Ny i MSSQL.
Fra : Thomas Voller

Dato : 12-12-04 20:42

Hej DB-eksperter.

Jeg har for første gang fået tilknyttet en MSSQL-server til min hjemmeside.

Derfor sidder jeg med lidt begynderspørgsmål:

1. Findes der ikke en Ja/Nej felttype? Synes ikke jeg kan finde det. Bruger
lige nu et tinyint-felt, der kun kan være 1 eller 0.

2. Stored procedures. Jeg opretter tabeller og stored procedures gennem
Access. Det virker for så vidt fint nok, men jeg har ikke helt overblik over
hvordan det virker eller man selv kan lave bedre stored procedures end
Access gør. Findes der er sted jeg kan læse mere om stored procedures, deres
syntaks og brug?

Mvh. Thomas.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-12-04 22:55

Thomas Voller skrev:

> 1. Findes der ikke en Ja/Nej felttype?

Nej, men man kan bruge typen Bit - der kan være 0 eller 1.

> Findes der er sted jeg kan læse mere om stored procedures, deres
> syntaks og brug?

Man kan nok finde en del i BOL (onlinehjælpen) - men ellers kan en
bog være en god hjælp. Jeg har selv haft stor glæde af Professional
SQL Server 2000 Programming af Robert Vieira (se fx
<http://www.wrox.com/WileyCDA/WroxTitle/productCd-0764543792.html>)
--
Jens Gyldenkærne Clausen