Skod DR
Fra : Kim

Dato : 12-12-04 18:36

Det er sq for ringe af DR at man ikke kan se Jul på Kronborg
på deres site i genudsendelse...Den blev jo idag rykket frem
pga håndbold, så fik vores datter ikke set den idag...

Der må man tage hatten af for TV2 der kan man i det
mindste: http://pyrus.tv2.dk/afsnit/

Skod DR, en flok gamle aber der ikke
følger med i udviklingen...

Fra : Thomas G

Dato : 12-12-04 21:37

> [...]
> pga håndbold, så fik vores datter ikke set den idag...
>
> Der må man tage hatten af for TV2 der kan man i det

Manner hele verdene er da gået af lave ... tænk sig at det er muligt at gå
glip af noget.

mvh Thomas G

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-12-04 22:04

"Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Manner hele verdene er da gået af lave ... tænk sig at det er muligt at gå
> glip af noget.

Ja det er helt utroligt...
Prøv at tænk tilbage til dengang hvor internettet ikke var der, hvad gjorde
man dengang?
VHS er opfundet og har været det i rigtig mange år, så sådan en kunne man
bruge.
Man kunne jo også vente til dagen efter og se genudsendelsen der...

Mvh
Benjamin

Fra : SNB

Dato : 12-12-04 22:52

Man kunne jo også tjekke tv-programmet, enten på tekst tv, eller på
INTERNETTET!

Fra : Brian k

Dato : 12-12-04 23:41

SNB wrote:
> Man kunne jo også tjekke tv-programmet, enten på tekst tv, eller på
> INTERNETTET!

Hej

Og man kunne bruge 2 minutter på at lære at quote rigtigt?

Nu handler indlægget jo ikke om at skriver går glip af et afsnit. Men om at
der sidder et skuffet barn (ens guldklump) og er rigtig ked af det.

Når 20 ud af 24 afsnit vises på samme tidspunkt hverdag, så er det sgu
irriterende at de enkelt dage flytter julekalenderen pga en eller anden
latterlig håbdboldkamp.

Jeg er fuldstændig enig med kim og syntes i andre er nogle empati manglende
julenisser!

/brian

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-12-04 23:56

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Når 20 ud af 24 afsnit vises på samme tidspunkt hverdag, så er det sgu
> irriterende at de enkelt dage flytter julekalenderen pga en eller anden
> latterlig håbdboldkamp.

Jeg kan kun være enig, men når nu DR har valgt at gøre sådan, bliver man
altså nødt til at indrette sig efter det.

Selv mener jeg ikke at sport hører til i TV da sport skal udøves og ikke
ses.
Af samme grund ser jeg heller ikke ret meget TV da sporten efterhånden har
overtaget den største del af primetime sendetiden..

Mvh
Benjamin

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 16-12-04 17:14

Laziter [9440] wrote:
> "Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan kun være enig, men når nu DR har valgt at gøre sådan, bliver man
> altså nødt til at indrette sig efter det.

Det er vel ikke mere kompliceret end at fortælle under rulleteksterne,
at "i morgen vises julekalenderen kl. xx, da vi sender sport" eller "vi
sender julekalenderen på DR2 i morgen pga sport", det er hvad TV2 gør.

Marianne Feddersen

Fra : Mus

Dato : 16-12-04 18:22

Marianne Feddersen <marianne@feddersen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41c1b30b$0$65589$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> at "i morgen vises julekalenderen kl. xx, da vi sender sport" eller "vi
> sender julekalenderen på DR2 i morgen pga sport", det er hvad TV2 gør.

Det lyder da også som om de har annonceret det på tv på en eller anden måde.
Inger havde da i hvert fald hørt det, skriver hun i et tidligere indlæg.

LN

Fra : Mus

Dato : 13-12-04 11:27

> [...]
> latterlig håbdboldkamp.
>
> Jeg er fuldstændig enig med kim og syntes i andre er nogle empati

Kan da godt forstå vedkommende er ærgerlig, men derfor har man altså også
noget ansvar selv. Tjek tv program, optag det, bed andre optage, se
genudsendelsen etc.

Selvfølgelig er det synd for børnene, men det har med garanti stået i
diverse tv programmer. Selv ens guldklumper overlever nok - især hvis der
genudsendelse dagen derpå. Og så må man læse en længere historie den aften
eller spille et spil med børnene. Et eller andet de også er glad for.

Er ikke selv til sport i tv, men de viser vel hvad folk vil se - det skal jo
også hænge sammen. Dvs seertal styrer vel.

LN

Fra : Henrik Petersen

Dato : 14-12-04 18:31

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er fuldstændig enig med kim og syntes i andre er nogle empati
> manglende julenisser!

Ja man skulle have sendt hundbold forskudt, der er jo kun ca. 250000 seerer
i for hold til den genudsendte julekalender så vel har ca. 10000seerer, det
lyder helt vild orginalt.....ikk

Prøv at tage lidt ansvar selv eller det er måske oxo folkeskolen og
regeringens skyld, for det er jo aldrig forældrenes skyld, det har jo deres
kariere og betaler skat mm. Så er det jo altid andres skyld.

henrik

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 15-12-04 07:57

SNB wrote:

> Man kunne jo også tjekke tv-programmet, enten på tekst tv, eller på
> INTERNETTET!

