Underligt fænomen(Video)...
Fra : Klaus G.

Dato : 12-12-04 19:36

Hej.

En af mine kammerater gav mig det her link:
http://www.humor.is/redirect.php?lid=9308

Læs teksten, og se så de to små film på hver 10mb. Hvis de ikke har snydt,
så kan jeg ikke rigtig gennemskue det, kan i?

Kort fortalt:
Et tv tænder og slukke, når man vipper med en stol, der ikke har nogen
kontakt til tv'et.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Bamse

Dato : 12-12-04 21:32

Ja nu er jeg ikke fysiker eller videnskabsmand, men kunne det tænkes at
stolen i vippet tilstand
reflekterer et signal som får fjernsynet til at tænde?

Fra : Pongo

Dato : 13-12-04 00:09

Bamse wrote:
:: Ja nu er jeg ikke fysiker eller videnskabsmand, men kunne det tænkes
:: at stolen i vippet tilstand
:: reflekterer et signal som får fjernsynet til at tænde?

Min første tanke var at fjernsynets remote-control var styret af ultralyd,
og at stolen kunne frembringe lyde i det område. Jeg ved dog ikke hvor mange
fjernstyringssystemer der bruger ultralyd, og i hvilket frekvensområde det
ligger.
/Klaus

Fra : Bamse

Dato : 13-12-04 08:16

Man kunne jo undersøge det ved at flytte stolen nogen centimeter og vippe
den ....