pdf-faktura, hvad må jeg?
Fra : Stig Nørgaard Færch

Dato : 13-12-04 09:21

Jeg påtænker at skulle sælge noget over internettet, og vil gerne ha' at
kunden kan få en faktura via internettet.
Jeg har overvejet at sende faktura via email eller at kunden får en email
med et link til en sikker hjemmeside hvor han så kan hente fakturaen. Den
sidste mulighed, er der en der har svaret på før her i nyhedsgruppen:

>En faktura skal leveres på et varigt medie. Et link til fakturaen går ikke
>vedhæft filen til e-mailen istedet, og det er ok.

Men så synes jeg bare det er lidt sjovt at telmore gør nogenlunde det samme.
Hos telmore kan man, når man har betalt, downloade sin egen faktura på
hjemmesiden.

Nu synes jeg de to eksempler minder meget om hinanden, - så er spørgsmålet
om de begge er lovlige alligevel?

Mht til at sende fakturaen pr email, så har jeg fundet denne side:
http://www.flere-penge.dk/Elektronisk%20fakturering.htm
Er der nogen der har erfaring med dette?

Med venlig hilsen
Stig N. Færch

Fra : Stig Nørgaard Færch

Dato : 13-12-04 09:48

Stig Nørgaard Færch wrote:

> [...]
> http://www.flere-penge.dk/Elektronisk%20fakturering.htm
> Er der nogen der har erfaring med dette?

På følgende adresse:
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=210928&vID=200719&i=42#i210928
står der:
Virksomheder, der ikke anvender digital signatur eller EDI, kan også benytte
andre metoder til elektronisk fakturering, forudsat der er en sikker
procedure, som tilgodeser, at kravene til ægthed og integritet overholdes.
Denne metode kan benyttes ved handel mellem virksomheder her i landet. Skal
metoden benyttes ved handel med virksomheder i andre EU-lande, skal det
pågældende EU-land acceptere metoden. Den påhviler virksomheden selv at
indhente en sådan accept fra det pågældende EU-land.

Betyder det måske at en ssl(https) side er nok?

Mvh Stig