DR rykker kun børnetv et par gange om året. Og, julekalenderen plejer at være
tæt på hellig. Når de rykker den, så burde de altså bruge alle flag, og
skrive/sige det 10 gange 5 dage før og alle dage op til. Vi ser stort set ikke
andet fjernsyn, og det er da kun fordi min kone også ser håndbold at vi vidste
det.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
But the Napster case is not just, or even mainly, about piracy. It is about

Artists' interests deserve legal protection, within limits; business models
do not.

- The Economist, 2001.02.24

Fra : Mus

Dato : 15-12-04 09:55

Mads Bondo Dydensborg <madsdyd@diku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cpon7e$785$5@munin.diku.dk...

> [...]
ikke
> andet fjernsyn, og det er da kun fordi min kone også ser håndbold at vi

Jeg ved altså ikke om det bare er mig - men det lyder som et ønske om at få
alt serveret og ikke selv at tage ansvar.

Jeg kan godt forstå man er ærgerlig, hvis det går galt - men man kan vel
også bebrejde sig selv - og ikke kun DR - eller hvad?

LN

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 15-12-04 10:04

Mus wrote:

> [...]
>
> Jeg kan godt forstå man er ærgerlig, hvis det går galt - men man kan vel
> også bebrejde sig selv - og ikke kun DR - eller hvad?

Du har vist ikke læst det jeg skriver. Hjemme hos os er fjernsynet stort set
aldrig tændt, undtagen til børnetime - og når min kone altså følger med i
håndbold. Jeg mener at det er en helt naturlig ting for DR at annoncere
_heftigt_ at julekalenderen bliver rykket _i_ forbindelse med at de udsender
de andre afsnit. Altså: Hvis man har f.eks. et 7 årigt barn, burde barnet,
bare ved at følge afsnittene og de par minutter før og efter det handler om,
blive orienteret om at programmet bliver ændret.

Det handler ikke om _ikke_ at tage et ansvar, men er efter min opfattelse en
fuldkommen naturlig service DR helt uden diskussion burde tilbyde. I
virkeligheden kunne de klare det ved at speake ind over afslutningen af
julekalerenden og sige "Husk, at i morgen (på den og den dag) sendes
julekalenderen en halv time tidligere end normalt pga. EM i håndbold".

Det mener jeg ikke de har gjort, og det mener jeg faktisk er for ringe. Vi er
ikke blevet ramt af problemet, men det er udelukkende fordi min kone
_tilfældigvis_ følger med i EM i håndbold. Der siger de nemlig hvornår de
sender kampene.

Når DR siger: "Vi sender julekalender hver dag kl. 18 indtil d. 24 december" og
så pludseligt ikke gør det, så mener jeg ikke det er mit _ansvar_ at holde mig
orienteret om alle hånde programændringer som DR beslutter og som de nemt
kunne orientere mig om i forbindelse med julekalenderen.

Min dreng følger julekalenderen. Jeg har tænkt mig at åbne kl. 18 i aften for
den. Og, nej, jeg checker ikke programmet først, for DR har sagt til mig en
gang for alle at der er julekalender kl. 18. Hvis der så ikke er julekalender
i aften kl. 18, så vil jeg ikke bebrejde mig selv, men DR. Og det mener jeg
faktisk er OK.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
The infamous Melissa virus, Explore.zip, VBS/Bubbleboy, X97M/Papa, ILOVEYOU

Fra : Kim

Dato : 15-12-04 23:28

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev

Nej kun DR.

Vi er altså ikke alle der sidder konstant med et
tv-program eller et konstant på nettet, eller har fjernsynet
konstant kø'rende som mange andre mennesker, vi tænder
kun tv`et når der er noget vi skal se og slukker igen
når vi har set det.

Præcist som Mads herunder har skået det ud i pap
herunder er det jeg mente.

Og at DR ikke følger med i udviklingen og giver den
service til de børn, at hvis man glipper et afsnit, så går
man da bare ind på deres site og ser det, er for mig at
se dybt ringe...

Når TV2 kan og gør det og DR ikke, hvad kan man
så konkludere andet at det er et par gamle halvaber
der ikke gider følge IT-udviklingen ?

For mif at se er det nogle dybt ringe julekalender-udsendelser
som min datter kun for lov til at se da hun jo er barn og da vi
jo har købt en julekalender i banken/posthuset hvor der bliver
åbnet en låge hver dag.

Hvis de behøves at sende en genudsendelse hvorfor så ikke
en med kvalitet... der er sq da en dal at vælge ud fra...

--
Mvh Kim

Fra : Mus

Dato : 16-12-04 00:42

> Nej kun DR.

Hver sin mening

> [...]
> konstant kø'rende som mange andre mennesker, vi tænder
> kun tv`et når der er noget vi skal se og slukker igen

Det behøver man da heller ikke. Men når der netop er meget lidt man ser i
tv, er der jo heller ikke meget at skulle tjekke på feks nettet.

LN

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 16-12-04 08:54

Mus wrote:

> Hver sin mening

> Det behøver man da heller ikke. Men når der netop er meget lidt man ser i
> tv, er der jo heller ikke meget at skulle tjekke på feks nettet.

Jeg opfatter DRs annoncering af at de sender julekalender kl. 18 i december,
frem til den 24. som et løfte.

Set med mine øjne, bryder de så pludseligt det løfte, _uden_ i tilstrækkelig
grad at søge at informere mig.

