Erfaringer med Dell bærbar ..
Fra : Soren

Dato : 19-05-01 14:15

Er der nogen der har erfaringer med bærebare fra Dell. Jeg overvejer at købe
en Inspiron 4000 til ca. 15400,- med Celeron 700, 128 Mb ram og 14,1" skærm,
men er i tvivl om Dell er det rigtige valg. Er der andre mærker i samme
prisområde, der er bedre en Dell?

Jeg har læst at skærmen på Dell's putere er meget skrøbelig og modtagelig
for stød. Passer det?

Mvh, Søren

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 19-05-01 14:55

"Soren" <soren122@pop.k-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prisområde, der er bedre en Dell?
>
> Jeg har læst at skærmen på Dell's putere er meget skrøbelig og modtagelig

Hej Søren,

Jeg kender ikke Dell's maskiner - men jeg tror at de er helt ok
Vi har en Apple med 14.1" TFT skærm, og den er for stor til os.
Hvis vi skulle vælge idag, så ville vi gå efter en bærbar med 12" eller 13"
som kan køre 1024x768.
14.1" er en kæmpe klods at slæbe rundt på, og den fylder godt på
skrivebordet... Desuden er den temmeligt voldsom at have med til et møde
Det var mine 25 øre om skærmstørrelsen

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 19-05-01 15:34

Søren C. Fischer skrev:
> [...]
> 14.1" er en kæmpe klods at slæbe rundt på, og den fylder godt på
> skrivebordet... Desuden er den temmeligt voldsom at have med til et møde

Har selv en 14,1" (se tidligere indlæg), og i forhold til min gamle
Compaq Armada 1550T med 12", så fylder selve Dell maskinen faktisk
mindere, skærmen på Dell'en fylder bare næsten hele låget, mens der på
den gamle, var flere cm omkring den.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 19-05-01 17:33

"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Compaq Armada 1550T med 12", så fylder selve Dell maskinen faktisk
> mindere, skærmen på Dell'en fylder bare næsten hele låget, mens der på

Hvilket naturligvis også er tilfældet på en moderne 12 eller 13" skærm: de
er stort set kant til kant
Og ikke som gamle 12 eller 13" skærme med flere cm omkring skærmen.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Soren

Dato : 19-05-01 19:04

Jeg skal nu hovedsagelig bruge en bærbar fordi jeg skal til udlandet og
studere i ½ år og regner ikke med at skulle slæbe den rundt alt for mange
steder. Desuden er det kun Dell-skærme på 14,1" eller over, der kan køre
1024x768, hvilket er et af mine krav til puteren.

Søren

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 19-05-01 19:51

> [...]
> steder. Desuden er det kun Dell-skærme på 14,1" eller over, der kan køre
> 1024x768, hvilket er et af mine krav til puteren.

Ahh ok - Apple's 12.1" kan vise 1024x768, og så troede jeg at det også var
muligt på en PC.....

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 19-05-01 15:31

Soren skrev:

> [...]
> prisområde, der er bedre en Dell?
>
> Jeg har læst at skærmen på Dell's putere er meget skrøbelig og modtagelig

Jeg har selv købt deres Inspiron 4000, den med 700 MHz, 256 mb ram (man
bestilte 128 mb, og fik så 256 mb), 20 gb disk, samt 14,1" skærm, nok
den samme som du tænker på, jeg fik dog også lige et ekstra batteri, da
jeg skal bruge den op til 5-6 timer uden mulighed for at kunne oplade
den, men i den tid jeg har haft den har den kørt perfekt, selv køre jeg
Windows 2000 Pro på den, og de gange jeg spiller, så gør den også det
ganske godt, det med skærmen skulle være skrøblig, jeg jeg ikke mærket
noget til, og den bliver ellser ikke taget let på.
Generalt så er jeg meget tilfreds med den maskine, og vil helt klart
anbefale den til andre
Har du andre spørgsmål så bare kom med dem.

Fra : Soren

Dato : 19-05-01 19:10

Lyder bra'! .. skal man forstå det med rammen således at de ved en fejl kom
128 for meget i fætteren? :)

Søren

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 19-05-01 19:30

Soren skrev:

> Lyder bra'! .. skal man forstå det med rammen således at de ved en fejl kom
> 128 for meget i fætteren? :)
>
> Søren

Nope det var et tilbud de havde, tror nok de køre noget ligende endnu.

