Telsome
Fra : Morten

Dato : 09-12-04 22:28

Hej

Jeg har ingen forstand på IP telefoni, men overvejer at prøve det. Jeg har
kikket på www.telsome.dk som er det billigste jeg kan finde.
Er der nogen der har erfaring med Telsome? Er de så gode som de selv
skriver, eller er der nogen af jer der har dårlig erfaring med dem?

Morten Lauritsen

Fra : Henrik Christensen

Dato : 10-12-04 07:58

Morten <m@nospam.qq> skrev:
>Hej
>
>Jeg har ingen forstand på IP

Det havde jeg heller ikke, Telsome's adapter er forprogrammeret, og

er den låst, med et kodeord, men det oplyser Telsome gerne, hvis du
ønsker at flytte.

telefoni, men overvejer at prøve det. Jeg har
> [...]
Jeg er meget tilfreds med dem, de har en fin service, da jeg skulle
installere min adapter, ville den ikke arbejde sammen, med min
computer, så ringede jeg til Telsome, og de brugte 45 minutter på
mig,
uden at brokke sig, super service, men normalt ser de helst, at man
bruger helpdesk'en, på ens personlige side, jeg har fået svar, på
mine
spørgsmål i helpdesken 15 min. senere, en gang, og næste formiddag en
anden gang.
Jeg bruger en 256/128 forb. ved Webspeed, og kvaliteten er ikke altid
som alm. telefoni, nogle gange minder den om mobiltlf. mht. støj.

Kort fortalt et udemærket selskab, der er ikke noget at være bange
for.

/
Henrik

Fra : Kris

Dato : 13-12-04 18:57

On 10 Dec 2004 06:57:33 GMT, Henrik Christensen
<gummiand18@ingenting.dk> wrote:

> [...]
>Jeg bruger en 256/128 forb. ved Webspeed, og kvaliteten er ikke altid
>som alm. telefoni, nogle gange minder den om mobiltlf. mht. støj.

Jeg påtænker samme løsning - vedr. hastighed og selskab. Jeg har dog
lige et par spørgsmål:

- Hvilken adaptor bruger du ? - er det telsomes 286 eller 486? eller
kan du anbefale andre?

- kan Telsomes adaptorer (regner med du har en sådan i dette
spørgsmål) lave QoS, således evt. download og upload på PC bliver
skubbet ned i hastighed til fordel for telefoni ?

- Har du sluttet alle tlf i husstanden på denne adaptor ? hvis ja,
hvilke ting skal man så være opmærksom på? (max antal tlf. / evt.
tyverialarm, der ringer ud også, )

>Kort fortalt et udemærket selskab, der er ikke noget at være bange
>for.

Lyder godt.

MVH
Kristian - Hvidovre

Fra : Henrik Christensen

Dato : 15-12-04 21:49

Kris <km-ch@FJERNDETTEoncable.dk> skrev:
>On 10 Dec 2004 06:57:33 GMT,
> [...]

Jeg har 486’eren pga. den indbyggede router, hvis du har en router i
forevejen, kan du bruge 286, eller, du kan købe en ekstra IP-adresse,
ved Webspeed. Fordelen ved Telsome’s adapter er at den er
programmeret
når du får den, du skal ikke skrive, alverden mærkelige ting, for at
det virker.

>- kan Telsomes adaptorer (regner
>med du har en sådan i dette
>spørgsmål) lave QoS, således evt.
>download og upload på PC bliver
>skubbet ned i hastighed til fordel
>for telefoni ?

Det med QoS, har jeg ikke rodet med endnu, men jeg mener at, der står
noget om, QoS et eller andet sted.

>- Har du sluttet alle tlf i
>husstanden på denne adaptor ? hvis ja,
>hvilke ting skal man så være
>opmærksom på? (max antal tlf. / evt.
>tyverialarm, der ringer ud også, )

-Jeg har kun sat en telefon til adapteren p.t., da jeg endnu ikke har
skrottet fastnettet, før jeg er sikker på, kvaliteten og
stabiliteten,
ved IP-telefoni. Hvis du vil sætte flere telefoner til kan du købe en
adapter der deler en telefonlinje i to, artikelnr. 22-838 ved
Biltema.dk, Silvan har et lign. Produkt.

-Efter mit sidste indlæg har TDC’s Webspeed support (ked af at måtte
indrømme det, men utroligt venlige, og dygtige mennesker
opdateret
firmwaren i mit kabelmodem, og Telsome har lavet, nogle små
justeringer, i deres ende, og det har resulteret i, en betydenlig
bedre lyd, nu er den på højde med, alm. Fastnet, dog stadigvæk, med
nogle små klik, en gang imellem.

Fra : Kris

Dato : 16-12-04 10:06

Takker mange gange for svar -

MVH
Kristian - Hvidovre

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 16-12-04 21:42

"Henrik Christensen" <henrik@ingenting.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> justeringer, i deres ende, og det har resulteret i, en betydenlig
> bedre lyd, nu er den på højde med, alm. Fastnet, dog stadigvæk, med

Hvilket modem har du og hvilken version firmware kører dit modem nu på?

Mvh
Claus
Motorola SB4200, Software Version: SB4200-0.4.4.2-SCM01-NOSH

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-12-04 09:33

"Morten" <m@nospam.qq> wrote in message
> [...]
> Er der nogen der har erfaring med Telsome? Er de så gode som de selv
> skriver, eller er der nogen af jer der har dårlig erfaring med dem?

Prøv at søg på Telsome i gruppen

--
Venligst,
Thomas Schreiber

"Jeg er sgu ligeglad hvad din far hedder, du skal ikke vade rundt på vandet
her hvor jeg skal fiske!"

Fra : BigMann

Dato : 10-12-04 14:43

"Thomas Schreiber" <its_not@working.com> skrev i en meddelelse
> "Morten" <m@nospam.qq> wrote in message

> "Jeg er sgu ligeglad hvad din far hedder, du skal ikke vade rundt på
vandet
> her hvor jeg skal fiske!"

Så er deres helpdesk heller ikke bedre, jeg har lagt et spørgsmål for 3 dage
siden, hvilket de ikke har svaret på.
Men det er min fornemmelse at de kører godt har på den uge jeg har været
kunde kun oplevet 2 udfald.
Kører med en ip-telefon.

/BigMann
www.ip-telefondebat.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-12-04 16:47

"BigMann" <fake@fake.fake> wrote in message

> [...]
> siden, hvilket de ikke har svaret på.
> Men det er min fornemmelse at de kører godt har på den uge jeg har været

Hvad er det helt præcis du citerer mig for?

--
Venligst,
Thomas Schreiber