billeder i profil
Fra : Dj Uncas

Dato : 12-12-04 23:35

Hej

Jeg er i gang med en side hvor der er noget bruger registrering. Nu kunne
jeg så godt tænke mig at give brugerne mulighed for at uploade et billede
til deres profil. Jeg kører med en MySQL database, og der er ikke nogen
OLE-objekt datatype (så vidt jeg ved), så jeg er lidt på bar bund. Jeg har
tænkt over om man kan lave det så billedet blev opkaldt efter brugerens navn
f.eks. brugernavn.jpg, men jeg ved ikke hvad man skal gøre når de selv skal
uploade. Nogle ideer, foslag eller links?

Fra : pepss

Dato : 13-12-04 16:45

"Dj Uncas" skrev

> [...]
> navn f.eks. brugernavn.jpg, men jeg ved ikke hvad man skal gøre når de
> selv skal uploade. Nogle ideer, foslag eller links?

jeg ville gøre det sådan:
uploade billede (men en komponent du har tilrådeheld)
gemme urlén i databasen med profilidét som navn

håber du kan bruge det til noget

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Dj Uncas

Dato : 13-12-04 19:32

> jeg ville gøre det sådan:
> uploade billede (men en komponent du har tilrådeheld)
> gemme urlén i databasen med profilidét som navn

Det var også ca det jeg havde i tankerne, men hvordan giver man billedet
samme navn som brugeren? Man skal vel sige til sit upload-komponent at det
skal kalde billedet det samme som eks. Session("bruger") eller hvad?

Fra : pepss

Dato : 14-12-04 16:57

"Dj Uncas" skrev

> Det var også ca det jeg havde i tankerne, men hvordan giver man billedet
> samme navn som brugeren?

jeg ville nu stadig bruge et nummer (f.eks et id nummer) for så bliver der
ikke noget problem med at browseren ikke kan "finde" det.

hvis du har aspSmartUpload kunne det se sådan ud:
strFilename = Session("id") & "." & mySmartUpload.Files("filename").FileExt
mySmartUpload.Files("filename").SaveAs Server.MapPath("/mappe/" &
strFilename

Fra : Dj Uncas

Dato : 14-12-04 20:15

> [...]
> strFilename = Session("id") & "." &
> mySmartUpload.Files("filename").FileExt
> mySmartUpload.Files("filename").SaveAs Server.MapPath("/mappe/" &

Ok, jeg vil godt tilstå at jeg aldrig har kigget på upload før, så jeg er på
ret bar bund. Jeg har AspUpload til rådighed. Kan du give et eksempel med
den komponent, eller kender du en artikel der beskriver den?

Fra : pepss

Dato : 14-12-04 21:40

"Dj Uncas" skrev

> Ok, jeg vil godt tilstå at jeg aldrig har kigget på upload før, så jeg er
> på ret bar bund. Jeg har AspUpload til rådighed. Kan du give et eksempel
> med den komponent, eller kender du en artikel der beskriver den?

jeg har ikke prøvede AspUpload men du kan finde deres manual her:
http://www.aspupload.com/manual.html