checkboks låst fælte ikke kan af krysse...
Fra : TheBonden

Dato : 12-12-04 16:53

hej jeg er i gang med at lave en hp for at lære at kode hp
jeg vil lave en side der indholder info om dykker ting fx om jeg
dykket i saltvand men jeg reter direkte i side og den skal ikke
hende vadien i en Database kan man låse den i en Asp kode
så folk der kommer ind på siden ser at der er afkrysset og ikke
kan gøre noget ved det

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-12-04 23:20

TheBonden skrev:

> hej jeg er i gang med at lave en hp for at lære at kode hp

Hej. Et par generelle råd.

- Prøv at være meget konkret når du beskriver hvad du gerne vil
lave. Hvis du har et link til din side, er det også en god ide at
poste det i gruppen.

- Din tekst er svær at læse, fordi du skriver det hele uden
tegnsætning (punktum, komma, stort bogstav i ny sætning). Der er
ingen krav om at man skal skrive fejlfrit dansk for at deltage i
nyhedsgrupperne, men hvis man slet ikke sætter nogen tegn, bliver
teksten svær at læse, og så risikerer man at der ikke er nogen der
svarer.

- Du har sendt samme indlæg både lørdag og søndag. Selv om der ikke
kommer svar lige med det samme, hjælper det ikke at sende et nyt
indlæg - specielt ikke hvis man ikke kommer med nogen nye
oplysninger i forhold til det gamle. Nogle indlæg får hurtigt svar,
andre indlæg får svar efter nogen tid og nogle indlæg for aldrig
svar.

> jeg vil lave en side der indholder info om dykker ting fx om jeg
> dykket i saltvand men jeg reter direkte i side og den skal ikke
> hende vadien i en Database kan man låse den i en Asp kode

På en almindelig side er der ingen andre end dig som sideforfatter
der kan rette noget. Derfor er det ikke nødvendigt at "låse". Hvis
man bruger en form, er det normalt for at give folk mulighed for at
skrive nogle ting der så kan sendes og behandles af fx en asp-side.

De fleste formelementer kan angives som read-only hvis man ikke
skal kunne rette i dem - men man kan også bare lade være med at
vise et formelement hvis data i det ikke må rettes.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : TheBonden

Dato : 13-12-04 02:32

ok men først vil jeg svare på hvor for mden er der to gange je lavet en vi
htnl.dk og så læste jeg der var en nyhed guppe der hed det her og så skrav
jeg i gen og opdaget så at det var samme stæd så undskyl og stavning er
alser ikke noget jeg kan gøre for da jeg er ordblind...

EX:
disse cettifkater har jeg

Dykning i bjerge x
Projekt AWARE Miljø / økologi x
Projekt AWARE koralrevsøkologi x
Projekt AWARE Kend fiskene
Båddykning x
Huledykning
Dybdedykning
Kurser lavet af instruktør x
Undervandsscooter
Strømdykning x
Tørdragtsdykning
Dykning med iltderiget luft x
Udstyrskursus x
Isdykning
Multileveldykning x
Natdykning
Opdriftskontrol x
Marinbiologi oceanografi
Søg og hæv
Halvlukket system x
Halvlukket system x
Marnbiologi
Undervandsnavigation x
Undervandsfotografering x
Undervandsvideooptagelse
Vragdykning x

x = Checkboks

da det er en vadi der er fast da den kun skal ændres i ny og næ

Fra : TheBonden

Dato : 13-12-04 03:22

EX
kommer i morgen formidag op på HP

Fra : TheBonden

Dato : 13-12-04 12:23

> EX
> kommer i morgen formidag op på HP

Hp er oppe nu
linket fines her
http://dykker.the-outlaws.dk

i menu er der et link der heder Test brug det

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-12-04 10:17

TheBonden skrev:

> [...]
> lavet en vi htnl.dk og så læste jeg der var en nyhed guppe der
> hed det her og så skrav jeg i gen og opdaget så at det var

Ah ja - jeg kan godt se at det ene indlæg er sendt via html.dk mens
det andet er sendt via en newsserver - det forklarer en del.

> og stavning er alser ikke noget jeg kan gøre for da jeg er
> ordblind...

Det er helt i orden at du er ordblind - du er i øvrigt ikke den
første herinde der har det problem. Jeg vil dog råde dig til at
inddele dit indlæg så du ikke skriver det hele som én lang sætning.
Det der for alvor gjorde dit første indlæg svært at læse, var ikke
stavefejlene men fraværet af tegn (først og fremmest punktum).
Hvis du har mulighed for at bruge stavekontrol på dine indlæg, vil
det dog også gøre dem lettere at læse for andre.

En praktisk detalje mere: Når man svarer på indlæg på usenet (=
nyhedsgrupperne) er det praksis at man skriver svaret neden under
et kort citat af det man svarer på, samt at man sletter det man
ikke svarer direkte på. Du kan fx se teknikken i dette indlæg. Den
måde at skrive på gør det lettere for alle at følge med i debatten.
I gruppen <news:dk.velkommen> kan du få hjælp til at lære
teknikken, men du kan også bare se på linket i min signatur (de 4
nederste linjer i dette indlæg).

> disse cettifkater har jeg
>
> Dykning i bjerge x
> Projekt AWARE Miljø / økologi x

[snip]

Er det du vil lave bare en liste over de certifikater du selv har?
I så fald er det ikke en form du skal have fat i. Jeg vil foreslå
dig at bruge en lille grafikmarkering - fx som en af de her:
<http://images.google.dk/images?q=checkmark>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : TheBonden

Dato : 13-12-04 16:02

> [...]
> I så fald er det ikke en form du skal have fat i. Jeg vil foreslå
> dig at bruge en lille grafikmarkering - fx som en af de her:

Jeg ønsker at det er ens over hele side også nor jeg hår til en ande del af
hp som skal være Log Bog hvor den hender info fra mysql databasen

så den metode du har funet syntes jeg ikke om men mange tak den kan moske
bruges et andet stæd

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-12-04 12:57

TheBonden skrev:

> linket fines her
> http://dykker.the-outlaws.dk

Fint. Som nævnt tidligere mener jeg at du helt skal droppe brugen
af html-checkbokse til at markere de certifikater du har taget.
Hvis det ikke er vigtigt at angive hvilke certifikater du *ikke*
har taget, kunne du nøjes med at lave en liste:

<ul>
   <li>Vragdykning</li>
   <li>Opdriftskontrol</li>
</ul>

Alternativt kan du bruge et billede til at vise et tjekmærke (se
den billedsøgning jeg linkede til tidligere).
--
Jens Gyldenkærne Clausen