Bredbåndstelefoni?
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 08-12-04 21:02

Hejsa

Om en måned er jeg færdig med at bygge hus og flytter logisk nok ind.
Jeg har haft CyberCity bredbånd i snart 5 år, og har været ovenud
tilfreds. Dertil har jeg tidligere haft TDC telefoni, men er nu
skiftet til Telia.

Når jeg nu flytter ud i det nye hus, flytter jeg CyberCity ADSL'en
med. Men hvad skal jeg overveje af alternativer til alm. telefoni?

Rent behov-mæssigt, så har jeg brug for en del opkald i løbet af
dagen, og en del om aftenen.

Hvad siger I?

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : anders majland

Dato : 08-12-04 21:31

> [...]
> med. Men hvad skal jeg overveje af alternativer til alm. telefoni?
> Rent behov-mæssigt, så har jeg brug for en del opkald i løbet af

Kan cybercity levere uden at der er en "bærelinie" med alm telefoni eller
ISDN ?
Kan du nøjes med en telefonlinie ?

Telsome's løsning er ganske fiks. Sådan en boks fra Kvikly og en trådløs
telefon (evt flere handsæt) så er du kørende ... Det virker fint og din
omgangskreds opdager sikkert ikke at det er via ip telefoni når de ringer
til dig.

Ellers så kan du i bilka mf. købe en trådløs telefon der både kan kan
anvendes til skype og alm. telefoni. Skype er via usb og en pc, der så også
skal være tændt.

Misumi har vist flere utilfredse kunder end telsome - men måske de bare har
flere kunder ? Jeg har dog ikke haft deres boks i hånden.

/A - der "kun" har ISDN men nok ikke vil kunne nøjes med en talekanal igen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 08-12-04 22:11

[...]

>Kan cybercity levere uden at der er en "bærelinie" med alm telefoni eller
>ISDN ?

dunno.. men det er da værd at undersøge..

>Kan du nøjes med en telefonlinie ?
sagtens

> [...]
>telefon (evt flere handsæt) så er du kørende ... Det virker fint og din
>omgangskreds opdager sikkert ikke at det er via ip telefoni når de ringer

jeg vil helst ikke af med min nuværende Beocom telefon..

>Ellers så kan du i bilka mf. købe en trådløs telefon der både kan kan
>anvendes til skype og alm. telefoni. Skype er via usb og en pc, der så også
>skal være tændt.

hm.......

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : anders majland

Dato : 08-12-04 22:14

> jeg vil helst ikke af med min nuværende Beocom telefon..

Det er netop pointen - Boksen sættes imellem dit netværk og din almindelige
telefon. Se billede på www.telsome.dk (Min far har (næsten) helt selv fået
det til at virke - eneste udestående er hvis nummer og det skulle kommer
snart)

/A

Fra : anders majland

Dato : 08-12-04 22:08

Kom til at følge et par link
http://estation.dk/product.asp?product=83

Trådløs WiFi telefon baseret på den populære 802.11b standard. Produktet er
også kompatibelt med den nyere 802.11g standard. ... baseret på SIP
standarden (RFC3261 v2), hvilket gør den kompatibel med førende producenter
af VoIP Voice Gateways,

Tror der kommer flere af den slags produkter ....

For du skal jo sikkert have et trådløst 802.11g netværk i dit nye hjem, så
hvorfor ikke køre telefoni på dette ... Så er det vel bare at købe sig til
en gateway ude i byen.

/A

Fra : anders majland

Dato : 08-12-04 22:11
Fra : Jesper Lund

Dato : 08-12-04 22:51

anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

> Misumi har vist flere utilfredse kunder end telsome - men måske de
> bare har flere kunder ? Jeg har dog ikke haft deres boks i hånden.

Hvad baserer du den udtalelse på? Musimi har et åbent forum, hvor
brugerne kan udveksle erfaringer. Det har mange Musimi brugere stor
fordel af.

De forskellige IP telefoniselskaber bruger i øvrigt samme protokol
(SIP), og man kan bruge sin adapterboks hos det nye selskab, hvis man
skifter. Derfor er det vigtigt at sikre sig, at boksen ikke leveres med
passwordbeskyttelse. Det mener jeg at Telsome gør? Hos Musimi er der
slet ikke den problematik, da Musimi ikke sælger hardware, men henviser
til andre forhandlere.