Det er bare for dårligt.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
Linux supports the notion of a command line or a shell for the same reason

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 09:43

"Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@diku.dk> wrote in message
> [...]
december,
> frem til den 24. som et løfte.
>
> Set med mine øjne, bryder de så pludseligt det løfte, _uden_ i

Skulle de have sendt dig et telegraf? Ringet til dig personligt? Sendt
højttalervogne gennem gaderne i samtlige danske byer?

> Det er bare for dårligt.

Get a life.

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 16-12-04 10:12

"Mikael" <none> wrote:

> [...]
>
> Skulle de have sendt dig et telegraf? Ringet til dig personligt? Sendt
> højttalervogne gennem gaderne i samtlige danske byer?

Jeg tror jeg mere end een gang har skrevet at jeg ville have opfattet en
annoncering i forbindelse med udsendelsen som tilstrækkeligt.

> Get a life.

Hvad er der med jer herinde? Er I forelsket i DR? Synes I at de tilbyder så
uffatelig god service at det nærmest er blasfemisk at kritisere dem?

Vi betaler en skyhøj licens for at kunne se børnetime og en gang imellem DR2.

Get a life == hold fjernsynet tændt tilstrækkeligt meget til at opfange de
børnetime/julekalenderen er rykket?

Jeg har sgu et liv, og det involverer ikke at sidde foran kukkassen og se på
hamrende intetsigende fjernsyn! Og snart heller ikke at læse posts fra et
antal personer i denne gruppe... Øj, mand. små sko, get a life, hvad er I,
gift med DR? Storforbrugere af fjernsyn, eller hvad?

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
Microsoft's stance in this brouhaha is, of course, hypocritical to the

Fra : Mus

Dato : 16-12-04 19:41

> Hvad er der med jer herinde? Er I forelsket i DR? Synes I at de tilbyder

> uffatelig god service at det nærmest er blasfemisk at kritisere dem?

Nu tror jeg du bliver for følelsladet. Du havde da fået samme reaktion fra
min side, om det så havde været TV2 eller TV3 eller en hvilket som helst
anden station.
Det der jo diskutteres her er, om man fuldstændig kan fraskrive sig selv
noget ansvar.

> [...]
DR2.

> Get a life == hold fjernsynet tændt tilstrækkeligt meget til at opfange de

Nej men igen så er der nettet. Man kan dog dårligt forlange de skal
annoncere via tv, hvis man ikke vil have fjernsynet tændt. Og det forstår
jeg så udmærket at amn ikke vil - men så må det da være endnu mere
nærliggende, at man så må holde sig opdateret på anden vis med ændringer
vedr. netop de udsendelser der er vigtige for en. Ellers vil jeg næsten sige
at de ikke er vigtige nok for en.

> [...]

> antal personer i denne gruppe... Øj, mand. små sko, get a life, hvad er I,
> gift med DR? Storforbrugere af fjernsyn, eller hvad?

Igen tror jeg du er lidt følelsladet her. Du ved jo ikke hvor meget folk ser
tv her. Diskussionen drejer sig om ansvarsfraskrivelse. Ikke om man ser
meget eller lidt tv eller om man kan lide eller ikke lide DR

Personligt synes jeg ofte DR er lidt for socialistisk og manipulerende. Men
igen, hvilket medie er ikke manipulerende.

LN

Fra : Kim

Dato : 16-12-04 22:43

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev
> Diskussionen drejer sig om ansvarsfraskrivelse.

Nej den gør ikke...

Men om DR følger udviklingen ved at man kan se
en genudsendelse på deres internet.site ligesom man
kan på TV2...hvad du også kan læse i min oprindelige tråd.

Det kan man bare ikke fordi DR ikke har lagt disse udsendelser
ind på deres site, og hvorfor har de så ikke det ?

Følger de IT udviklingen ?
Gider de ikke ?
Er de ligeglade ?
Kan de ikke finde ud af det ?
Mener de ikke at de burde give denne service
til alle de borgerer der betaler licens ?
Eller hvad ?

Jeg forstår sq godt at der er sortseerer når
med den service de her leverer...

Vi har fulgt hvert eneste afsnit og det blev ikke
annonceret at programmet ble rykket, og hvad
skulle der være i vejen for at lige sige det ved
slutningen af sidste afsnit så alle børn ville være
klar over det ?

Mvh Kim

Fra : Laziter [9440]

Dato : 17-12-04 00:18

"Kim" <Noman@SpaM.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> annonceret at programmet ble rykket, og hvad
> skulle der være i vejen for at lige sige det ved
> slutningen af sidste afsnit så alle børn ville være

Selvfølgelig burde de da lige gøre opmærksom på programflytning ved
slutningen af et program.
Men derfor ligger der jo ingen hindring for nogen at selv lige tjekke op
omkring sagerne.
Dette er jo ikke det eneste år hvor programmerne bliver flyttet for sportens
skyld, hvilket jeg iøvrigt finder fuldstændig tåbeligt..
De voksne kan sagtens klare sig med at se en kamp der ikke bliver sendt
direkte, børnene derimod er glade for faste tidspunkter.

Men men, DR fører jo deres egen politik som alle andre TV-stationer, og det
er jo en pengemaskine.
DR tjener deres penge på de voksne og ikke børnene.

Mvh
Benjamin

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 17-12-04 08:13

Laziter [9440] wrote:

> "Kim" <Noman@SpaM.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig burde de da lige gøre opmærksom på programflytning ved
> slutningen af et program.