Fra : Thumb

Dato : 19-05-01 20:17

On Sat, 19 May 2001 15:14:35 +0200, "Soren" <soren122@pop.k-net.dk>
wrote:

> [...]
>prisområde, der er bedre en Dell?
>
>Jeg har læst at skærmen på Dell's putere er meget skrøbelig og modtagelig

En 600 MHz Dell Inspiron her. Celeron m. 128 Mbyte ram, 5 Gbyte
harddisk, dvd, ati 128 mobility grafikkort, 14 " skærm.

God computer. Grafikkortet er faktisk godt til 3d spil, samt dvd.

14" må være nok. Den vejer lidt over 3 kg, men tasken vejer lige så
meget. Køb endelig Dell's taske.

Køb 10/100 Mbit indbygget netkort. De er nemlig meget skrøbelige.

At skærmen skulle være skrøbelig, ved jeg ikke af. Udmærket
billedkvalitet.

hilsen

John

Fra : Soren

Dato : 19-05-01 20:46

"Thumb" <johnknuhtsen@mailme.dk> wrote in message
> On Sat, 19 May 2001 15:14:35 +0200, "Soren"
>God computer. Grafikkortet er faktisk godt til 3d spil, samt dvd.

Er der TV-out hvis man køber dvd-drevet?

> meget. Køb endelig Dell's taske.

Skal det så være den af læder eller bare en standard?

> Køb 10/100 Mbit indbygget netkort. De er nemlig meget skrøbelige.

Jeg regnede med at tage et 56k/10/100 i et til 420 ekstra. Er det det
rigtige valg (netkortet separat koster 950 ekstra)?

Undskylder de mange spørgsmål, men jeg vil være på den sikre side. 15400 er
jo næsten et ½ års SU :(

Søren

Fra : Thumb

Dato : 19-05-01 23:12

On Sat, 19 May 2001 21:46:27 +0200, "Soren" <soren122@pop.k-net.dk>
wrote:

>"Thumb" <johnknuhtsen@mailme.dk> wrote in message
>
>Er der TV-out hvis man køber dvd-drevet?

ja, der er faktisk tv-out. Ret fed dvd-afspiller.

>Skal det så være den af læder eller bare en standard?

min er af sort lærred

>Jeg regnede med at tage et 56k/10/100 i et til 420 ekstra. Er det det
>rigtige valg (netkortet separat koster 950 ekstra)?

det må være det rigtige

hilsen

John

P.S.

I november havde jeg aldrig set før, at en bærbar kunne 3 D spil.

Fra : Christopher Højsbo

Dato : 21-05-01 10:24

Hvis du vil have en Dell bærbar er det en RIGTIG god ide at udvide med 3 års
garanti. Evt. kan du vælge en Latitude C600 istedet for Inspiron 4000 ( det
er praktisk talt den samme computer ) - så er det vist med i prisen.....

Erfaring:

7 x Inspiron 5000
2 x Inspiron 4000
1 x Inspiron 3800
1 x Latitude C

Hilsner

Christopher

Fra : Soren

Dato : 21-05-01 14:16

"Christopher Højsbo" <christopher@juize.com> wrote in message
> Hvis du vil have en Dell bærbar er det en RIGTIG god ide at udvide med 3
års
> garanti.

Hvorfor .. det koster ~ 1900 ekstra og dækker vel ikke skader der er
forårsaget af en selv (tab, stød, kaffe osv) alligevel eller hvad?

Søren

Fra : Christopher Højsbo

Dato : 22-05-01 11:38

Hvis man får en 'uheldig' Dell maskine skal den repareres hele tiden og
igen; så er det rart med 3 års garanti. - Hvis du skal til udlandet er det
rigtig godt med en next business day onsite.

Du kan også købe en Latitude i stedet, - der er 3 års garanti standard på de
fleste modeller.....

Min erfaring er rimelig stor, men 4000 modellen virker som en god
computer....

/c

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 23-05-01 10:28

Prøv at se på Compaq's Armada 110 (en ny model) som er sammenlignelig med
Dells maskine, både på pris og specs. (jeg syntes kvaliteten er bedre ...)
Check den på dette link. http://www.compaq.dk/products/portable/armada/n110/

MVH
Bo

Fra : Soren

Dato : 23-05-01 14:10

Hvor meget koster sådan en svend, og hvor kan den købes? Den er ikke at
finde på edbpriser.dk

Generelt er Compac da ikke en del tykkere end Dell?

Søren