kryptere pdf-faktura?
Fra : Stig Nørgaard Færch

Dato : 12-12-04 14:42

Halløj,

Jeg vil gerne lave noget online udsendelse af faktura som er i pdf-format.
Så vidt jeg kan forstå er der to krav til at man må gøre dette. Første krav
er at kunden skal acceptere at han får fakturaen elektronisk. Andet krav er
at fakturaen skal være krypteret.

På denne adresse:
http://www.flere-penge.dk/Elektronisk%20fakturering.htm
Kan man læse følgende:
Der gives flere eksempler på hvilken form for kryptering der kan anvendes,
for at imødekomme disse krav. I momsloven er indarbejdet en anbefaling af
brug af OCES (den offentlige standard for digitale signaturer). Alle
anbefalede systemer bygger imidlertid på en eller anden form for
kryptering, hvor både integritet og autenticitet i meddelelsen (fakturaen)
sikres, hvilket afføder behovet for digitale signaturer (tovejskryptering).
Det er ikke nok at modtageren ved hvem afsenderen er. Det er også en
forudsætning at afsenderen ved at kun kunden og ingen andre kan læse
budskabet.

Er der nogen der har erfaring med dette.
Er der nogen der har en ide hvordan jeg kan lave sådan en kryptering
on-the-fly? Altså uden at jeg selv skal til at behandle pdf-filen i et
eksternt program.

Med venlig hilsen
Stig N. Færch