Så er vi jo enige!!!

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
64 GB PAE mode works just fine on my 8GB RAM, 8-way Xeon box [..]

- Ingo Molnar, Linux Kernel List, 1999-11-03

Fra : Mus

Dato : 17-12-04 09:59

Mads Bondo Dydensborg <madsdyd@diku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cpu0tv$1rbp$5@munin.diku.dk...

> Så er vi jo enige!!!

Jamen Mads der er jo ingen her, der er uenige i denne lille sætning. Det vi
er enige og uenige om er, om forældrene også har et ansvar her for at
gardere sig.

LN

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 17-12-04 13:35

Mus wrote:

> Jamen Mads der er jo ingen her, der er uenige i denne lille sætning. Det vi
> er enige og uenige om er, om forældrene også har et ansvar her for at
> gardere sig.

I den konkrete situation mener jeg at man som forælder ikke har handlet
forkert, hvis man har antaget at DR ville oplyse om programændringer af
julekalenderen, i forbindelse med julekalenderen.

Vi bliver nok ikke enige om det.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
The IETF has an interesting enough life as is getting the "too simple"

Fra : Mus

Dato : 17-12-04 09:56

Kim <Noman@SpaM.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:32edr8F3lie9kU1@individual.net...
> [...]
> en genudsendelse på deres internet.site ligesom man
> kan på TV2...hvad du også kan læse i min oprindelige tråd.

Ja det er en del af diskussionen. En diskussion starter et sted og udvikler
sig regel.
Og hvis det er det du skriver der kun må diskutteres - hmm så burde den
måske slet ikke ligge i denne nyhedsgruppe - men måske dk.politik.

> [...]
> Kan de ikke finde ud af det ?
> Mener de ikke at de burde give denne service
> til alle de borgerer der betaler licens ?

Hvad har det med børn at gøre? Hvis det er det der er humlen i det du vil
diskuttere, så tror jeg du får mere ud af at diskuttere i dk.politik f.eks.
Her vil der jo altid blive holdt sammen med børn og forældre.

LN

Fra : Mus

Dato : 16-12-04 10:34

> [...]
december,
> frem til den 24. som et løfte.
>
> Set med mine øjne, bryder de så pludseligt det løfte, _uden_ i

Det ville da blive yderst kedeligt at se tv så, når der hele tiden skulle
informeres og informeres på TV om alt muligt der er flyttet eller rykket
lidt(faste serier, dokumentar udsendelse, reality shows etc etc etc), ja se
det ville måske endda yderligere rykke programmet - ups, der så igen skulle
informeres om. Selvfølgelig overdrevet he he, men overdrivelse fremmer
forståelsen.
For det sker. Det sker for dem, som det sker for andre. Og oplysningen er jo
tilgeængelig - den er ikke hemmeligholdt.

LN

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 16-12-04 12:18

Mus wrote:

> [...]
> informeres om. Selvfølgelig overdrevet he he, men overdrivelse fremmer

Nej, din overdrivelse i denne her situation virker bare nærmest
latterlig/ynkelig.

> For det sker. Det sker for dem, som det sker for andre. Og oplysningen er jo
> tilgeængelig - den er ikke hemmeligholdt.

Hvor meget fjernsyn ser dine børn? Og hvem er det der skal informeres? Føler
du, at du som voksen er forpligtiget til at holde dig orienteret om
programændringer i forhold til de programmer dit barn på 8 år ser, fordi
barnet ikke sidder og ser fjernsyn hele tiden og derfor ikke kan få
programændringerne i forbindelse med f.eks. håndbold?

Foreløbig virker det som om det argument du anvender er noget i stil med: "I
ser ikke nok fjernsyn, så I bare noget mere fjernsyn og var så afhængige af
det at I checkede programmet konstant, så var der jo ikke noget problem". Det
er sgu ret tyndt.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
The Microsoft Dictionary

security: Asks for a password. Example: Windows 95 has a high
level of security because it asks for a password.

Fra : Mus

Dato : 16-12-04 19:52

> Nej, din overdrivelse i denne her situation virker bare nærmest
> latterlig/ynkelig.

At du går efter manden og ikke bolden virker ikke ynkeligt eller hvad
Slap af Mads.
Det var da dig selv der skrev
"Når de rykker den, så burde de altså bruge alle flag, og
skrive/sige det 10 gange 5 dage før og alle dage op til."

Det er da lidt vildt. Og se det lige i sammenhændg med det jeg skrev
ovenfor.

> Hvor meget fjernsyn ser dine børn?

Intet - den første er på vej nu

> [...]
> barnet ikke sidder og ser fjernsyn hele tiden og derfor ikke kan få
> programændringerne i forbindelse med f.eks. håndbold?

Ja hvis det er programmer der er vigtige for mig eller kommende børn. Når
jeg passer min søsters børn, så tjekker jeg da også lige for det meste. Og
gør jeg ikke ja så er det jo ikke kun stationenes skyld, men også min egen.
Ellers må vi jo leve med en enkelt skuffelse i ny og næ og bruge tiden på
noget hyggeligt samvær og så se genudsendelsen dagen derpå. Eller hvis den
er skubbet til senere, så optage udsendelsen.

> [...]
af
> det at I checkede programmet konstant, så var der jo ikke noget problem".

