Udvikling af et Webshop og CMS system (PHP~
Fra : Jakob Jensen

Dato : 12-12-04 23:06

Hej Gruppe

Jeg starter lige med at erkende, at jeg ikke har læst så meget med på
det sidste.

Jeg står og skal til, at begynde lidt analyse arbejde, omkring
udviklingen af et Webshop system (evt. som senere skal være et modul
til et CMS system). Systemet skal udvikles i PHP/MySQL.

Jeg har lidt blandede spørgsmål, så jeg starter fra en ende af.

1. Jeg har læst, at man kan koble Java sammen med PHP (jf. en artikel
på phpbuilder). Noglen der har erfarringer med dette, som kan fortælle
om fordele, f.eks. sikkerhed el., og/eller har links til nogle
spændende artikler omkring dette?
(http://www.phpbuilder.com/columns/marknold20001221.php3).

2. Jeg har tænkt mig at benytte XML, dog uden at vide præcist, hvor
jeg vil bruge det endnu. Nogen der har nogle spændende links her, i
forbindelse XML og PHP? Hvor det kan være en fordel at bruge og hvor
det ikke er?

3. Sessions vs. Cookies (andet)? Jeg har kendskab til Sessions, og
Cookies, hvad ville i vælge til, at holde styr på login, indkøbsvogn
ol.? Er der andre muligheder, evt. hvilke og gerne med links?

4. Har nogen erfarringer omkring sammenkobling med betalingsystemer,
links eller gode råd omkring dette emne?

5. Hvilke webshops synes i er gode, ikke så meget hvorfor, bare gerne
et link og så vil jeg tage et kig.

På forhånd tak for jeres svar. Jeg ved det er lidt blandet, men håber
i vil give jeres konstruktive besyv med.

Venlig hilsen
Jakob Jensen

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 13-12-04 09:29