USB hub
Fra : Mikkel Elgaard Chris~

Dato : 19-05-01 12:10

Jeg har lige anskafet mig en 4 port USB hub fra Digitus.

Men jeg kan ikke få Hub'en til at virke når jeg tilslutter mit webcam,
optiske mus og gamevoice. Der er sat ekstern strøm til men det er ligesom
der stadig ikke er nok strøm (musen virker ikke, den står blot og blikker
lidt en gang i mellem samtigt med at lyset i Hub bliver svagere) til at
trække det hele. Hvis jeg sættet Webcameret direkte over i USB porten på
PC'eren virker det fint.

Jeg troede først at det var en fejl på Hub'en og jeg fik den byttet med en
tilsvarende, men problemet er der stadig...Skal man ikke kunne tilslutte et
web camera til Hub'en hvis der er ekstern strøm sat til?

Fra : ZiCoN

Dato : 19-05-01 13:16

Har du givet USB'en irq inde i bios ??

Fra : Peter Ravn

Dato : 19-05-01 18:31

Jo det burde fungere, men har du husket at aktivere usb hub i bios?

--
Med venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Torben Birk

Dato : 21-05-01 22:07

Hmm ..jeg har faktisk nøjagtigt det samme problem. USB-rod-hubben med 2
tilslutninger fungerer stadig uden problemer. Og min nye Digitus 4-ports hub
detekteres også når den tilsluttes til rod-hubben. Men når jeg så vil
tilslutte enheder til digitus-USB-hubben sker der ikke en skid. Jeg har en
ide om at de muligvis er den ene af chipene i chipsættet "82371SB" også
kaldet PIIX3 der er grunden til situationen. Jeg har testet Digitus-hubben i
en anden maskine med en anden chip "82371AB/EB" og her virkede
digitus-hubben uden problemer.

Still looking for an answer...

Mikkel Elgaard Christensen <elgaard@christensen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e5kdf$6t1$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Torben Birk

Dato : 21-05-01 22:07

Fra : Torben Birk

Dato : 21-05-01 22:10

Outlook Express kan ikke sende meddelelsen. Emne 'Sv: USB hub', Konto:
'news.inet.tele.dk', Server: 'news.inet.tele.dk', Protokol: NNTP, Svar fra
server: '441 437 Followups must start with `Re: ' (see RFC 1036)', Port:
119, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 441, Fejlnummer: 0x800CCCA9