Der misforstår du. I må se lige så meget fjernsyn i vil. Men det er jo svært
at få oplysninger via tv med tv'et slukket. Især "10 gange 5 dage før og
alle dage op til."
Så skal de annoncere lige så mange gange at der kommer håndbold.

LN

Fra : Inger Pedersen

Dato : 18-12-04 09:58

"Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@diku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> december,
> frem til den 24. som et løfte.
>
> Set med mine øjne, bryder de så pludseligt det løfte, _uden_ i

I går hørte jeg 4 - fire - gange, at julekalenderen i dag er flyttet. Det
blev sagt 2 gange i umiddelbar forbindelse med selve julekalenderen og 2
gange mere i løbet af den næste halve time.
Det er måske sagt flere gange, men det var, hvad jeg hørte.

Hvad er i tilstrækkelig grad?
Hvordan skal DR "nå igennem", hvis fjernsynet ikke er tændt hos jer?
Og er det hensigtsmæssigt med en "tæppebombning" med diverse meddelelser?
Der ER jo også mennesker, der ikke synes, julekalendere er det vigtigste i
verden.

Klip fra dagens kronik i Politiken (jeg kunne ikke selv sige det bedre):

"På tv skal man f.eks. gennem seks forskellige ulideligt gentagne
reklamespots for andre programmer, før man få lov at se TV-Avisen. På radio
antager det karakter af parodi, når lytterne ustandselig udsættes for
hjemmelavede reklameslogans fra provinspressens barndom: 'P2 - en verden af
oplevelser'.

DR skal værne om sit image. Det er klogt at gøre helt klart både for seerne
og politikerne, at en offentlig kanal er anderledes end en reklamekanal. Men
det ville også være klogt at skære ned på den mastodontiske selvpromovering
og det forstyrrende virvar af pludrende mikro-indslag, der ikke fanger
opmærksomheden, men forvirrer den."

Hilsen Inger

Fra : Inger Pedersen

Dato : 18-12-04 10:43

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Klip fra dagens kronik i Politiken (jeg kunne ikke selv sige det bedre):

Ups!
- dagens leder.

Hilsen Inger

Fra : Kim

Dato : 18-12-04 15:32

Det gør jeg også...

Eller vores børn...

Helt enig.

> [...]
> gange mere i løbet af den næste halve time.
> Det er måske sagt flere gange, men det var, hvad jeg hørte.

Jae, den ansvarlige for annonceringen inde i DR er garanteret
blev rød om ørene, efter at være blevet irettesat af sin chef,
der har fulgt med i denne tråd.

> Hvad er i tilstrækkelig grad?

At man siger det i slutningen af udsendelsen, kan det være
så svært ?

> [...]

så svært ?

> Og er det hensigtsmæssigt med en "tæppebombning" med diverse meddelelser?

Næe, bare det bliver sagt i slutningen af udsendelsen, kan det være
så svært ?

> Der ER jo også mennesker, der ikke synes, julekalendere er det vigtigste i
> verden.

Ja jeg ( voksen ) er en af dem, men der sidder masser af børn
der hver dag glæder sig...
Du har garanteret ikke børn...eller er ligeglad...

> Klip fra dagens kronik i Politiken (jeg kunne ikke selv sige det bedre):

Jeg læser ikke Politiken, den er for konservativ...

Mvh Kim

Fra : Inger Pedersen

Dato : 18-12-04 16:51

"Kim" <Noman@SpaM.dk> skrev i en meddelelse

> Du har garanteret ikke børn...

Jo. 4 stk.

> eller er ligeglad...

Jeg ser julekalender(e) med glæde, fryd og fornøjelse.

Hilsen Inger

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 19-12-04 22:21

Inger Pedersen wrote:

> [...]
> gange mere i løbet af den næste halve time.
> Det er måske sagt flere gange, men det var, hvad jeg hørte.

Nemlig! Denne gang blev det nemlig sagt. Og, jeg hørte det også, og mit barn på
4 hørte det endda.

> Hvad er i tilstrækkelig grad?

Det er alt rigeligt - men det var jo det de ikke gjorde sidst.

Og, jeg mener at det skal ligge i forbindelse med programmet. Hvis du ikke ser
julekalender skal du selvfølgelig ikke plages med annonceringer af at det er
flyttet.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
All national institutions of churches, whether Jewish, Christian or

Fra : Inger Pedersen

Dato : 15-12-04 10:08

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kan godt forstå man er ærgerlig, hvis det går galt - men man kan vel
> også bebrejde sig selv - og ikke kun DR - eller hvad?

Enig.

Hilsen Inger

Fra : TriDane

Dato : 15-12-04 10:14

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg kan godt forstå man er ærgerlig, hvis det går galt - men man kan
> vel også bebrejde sig selv - og ikke kun DR - eller hvad?

Hvis der kommer en udsendelse fast hver aften tjekker du så avisen hver
dag for at se om det er skubbet væk af et tåbeligt sportsprogram? Jeg er
helt på bølgelængde med Mads: Det bør oplyses tydeligt så der ikke er
nogen tvivl om at folk har fået informationen.

I gamle dage var det noget DR lagde meget vægt på. Hvis der var en TV-
station, der satte standarden for, hvordan godt TV blev lavet med
respekt for alle seerne, så var det DR. I dag lader det til man kun
lefler for seertallene i stedet for at lade andre kanaler sende de
dødssyge sportsprogrammer.

