Brun-alger i slanger (eheim 2224)
Fra : mop

Dato : 12-12-04 22:04

Slangerne på mit eksterne filter tilstoppes hele tiden af brun-alger, så der
ikke kommer nok tryk på vandet som passerer igennem dem. Jeg er nød til at
rense mine slanger og mundstykker ca. hver 14 dag.
Er det noget som jeg gør forkert? ......

Mit Akvarie er et 128 l. der grundet alt for mange platy unger, har rimelig
mange fisk i. Så jeg skifter ca. en tiendedel vand om ugen for at holde det
pænt
- det virker også ... men slangen i paradiset er slangerne som ustandselig
stopper til af brun alger.
For 3 uger siden rensede jeg filter og kom nye slanger på, men det har ikke
hjulpet.
Er der noget som jeg kan gøre for at slippe for dette irriterende problem.

Mvh. Mogens

Fra : Fessor

Dato : 19-12-04 14:22

Hej Mogens
du behøver ikke at skifte slanger, tag en ledning der er længere end
slangen, bind en stup svamp i den ene ende og træk den så gennem slangen det
er nemt og effektivt....
Hvis det er alger i slangerne kan du mørklægge dem det burde virke...
MVH
Claus