--
Jesper Lund

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 09-12-04 08:49

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in message news:41b77741$0$163

> Hvad baserer du den udtalelse på? Musimi har et åbent forum, hvor
> brugerne kan udveksle erfaringer. Det har mange Musimi brugere stor
> fordel af.

Jeg tænkte det samme...

Har de flere utilfredse kunder fordi de modsat alle andre udbydere stiller
et forum til rådighed for eksisterende og nuværende kunder hvor de kan ytre
deres mening ?

Og ja, en del har haft problemer, men mange er uden for pædagoisk rækkevidde
når det handler om hjælp i forummet, finder du den samme user til user hjælp
andre steder ?

Og husk så vi bor i Danmark, hvor alle kun husker de negative ting de
oplever, og sjældent de gode når der skal fortælles videre.

// Kim

Fra : anders majland

Dato : 09-12-04 10:33

Klipper lige min udtalelse ind igen.

Jesper

Kim
> Har de flere utilfredse kunder fordi de modsat alle andre udbydere stiller
> et forum til rådighed for eksisterende og nuværende kunder hvor de kan
> ytre deres mening ?

Dem nemmeste måde at få 0 utilfredse kunder er ved slet ikke at have nogen !

Jeg har forsøgt at sætte mig lidt ind i mulighederne for IP telefoni, og i
det jeg fandt var markant mere "støj" fra musimi kunder end fra telsome.
Det er så 3 åbenlyse muligheder.
Deres produkt er ikke nemt at bruge.
De har bare mange kunder, og derfor virker det som om mange har
problemer
De har nogle få brokrøve som kunder der skaber en masse støj.
Men som sagt har jeg ikke selv prøvet det....

/A

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 10-12-04 03:21

anders majland skrev:

> [...]
> problemer
> De har nogle få brokrøve som kunder der skaber en masse støj.
> Men som sagt har jeg ikke selv prøvet det....

Men hvor hører du støjen? Hvis det er blandt dine venner eller her på
d.k.telefoni, kan det bruges. Hvis det er på Musimis forum, siger det ikke
andet end at Musimi har et forum.

Jeg er Musimi kunde og har ikke noget at brokke mig over.
Men hvis jeg var Telsome-kunde ville jeg brokke mig over, at jeg ikke kunne
ringe gratis til kunder hos andre IP-teleselskaber.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Mc Kinley

Dato : 09-12-04 00:28

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når jeg nu flytter ud i det nye hus, flytter jeg CyberCity ADSL'en
> med. Men hvad skal jeg overveje af alternativer til alm. telefoni?

Jeg går ud fra at dine tanker kredser om IP-telefoni, og i så fald, skal du
overveje:

1. Om du har en forbindelse på minimum 256/128 Kb/s.
2. At pc'en ikke står og optager al båndbredde mens du skal snakke i
telefon.(problemet kan dog afhjælpes med en ny router som reserverer
tilstrækkelig
båndbredde til tlf.(f.eks. Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G)
3.Om du har mod på at upgradere din Zyxel 650 R31 router med nyt
firmware.(der er problemer med den som cybercity leverer!)
4.om du vil have dit nuværende nummer overført ( Musimi tilbyder ikke denne
feature).
5. ringer du meget til udlandet? Her er rigtig mange kroner i besparelse!
Her ligger den største prisforskel mellem de enkelte IP-udbydere.

I øvrigt betragtes en IP- tlf som en fastnet rent takseringsmæssigt. Det
bliver altså ikke dyrere for dine venner at ringe dig op i forhold til din
nuværende telefon.

mvh
Jens

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 09-12-04 08:49

[...]

Pt. har jeg en båndbredde på 2500/128kbit hos Cybercity. CyberCity
tilbyder pt. bredbåndstelefoni til 120,-/md incl fri samtale.

CyberCity skriver på deres hjemmeside, at telefonlinien altid har
førsteprioritet, og derfor tager den 75kbit af linien, når røret
løftes. Det skulle være det eneste lille minus.

Er der andre, der kan matche dette?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : BigMann

Dato : 10-12-04 14:48

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudekFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> førsteprioritet, og derfor tager den 75kbit af linien, når røret
> løftes. Det skulle være det eneste lille minus.

Jeg har også Cybercity, men valgt Telsome som ip-telefon leverandør
Deres abbonement er kun 20.- men kan tale rigtigt meget for de sidste 100.-
det giver ca 23 timer pr. md.
Hvis du er ligeglad met at beholde dit nummer er misumi nok det bedste valg.
Der er flere muligher.

/BigMann
www.ip-telefondebat.dk