Sport skal foregå i det virkelige liv og ikke på TV.

mvh.
Kim

Fra : Inger Pedersen

Dato : 15-12-04 10:23

"TriDane" <nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

Det bør oplyses tydeligt så der ikke er
> nogen tvivl om at folk har fået informationen.

Hvem er "folk"?
Informationen var nået frem til mig - så det er altså blevet sagt.
Om det er sagt tydeligt nok og ofte nok, er der der åbenbart tvivl om.

Hilsen Inger

Fra : TriDane

Dato : 15-12-04 11:03

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in news:41c00265
$0$74688$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> Informationen var nået frem til mig - så det er altså blevet sagt.
> Om det er sagt tydeligt nok og ofte nok, er der der åbenbart tvivl om.

"Folk" er de seere, som er interesserede i at se programmet.

mvh.
Kim

Fra : Inger Pedersen

Dato : 15-12-04 11:57

"TriDane" <nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> "Folk" er de seere, som er interesserede i at se programmet.

Ok.
Jamen så har i hvert fald en del af folket fået informationen

Hilsen Inger - som ser mere julekalender end håndbold

Fra : Kim

Dato : 15-12-04 23:34

> [...]
> Informationen var nået frem til mig - så det er altså blevet sagt.
> Om det er sagt tydeligt nok og ofte nok, er der der åbenbart tvivl om.

Og hvor tit slukker du for dit tv ?

Mvh Kim

Fra : Thomas G

Dato : 15-12-04 20:01

> [...]
> respekt for alle seerne, så var det DR. I dag lader det til man kun
> lefler for seertallene i stedet for at lade andre kanaler sende de

Ja i gamle dage var alting meget meget bedre (jeg er ironisk).
Hvis du ikke syntes de informerer ordentligt så boykot dem ... det er din
demokratiske ret.
Hvis du ikke kan lide det du ser på DR (sport) så vælg en anden kanal.
Hvis der ikke er nogen TV station der passer til dig ... ærgeligt ... der er
ikke nogen der har lovet dig at livet skulle være fair.
(ja jeg ved godt du betaler licens ... bare ærgeligt)

> Sport skal foregå i det virkelige liv og ikke på TV.

Jeg det skal det da ellers er der jo ikke noget at optage og sende ud på TV.
Personligt gider jeg heller ikke bruge tid på sport i TV ... men hvis andre
gør ... nå ja hvad så jeg er da ligeglad (et tryk på knappen og der er et
andet program)

mvh Thomas G

Fra : Mus

Dato : 15-12-04 22:12

> [...]
> helt på bølgelængde med Mads: Det bør oplyses tydeligt så der ikke er
> nogen tvivl om at folk har fået informationen.

ja nogen gange, hvis det er noget der er vigtigt for mig at se. Men da ikke
altid og har da også prøvet at blive skuffet. Men derfra at sige det skulle
DR have fortalt mig uden at gøre noget selv overhoveder, synes jeg er for
langt. Jeg har da også tænkt. Nå ok det skulle jeg nok lige have tjekket.

> [...]
> respekt for alle seerne, så var det DR. I dag lader det til man kun
> lefler for seertallene i stedet for at lade andre kanaler sende de

Ja o gamle dage var der heller ikke så meget andet end DR. Der blev vist
hvad DR ville vise.
Jeg gider heller ikke se sport i tv, men nu sender DR jo ikke kun for mig

LN

Fra : Kim

Dato : 15-12-04 23:33

"TriDane" <nobody@nowhere.com> skrev
> Hvis der kommer en udsendelse fast hver aften tjekker du så avisen hver
> dag for at se om det er skubbet væk af et tåbeligt sportsprogram?

Ja hvad vil Mus svare til det ??

Lige præcis min pointe.
Det er jo ikke alle der har tv`et tændt 24 timer i døgnet.

> Jeg er
> helt på bølgelængde med Mads: Det bør oplyses tydeligt så der ikke er
> nogen tvivl om at folk har fået informationen.

!00% enig.

Fra : Mus

Dato : 16-12-04 00:48

Kim <Noman@SpaM.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:32bscjF3j5bcnU1@individual.net...
> "TriDane" <nobody@nowhere.com> skrev
>
> Ja hvad vil Mus svare til det ??

hvis du kigger godt efter så har jeg svaret lige over dit indlæg

> Lige præcis min pointe.
> Det er jo ikke alle der har tv`et tændt 24 timer i døgnet.

Det har jo ikke noget at gøre med at have tv'et tændt 24 timer i døgnet.
Tjek det på nettet, hvis det er vigtigt.
At så DR kunne være opdateret IT-mæssigt er en anden sag - men ligefrem at
sætte sig tilbage i stolen og sige jeg kunne i hvert fald ikke have gjort
noget i stedet for bare at forvente at få alt serveret.

LN

Fra : Laziter [9440]

Dato : 16-12-04 09:24

> Det har jo ikke noget at gøre med at have tv'et tændt 24 timer i døgnet.
> Tjek det på nettet, hvis det er vigtigt.

Nemlig, gør noget selv..

> At så DR kunne være opdateret IT-mæssigt er en anden sag

Ja de er ikke helt med på alle punkter, men de klarer sig nu fint.

>- men ligefrem at
> sætte sig tilbage i stolen og sige jeg kunne i hvert fald ikke have gjort
> noget i stedet for bare at forvente at få alt serveret.

