Identity-felt
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-12-04 15:46

Hej

Jeg har mere eller mindre forgæves forsøgt at synkronisere en database
på min PDA mod en postgresql-database.

Men det går ikke godt - jeg bruger ODBC til at få fat i
postgresql-databasen.
Men Activesync giver mig en fejl ala "Syntax error at or near IDENTITY
...." (Kan desværre lige nu ikke finde den logfil hvor fejlbeskeden står)

Jeg har en formodning om at dette IDENTITY er en datatype som findes i
microsofts databasesystemer. Og at Activesync forsøger at oprette en
tabel som den skal bruge når den synkroniserer.

Men kan det passe at IDENTITY er en datatype? I så fald burde jeg selv
kunne lave den i min postgresql - hvis bare jeg vidste hvilken slags
data der fyldes i sådan en IDENTITY ....

Nogen som kan hjælpe mig lidt på vej?
(Alternativt et helt andet program end ActiveSync til at synkronisere
databaser (.cdb) på en pocketPC med ODBC-databaser.)

http://www.gartneriet.dk

Fra : Troels Arvin

Dato : 08-12-04 17:27

On Wed, 08 Dec 2004 15:46:24 +0100, Mads Lie Jensen wrote:

> Men kan det passe at IDENTITY er en datatype?

Nej IDENTITY er en kolonne-attribut: Med IDENTITY tilføjer du et
karakteristikum til en kolonne, der påvirker den.

Se også
http://troels.arvin.dk/db/rdbms/#mix-identity

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-12-04 09:45

On Wed, 08 Dec 2004 17:27:29 +0100, Troels Arvin <troels@arvin.dk>
wrote:

>Nej IDENTITY er en kolonne-attribut: Med IDENTITY tilføjer du et
>karakteristikum til en kolonne, der påvirker den.
>
>Se også
>http://troels.arvin.dk/db/rdbms/#mix-identity

Tak for en god forklaring.

http://www.gartneriet.dk