ormekurs-pille og kræsen killing...??
Fra : Mikael Andresen

Dato : 11-12-04 19:21

hejsa... har fået ny missekat, tigerstribet rød hankilling, som skal have
sin ormekur. Han er 13 uger men nægter stadig at spise den pille. Det er
selv om jeghar smidt den i hans vådmad og prøvet med leverpostej og makrel..
intet af det vil han have.. hva gør jeg...

Mvh. Mikael

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 11-12-04 19:49

> [...]
> intet af det vil han have.. hva gør jeg...
>
> Mvh. Mikael
>
> Ja,det må være en kræsen killing,du der har fået,fniis....
Men så må du gribe til "du skal metoden"...du tager fat om dens
hoved,med hånden bag om nakken,og presser munden op med tommel og
pegefinger,putter pillen ned bag ved tungen,holder hovedet opad,lukker
munden(på katten),og nulrer den forsigtigt på halsen,til den
synker.......ned skal den jo....
held og lykke med det!!!Og katten!!!!!

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Andrea

Dato : 11-12-04 21:54

> [...]
makrel..
> intet af det vil han have.. hva gør jeg...

Put pillen i Pillease! Har netop selv opdaget det som et mirakelmiddel!!!
Jeg har i et par år døjet med Baileys ormekurspiller. Hun er en MEGET
bestemt dame hvad det angår. Så købte jeg en pakke pillease hos dyrlægen til
16 kr. og gemte hele pillen i et lille stykke. Og væk var pillen i løbet af
1½ sekund. Hun tiggede endda for at få mere.... Jeg græd næsten af lettelse

Held og lykke...
Kristina

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 22:19

Andrea wrote:

> [...]
> et lille stykke. Og væk var pillen i løbet af 1½ sekund. Hun tiggede
> endda for at få mere.... Jeg græd næsten af lettelse

Hej

Hvad er Pillease ???? Troede, det var sådan en pille-*skyder*, men det lyder
til, at det er noget til at spise sammen med pillen, eller ?????

Mvh
Tina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-12-04 22:50

> [...]
>
> Hvad er Pillease ???? Troede, det var sådan en pille-*skyder*, men det
> lyder til, at det er noget til at spise sammen med pillen, eller ?????

Det er en lille pakke "tyggegummi"med kødsmag, som man kan forme og rulle
pillen ind i. Den koster ikke mange basører, og hvis man pakker den godt
ind, så kan det holde ret længe. Oprindelig er det lavet til hund, men hvad
jeg kan forstå, så er hunde ikke særlig interesseret i det.
Jeg har brugt det her på mine katte. Nogle af dem bliver HELT ustyrlige og
gufler piller i sig. Resten finder sig i at få puttet pillen i munden og
synker den selv. Der er ingen der har følt sig generet af det.
Så jeg vil også anbefale det til dem der har katte, der ikke gider æde
piller.
Man kan købe det hos nogle dyrlæger eller ¨på www.dyrlaegevagten.dk

Hilsen Nina

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 09:32

Nina, Tender Tribes wrote:

> [...]
> pillen i munden og synker den selv. Der er ingen der har følt sig
> generet af det. Så jeg vil også anbefale det til dem der har katte, der

Tusind tak - smart

Mvh
Tina M.
--
DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Fra : Birgitte

Dato : 11-12-04 22:36

> [...]
> selv om jeghar smidt den i hans vådmad og prøvet med leverpostej og
> makrel.. intet af det vil han have.. hva gør jeg...

Prøv at gemme pillen i en lille klat smør.
Mener det er her i gruppen jeg har læst det råd. Vi bruger metoden for
tiden, til en hund der ellers er ganske umulig at give piller.

Venlig hilsen
Birgitte