Sådan er det jo idag, vi er gradvist blevet vænnet til at få alt serveret
uden at vi selv skal tage ansvar for noget.
Man behøver skam ikke at sidde med et tv-program konstant, man kan altså
lige nøjes med at tjekke om morgenen for at se om der er nogle evt.
udskydelser af programmerne.

Jeg har mange gange siddet og rystet på hovedet over enkelte indlæg i denne
tråd..
Forældre der bare kaster bolden over til (i dette eksempel) DR og lader dem
sluge den dårlige samvittighed.
Man bør som forælder tjekke op omkring tingene på egen hånd istedet for at
forvente at DR leger barnepige for ungerne.
Den kære julekalender (iøvrigt en af de dårligste der er lavet imo), skal
nok blive sendt den pågældende dag omend lidt senere, men den bliver sendt.
Som regel plejer DR nu også at gøre opmærksom på en evt. udskydelse af
programmet, det vil man opdage hvis man lader fjernsynet være tændt istedet
for at slukke ligeså snart rulleteksterne dukker op.

Mvh
Benjamin - Der er sikker på at folk har benyttet sig af tilbuddet på de små
sko.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-12-04 09:49

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse
- klip -

> Mvh
> Benjamin - Der er sikker på at folk har benyttet sig af tilbuddet på de
> små
> sko.

Hilsen Inger

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 16-12-04 10:08

Laziter [9440] wrote:

> Man bør som forælder tjekke op omkring tingene på egen hånd istedet for at
> forvente at DR leger barnepige for ungerne.

Jeg kan ikke forstå at du finder det urimeligt at DR oplyser i relation til
udsendelserne om den slags ændringer?

> Den kære julekalender (iøvrigt en af de dårligste der er lavet imo), skal
> nok blive sendt den pågældende dag omend lidt senere, men den bliver sendt.

ARGH! Diskussionen tager udgangspunkt i den situation, hvor DR valgte at sende
udsendelsen _FØR_ end de plejer. Så, når ungerne satte sig til fjernsynet kl.
17.58, kunne de lige se rulleteksterne af det program de regnede med at se kl.
18! Pivdårlig service af DR.

Den oprindelige poster klagede så over at DR ikke havde udsendelserne på
nettet, således at man kunne fyre op under dem der, når der nu var en så
ufattelig vigtig begivenhed som den indledende runde i håndbold em for
kvinder.

> Som regel plejer DR nu også at gøre opmærksom på en evt. udskydelse af
> programmet, det vil man opdage hvis man lader fjernsynet være tændt istedet
> for at slukke ligeså snart rulleteksterne dukker op.

Vi tænder før, og lader det stå efter, stort set indtil det næste program
starter, og så vidt jeg ved har det overhovedet ikke nævnt det. Som jeg vist
har nævnt et par gange vidste vi det kun fordi min kone følger EM i håndbold.
Der siger de nemlig hvornår kampene bliver sendt.

> Benjamin - Der er sikker på at folk har benyttet sig af tilbuddet på de små
> sko.

Din sidste bemærkning her siger vist desværre mere om dig end os andre.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
Games like Tribe, Unreal, Quake, even The Legend of Zelda, and yes, Doom,

Fra : Laziter [9440]

Dato : 16-12-04 10:39

> Jeg kan ikke forstå at du finder det urimeligt at DR oplyser i relation
til
> udsendelserne om den slags ændringer?

A hva???
Jeg har ikke på noget tidspunkt nævnt at det er urimeligt, selvfølgelig bør
DR da oplyse omkring ændringer i programmet, det plejer de nu også at gøre.
Men jeg mener til stadighed at forældrene bør tjekke selv og ikke bare lade
DR om ansvaret, det er ikke dem der har købt dit fjernsyn og det er bestemt
heller ikke dem der styrer din fjernbetjening.

> [...]
kl.
> 17.58, kunne de lige se rulleteksterne af det program de regnede med at se

Nåja, så før da..
Det ændrer jo ikke på at man selv bør tage initiativ til at tjekke op
omkring tingene.

> [...]
håndbold.
> Der siger de nemlig hvornår kampene bliver sendt.

Allerede der er der en henvisning til en ændring i programmet, så blind tror
jeg ikke på at der er nogen der er..

Et lille råd til de frustrede forældre.
Benyt www.tvguide.dk de har en fin lille funktion der kan sende email/sms
inden et program starter, så går man ikke glip af noget.

> Din sidste bemærkning her siger vist desværre mere om dig end os andre.

Jeg har skam plads nok i mine sko, vil du med? Jeg har udsalg på billetter i
denne uge

Nej spøg til side.. Jeg holder med begge sider af sagen og mener derfor at
jeg ikke har noget der klemmer mine fødder.
Men det er jo ret så kendt at mange forældre mener at det er andres skyld at
deres børn bliver kede af det, hvis ikke det er fritteren så er det skolen,
og nu får DR dælme også skylden..
Men hvem er det lige der sidder med det overordnede ansvar???
Nemlig, du gættede rigtigt.. Det gør DU som forælder.

Mvh
Benjamin

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 16-12-04 12:15

Laziter [9440] wrote:

> Men det er jo ret så kendt at mange forældre mener at det er andres skyld at
> deres børn bliver kede af det, hvis ikke det er fritteren så er det skolen,
> og nu får DR dælme også skylden..

