Grafisk Lilo?
Fra : Enok Hauge

Dato : 19-05-01 12:27

Hej alle sammen!

Er der nogen der ved vhordan man får Lilo ril at være grafisk ligesom
den er det i RedHat's nyeste dsitributioner? Gør de det ved hjælp af
tredieparts software eller blot nogle parametre i Lilo.conf? Jeg synes
jeg har gennemgået mansiderne ordentligt men jeg ville da blive glad
for et lilo.conf eksempel. Jeg kører forresten Debinan 2.2 med en
helvedes masse unstable pakker på.

Mvh. Enok Hauge

Fra : Tommy Olsen

Dato : 19-05-01 15:56

In article <gmlcgt4ejhju8mvajctk3rc5amb7rmv3d9@4ax.com>, "Enok Hauge"
<enokh@hotmail.com> wrote:

> [...]
> jeg har gennemgået mansiderne ordentligt men jeg ville da blive glad for
> et lilo.conf eksempel. Jeg kører forresten Debinan 2.2 med en helvedes

Hej

Jeg ved ikke hvordan RedHats LILO ser ud, men hvis det er sådan som jeg
tror det er, så bruger jeg følgende linie i min /etc/lilo.conf:
install=/boot/boot-menu.b

Istedet for oprindelige linie, som ser sådan her ud:
install=/boot/boot.b

Dette giver mig en fin "grafisk" menu hvor jeg kan vælge hvilken kernel
jeg vil starte op med.
Jeg bruger 'LILO version 21.7-5'

--
/Tommy Olsen - Alias Yotus
"Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive

Fra : Peter Seidler

Dato : 19-05-01 15:57

Enok Hauge <enokh@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gmlcgt4ejhju8mvajctk3rc5amb7rmv3d9@4ax.com...
> [...]
> jeg har gennemgået mansiderne ordentligt men jeg ville da blive glad
> for et lilo.conf eksempel. Jeg kører forresten Debinan 2.2 med en

Er GRUB ikke grafisk? Red Hat bruger måske denne i stedet
for lilo?
- Bare et gæt

--
Peter Seidler

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-05-01 16:12

On Sat, 19 May 2001 16:57:17 +0200, "Peter Seidler"
>Er GRUB ikke grafisk? Red Hat bruger måske denne i stedet
>for lilo?
>- Bare et gæt
Nej det er LILO

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-05-01 17:13

Enok Hauge <enokh@hotmail.com> wrote:

>Gør de det ved hjælp af
>tredieparts software eller blot nogle parametre i Lilo.conf?

Jeg har på et tidspunkt gjort en gammel RH6.x grafisk ved at stjæle
lidt fra en Corel Linux.

Jeg kan desværre ikke helt huske, hvad jeg gjorde, men hvis jeg husker
rigtigt, fandt jeg i Corel's lilo.conf een eller to henvisninger til
filer, som ikke var i RH's lilo.conf. Så lavede jeg en tilsvarende
henvisning i RH's lilo.conf, kopierede de pågældende filer over i
/boot/ på RH-maskinen og kørte lilo. Derefter spillede det - bortset
fra, at jeg selvfølgelig fik en grafisk lilo med Corel-illustrationer.

Nu har jeg desværre slettet min Corel, så jeg kan ikke lige
rekonstruere det bedre, men mon ikke du kan gøre noget lignende, hvis
du kommer i nærheden af en maskine med grafisk lilo?

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer