Bøger bagom havørredens livscyklus, forsla~
Fra : mikkel paulsen

Dato : 07-12-04 23:42

Hej gruppe
Som jeg før har skrev i gruppen, så skal jeg skrive størreskriftlig
opgave snart. Jeg skriver om havørredes livscyklus med særlig henblik
på den saltvandstolerance "osmoregulering", kender i nogle gode bøger
som går bag om havørreden gerne detaljeret!!

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 08-12-04 22:10

Hej Mikkel

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på den saltvandstolerance "osmoregulering", kender i nogle gode bøger
> som går bag om havørreden gerne detaljeret!!

Først og fremmest skal du se, om der er noget du kan bruge på
www.fiskepleje.dk, f.eks. denne side:
http://www.fiskepleje.dk/smoltifikation.htm

Hvis du skal bruge noget mere detaljeret vil jeg foreslå dig at kontakte
enten fiskeplejekonsulent Finn Sivebæk på Danmarks Fiskeriundersøgelser i
Silkeborg eller Christian Nielsen på Biologisk Institut på Syddansk
Universitet i Odense som har været med til at skrive atiklen på
www.fiskepleje.dk.

mvh

Steen Lindkvist
http://www.lilleaaen.dk

Fra : Mc Kinley

Dato : 09-12-04 00:36

> [...]
> på den saltvandstolerance "osmoregulering", kender i nogle gode bøger
> som går bag om havørreden gerne detaljeret!!

www.fiskepleje.dk
søg under "smoltifikation" eller "osmose".
vh
Jens