Og, i den konkrete situation mener jeg at det er fuldkommen berettiget at
kritisere DR's oplysningsniveau. Det var uklart fra en gennemlæsning af dit
svar at se om du havde forstået hvad min indvending egentlig gik på, men jeg
er efterhånden også lidt ligeglad.

> Men hvem er det lige der sidder med det overordnede ansvar???
> Nemlig, du gættede rigtigt.. Det gør DU som forælder.

De to ting har ikke noget med hinanden at gøre.

Du kan ikke på nogen måde påstå at jeg har ansvaret for at min barn aldrig
bliver ked af det, såfremt andre ikke opfylder de berettigede forventninger
man har til dem. Børn bliver meget påvirkede af svigt - og i den her situation
mener jeg godt man kan tale om et svigt fra DRs side.

Du har tilsyneladende ikke sat dig ind i baggrunden for denne diskussion, du
blander tingene sammen, og du taler nedladende til mig. Det bryder jeg mig
absolut ikke om.

Hvis vi endeligt skal diskutere "andres skyld", så mener jeg faktisk at det er
blevet meget populært blandt pædagoger og andre at _de_ bortforklarer deres
manglende ansvarlighed med netop forældrenes ansvar. Eksempelvis hvis de ikke
tager de børn med på tur de har lovet, eller på anden måde ikke lever op til
indgåede aftaler. De er også mennesker, og som sådan ikke ufejlbarlige, men
jeg vil ikke finde mig i at få stukket en generel "hvem har det overordnede
ansvar" i næsen i forhold til en konkret diskussion om DRs manglende oplysning
i forbindelse med en programomlægning.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
Free your mind and your desktop will follow....

Fra : Laziter [9440]

Dato : 16-12-04 12:42

> [...]
dit
> svar at se om du havde forstået hvad min indvending egentlig gik på, men

Ligeglad kan man altid være, jeg er da også ligeglad med nogle ting.
Men ligefrem at skyde skylden over på DR nytter bare ikke.

> [...]
situation
> mener jeg godt man kan tale om et svigt fra DRs side.

Hvilket ansvar har DR?
De sender som de sender, og for det meste oplyser de også om ændringer i
programmerne hvis disse opstår.
Du skriver også at jeres fjernsyn næsten aldrig er tændt..
Hvordan hulen regner du så med at DR skulle kunne nå frem til dig med
oplysninger omkring programændringer???
De sender altså ikke flyers ud med den slags oplysninger.
De kunne måske så smide lidt oplysninger i radioen, det ville da ikke være
så tosset endda.

> [...]
du
> blander tingene sammen, og du taler nedladende til mig. Det bryder jeg mig

Der er også så meget jeg ikke bryder mig om, bl.a. at du er så snæversynet
og ikke vil indrømme at du selv kan gøre noget for at opnå dit ønske.
Og jo, jeg har forstået hvad denne diskution går ud på..
Den går ud på at det er DRs skyld det hele.. De er nogle pengeslugere der
ikke tænker på vores børn men hellere vil se håndbold.
De kan ikke finde ud af at videregive oplysningerne så forældrene får
tingene skåret ud i pap fordi de ikke gider læse dagens program i et blad,
en avis eller på ttv.
Næ så snart vores børn bliver kede af det så er det da endelig med at finde
en syndebuk.

Skriv dog en klage til DR hvis du er så utilfreds..

> [...]
overordnede
> ansvar" i næsen i forhold til en konkret diskussion om DRs manglende

Du har da det overordnede ansvar, længere er den ikke.
Hvis du ikke kan finde ud af at læse en programoversigt og sikre dig at dit
barn ser julekalender (eller et hvert andet program for den sags skyld), er
det da ikke DRs skyld.
Som jeg har skrevet en del gange tidligere, så plejer DR at være flinke til
at oplyse om programændringer.

/Benjamin

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 17-12-04 08:11

Laziter [9440] wrote:

> Som jeg har skrevet en del gange tidligere, så plejer DR at være flinke til
> at oplyse om programændringer.

Det er vist ret tydeligt at du ikke har læst det jeg har skrevet.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
You know you're a Linux geek when...

You feel an undefined sense of shame when the advice you give on
Windows 9X works.

- segfault

Fra : Mus

Dato : 16-12-04 18:29

> [...]
at
> deres børn bliver kede af det, hvis ikke det er fritteren så er det

Og derudover har jeg også en fornemmelse af at stien skal fejes for børn i
dag. De må ikke blive skuffede eller møde den mindste modgang.
Skuffelser hører med til livet ligesom glæder og overrakselser. Man skal
selvfølgelig beskytte børn mod større modgang eller konstante skuffelser, så
godt man kan. men dette må da siges at være en skuffelse i børneniveau.

LN

Fra : Laziter [9440]

Dato : 16-12-04 18:31

> [...]
> selvfølgelig beskytte børn mod større modgang eller konstante skuffelser,

> godt man kan. men dette må da siges at være en skuffelse i børneniveau.

Jeg tvivler på at et misset afsnit af julekalenderen kan ødelægge et barns
liv.
Men det er jo også nemmere at brokke sig end at sige "Nå, det var bare
ærgeligt, vi må se om vi kan nå genudsendelsen imorgen".

Mvh
Benjamin

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 08:18

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in message
> Og derudover har jeg også en fornemmelse af at stien skal fejes for børn i
> dag.

Curling-generationen :)