser så kommer der en anden side end den "normale"
> startside ?

Den model tror jeg til gengæld ikke man kan finde direkte i en
browser. Man kan lave en side der via en cookie tjekker hvordan der
blev startet sidst, og på den måde opnå udskiftningen - men det
kræver nogen viden om webdesign.

En alternativ måde er at lave genveje til de sider du gerne vil
kunne starte på, ude på skrivebordet. Så kan du starte browseren på
den "rigtige" side bare ved at klikke på det tilsvarende ikon.
Genvejene kan laves meget simpelt - bare træk sidens ikon i
adresselinjen ud på skrivebordet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Schrøder

Dato : 14-12-04 08:55

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> [...]
> den "rigtige" side bare ved at klikke på det tilsvarende ikon.
> Genvejene kan laves meget simpelt - bare træk sidens ikon i

Ja men når først arbejdsdagen kører er der 10-20 åbne vinduer og
skrivebordet ser jeg ikke før jeg skal hjem

Så det var en ide om at blive mindet om firmaets ønske om at jeg kigger på
vores intranet med mellemrum...

- men noget random og en omstilling kan nok klare det

mvh Michael

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 14-12-04 08:05

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> wrote in

> [...]
> kommer der en anden side end den "normale" startside ?
>
> Jeg "skal" se vores intranet, men det behøver jo ikke være hver gang

I programmet X-setup: http://www.x-setup.net/
Nede i menuen:
Internet\Internet Explorer\URL Handling\Internet Explorer Home page URLs
Kan du måske stille noget i registry således den dukker op hver gang
computeren startes....

En beskrivelse sakset fra X-setup:
Although it sounds strange, Internet Explorer (IE) has three different home
page URLs.

"Home page" refers to what has been configured as home page inside your
Internet Options. This is the currently configured page that is loaded as
soon as IE starts. If you wish to have IE started with an empty URL, enter
"about:blank" (without the quotes).

"First Home page" refers to an URL that is shown only once and it will be
deleted as soon as it has been shown once. Mostly this is used for first-
time information. If an URL is configured here, it will be shown next time
IE is launched. If there is no URL configured (field is empty), the normal
Home page will be shown.

"Default Home page" refers to the URL that will be used when you click the
button "Use Default" in Internet Options -> Home Page. This URL is thought
for users that have changed their homepage and want to have the default
homepage back again.

Note: All these URLs can either be remote URLs (http://www.x-setup.net) or
local files.

Fandt igennem egenskaber til menupunktet ned til noget codeview.
Tilsyneladende er det disse adr i registry der er interessante:

sPCheck="HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer"
sV1="HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\Start Page"
sV2="HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\First Home Page"
sV3="HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\Default_Page_URL"

Du bør kunne lave en genvej der sætter registry således at du får din
intranetside første gang IE Browseren startes, og ellers slipper for at se
den.

Nå det blev lidt langt, ved ikke om du kan bruge det til noget.....

--
Kind regards Jens Borchert Pedersen
Odense Steel Shipyard Ltd. PO Box 176 , DK-5100 Odense C , DENMARK

Fra : Michael Schrøder

Dato : 14-12-04 08:51

"Jens Borchert Pedersen" <jensbp@gmail.com> wrote in message
> [...]
> den.
>
> Nå det blev lidt langt, ved ikke om du kan bruge det til noget.....

Tak for svaret, det lyder interessant, men løser nok ikke mit ønske...

Det forklarer måske hvorfor min kones ældre windows 98 med IE6 med mellemrum
starter på en www.microsoft.com adresse...

Den løsning jeg er ude efter er nok nemmest at lave med et script og noget
"random"

mvh Michael

Fra : Bo Christensen

Dato : 14-12-04 21:13

Michael Schrøder skrev:
> Den løsning jeg er ude efter er nok nemmest at lave med et script og noget
> "random"

Se her: http://schranka.webpark.sk/files/redirection.htm

Kopier teksten til en ny fil
Erstat 1.htm med adressen for den første intranetside du af og til vil se
Gør tilsvarende med 2.htm, 3.htm o.s.v.
Gem som c:\start.htm
I IE sæt c:\start.htm som Startside

Værsgo'

--
Bo

Fra : Michael Schrøder

Dato : 16-12-04 13:13

"Bo Christensen" <bodelete@eraseprivatremove.dk> wrote in message

> [...]
>
> Kopier teksten til en ny fil
> Erstat 1.htm med adressen for den første intranetside du af og til vil se

Det var jo den vej jeg ville så mange tak for genvejen

mvh Michael

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 27-12-04 13:31

> "Bo Christensen" <bodelete@eraseprivatremove.dk> wrote in message

> Det var jo den vej jeg ville så mange tak for genvejen
>
> mvh Michael

Hej igen.
Fik du din ting til at virke.

Ellers kig på http://www.tnk-bootblock.co.uk/prods/misc/index.php
"IE Homepage Changer - Click here to download v1.00 Screenshot
This application was created when a request was made in the forum for
software that changes Internet Explorer's default homepage on a regular
basis. Enter as many website addresses into the list as you like, set the
change timer interval and then click on Enable. IE Homepage Changer will
then change IE's homepage when the interval has been reached, and will
continue to work its way through the list where it'll wrap when it gets to
the end."

Har ikke selv prøvet den idet jeg var på udkik efter at få løst mit problem
med Adobe Acrobat's lange opstartstider. "Adobe Reader SpeedUp"

Fra : Michael Schrøder

Dato : 03-01-05 08:32

> [...]

> then change IE's homepage when the interval has been reached, and will
> continue to work its way through the list where it'll wrap when it gets to

Tak for linket - det lyder spændende så jeg må hellere prøve

mvh Michael

Fra : Morten Snedker

Dato : 14-12-04 11:36

On Mon, 13 Dec 2004 10:22:15 +0100, "Michael Schrøder"
> [...]

>Altså at man bestemmer at f.eks. hver 5. gang man starter en browser så
>kommer der en anden side end den "normale" startside ?

Du kunne lave en "lille ting", som ændrer i
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main hvor du
har "Start Page".

Det kunne gøres med en *.reg fil (eller flere), som køres ved opstart.
Er man rigtig flippet og har værktøjerne kunne man køre det som en
tjeneste...

/Snedker
---
http://dbconsult.dk