Duron eller TB
Fra : -= Buster =-

Dato : 19-05-01 20:26

Jeg vil godt opgradere til noget hurtigere end min P2 400 MHz, 128mb pc100
ram, 16 mb TNT1 Asus V3400. Så hvad skal jeg gå efter? Det skal værer
billigt, men også hurtigt. Er der en væsenlig forskel på en duron 800-900
Mhz og en TB med tilsvarende MHz. Gfx kort, ram og mobo har jeg bestemt mig
for. Det er bare lige professoeren. Håber at få nogle svar.

Mvh.
Michael

Fra : -= Buster =-

Dato : 19-05-01 20:28

Og det skal lige siges at jeg bruger maskinen mest til spil (3D og strategi)
og internet.

Michael

Fra : Morten Ovi

Dato : 19-05-01 20:37

"-= Buster =-" <Buster78@mail.com> somehow mumbled:

> [...]
> Mhz og en TB med tilsvarende MHz. Gfx kort, ram og mobo har jeg bestemt mig
> for. Det er bare lige professoeren. Håber at få nogle svar.

Har du for mange penge? => Thunderbird
Vil du have det bedste pris/ydelse-forhold? => Duron.

Firkantet, men reelt.

Har du forresten kigget på
www.anandtech.com
www.tomshardware.com
www.firingsquad.com
www.sharkyextreme.com osv. osv.
?
Der er *masser* af sider med benchmarks som du kan kigge på!
Især games-benchmarks, som du siger du skal bruge den til.

--
Ovi

Fra : -= Buster =-

Dato : 19-05-01 20:55

> Har du for mange penge? => Thunderbird
> Vil du have det bedste pris/ydelse-forhold? => Duron.

Men vil der være den store forskel på hastigheden. En TB med 800 MHz og en
Duron med 900 MHz. Prisen er ca ens. TB 1069, Duron 899. Og når der bliver
smidt et KryoII kort i.

Michael

Fra : Thomas G

Dato : 20-05-01 12:49

> Men vil der være den store forskel på hastigheden. En TB med 800 MHz og en
> Duron med 900 MHz. Prisen er ca ens. TB 1069, Duron 899. Og når der bliver
> smidt et KryoII kort i.

http://www.aceshardware.com/ eller var det http://www.anandtech.com/ ??
(jeg er ikke sikker) læste jeg at Kyro II kortet var bedst med minimum en
duron 850, og jeg mener beskrivelsen var at man skulle bruge minimum en
duron 850 for at få det bedste ud af kortet (læs med en hurtigere processor
bliver spillet ikke hurtigere da kortet yder max af hvad det kan, men med en
langsommere processor taber du fordi CPU'en ikke kan presse graffikkortet
nok).

Så hvis du vil spare lidt penge så er en duron 900 til 900 kr nok til at dit
grafikkort vil yde max af hvad det kan.

mvh Thomas G