Kat på køkken bordet....
Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 09-12-04 08:40

Ja nu er de desværre blevet så gamle (4 mdr.) at de kan hoppe op på køkken
bordet fra gulvet (uden afsendt fra nogen steder).

Er der nogen som har et godt råd til at holde dem nede? Evt. hvorfor de hele
tiden hoppper derop (der står ikke mad eller rester).

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Denise

Dato : 09-12-04 08:55

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@slet.mail.dk> wrote in message
> [...]
hele
> tiden hoppper derop (der står ikke mad eller rester).

Ikke andet end at sige fy og råbe efter dem. Og så hav en vandforstøver i
nærheden, så de lige kan få et sprøjt. Det er bare noget skidt hvis de
holder af vand
Men du kan godt forvente at de gør som det passer dem alligevel, når du ikke
er hjemme. Hvorfor de godt kan lide at hoppe derop, tja, hvis I står og
bruger køkkenbordet vil de vel op til jer, og så kan de godt lidt at være
højere oppe end gulvet, det er deres natur at hoppe op på ting. Jeg lever
med de hopper op og har bare aldrig mad stående. Så smider jeg dem ned hvis
jeg står og laver mad, og det accepterer de og bliver så nede .

--
Hilsen Denise

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 09-12-04 09:13

Puha, det har vi prøvet ligeså længe de har hoppet derop (altså med vand og
fy fy), men det hjælper ikke rigtigt.

Syntes bare ikke at det er særlig hygiejnisk at have katte i køkkenet.

Håbede der var en gylden vej...

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 09-12-04 09:28

Kenneth Koustrup wrote:
> [...]
> fy fy), men det hjælper ikke rigtigt.
>
> Syntes bare ikke at det er særlig hygiejnisk at have katte i køkkenet.

Det er da helt naturligt for en kat at hoppe op på køkkenbordene, og
katte lader sig ikke gerne dressere til tåbelige og unaturlige ting
ligesom hunde. Det er en af grundene til at katte er så dejlige og
katteagtige som de er

Det bedste man kan gøre er at holde kattebakkerne rene, så kattene også
er pæne og rene og så tørre køkkenbordet af så tit det er nødvendigt,
holde madrester væk og lukke skabet til skraldeposen forsvarligt.

Vi lukker kattene inde i stuen, når vi laver mad eller spiser.

vh

Bjarne

Og killingerne er meget stolte af det den første gang de kan hoppe helt
op på køkkenbordet uden at bruge opvaskemaskinelåget som springbræt.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-12-04 12:10

> [...]
>
> Er der nogen som har et godt råd til at holde dem nede? Evt. hvorfor de
> hele tiden hoppper derop (der står ikke mad eller rester).

Hvis du bliver ved og ved med at sætte dem ned, uden at skælde eller andet,
så holder de op. Jeg har 1 ud af 8 der går på bordet. Grunden er at der hvor
den kom fra som killing, stod vandskålen på køkkenbordet. Ingen af mine
andre går på køkkenbordet, men på alle andre borde opholder de sig gerne,
for der er de aldrig blevet smidt ned ....

Nina

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 09-12-04 12:22

Nina, Tender Tribes wrote:
> [...]
> andre går på køkkenbordet, men på alle andre borde opholder de sig gerne,
> for der er de aldrig blevet smidt ned ....

Fantastisk. Det troede jeg ikke man kunne få dem til.

Bjarne

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-12-04 12:33

> Fantastisk. Det troede jeg ikke man kunne få dem til.
>
> Bjarne

Jow, når man bare tager dem under armen og sætter dem ned uden at gøre noget
som helst andet med at lokke, så får de intet ud af det. Og i længden gider
de ikke mere.
Jeg aner ikke om de trisser rundt der oppe, når jeg ikke er hjemme. Men jeg
vasker altid køkkenbord af i desinficerende middel fra Matas, så behøver jeg
ikke tænke mere over det. Og egentlig er jeg også ligeglad. Gider bare ikke
at de ender i sovsen *G*
Så tålmodighed, og lad være med at gøre det til hverken en god eller dårlig
oplevelse for dem, så mister de interessen

Hilsen Nina

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 09-12-04 12:46

Nina, Tender Tribes wrote:

> [...]
> Så tålmodighed, og lad være med at gøre det til hverken en god eller dårlig
> oplevelse for dem, så mister de interessen

Imponerende.

Det er jo svært helt at undgå bakterier m.v. fra katte, spm færdes i
huset, ligger i sofaen og sengen osv. Man kan kun begrænse det.
Jeg tænker egentlig på, om det allervigtigste egentlig ikke er at prøve
at holde kattene fri for sygdomme, som også er skadelige for mennesker,
såsom diverse slags orm og kryb?

vh

Bjarne

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-12-04 14:26

> [...]
> holde kattene fri for sygdomme, som også er skadelige for mennesker, såsom

Ved fritgående katte, så jow. Forebyggende mod lopper i højsessonen og en
ormekur engang i mellem. Det sidste er vigtigt, hvis man har småbørn.
Ellers tror jeg ikke der er noget de kan smitte os med som sådan. Katte er
jo yderst renlige dyr, og de æder jo ikke ådsler eller andet. De bruger jo
timer hver dag på pleje af deres pels osv. Jeg har haft hund i mange år, og
synes egentlig en hund er mere "ulækker" hvis man kan tillade sig at sige
sådan. Den er jo bare som sådann en er

Hilsen Nina

Fra : Denise

Dato : 09-12-04 14:56

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> wrote in message
> Katte er
> jo yderst renlige dyr, og de æder jo ikke ådsler eller andet. De bruger jo
> timer hver dag på pleje af deres pels osv.

Uhm ja, vores dufffter simpelthen bare så dejligt. Godt man ikke har allergi
som manden, men kan bore hovedet ned i deres pels, og falde i søvn om natten
med hele hovedet nede i Molly's dejlige bløde pels

--
Hilsen Denise

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 09-12-04 16:14

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@slet.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hele
> tiden hoppper derop (der står ikke mad eller rester).

Tja, min Miver synes jo det specielt godt at pisse på køkkenbordet, eller
rent faktisk gernen _op_ ad tapetet, så det løber ned og _ ind_ i
bordpladen..og det stinker...eller stank, for nu har jeg tissesikret bordet
med et sæt gardiner. Se mit Flemming Leth'ske løsningsforslag her:
http://hei.homepage.dk/kokken.html

Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 17:36

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:41b86ba4$0$65930

> [...]
bordet
> med et sæt gardiner. Se mit Flemming Leth'ske løsningsforslag her:

LOL, ja så kan du vel også hurtigt skjule evt. rod, i tilfælde af pludselig
uventede gæster.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Allan

Dato : 09-12-04 17:42

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> LOL, ja så kan du vel også hurtigt skjule evt. rod, i tilfælde af
> pludselig
> uventede gæster.
>
> --
> Mvh. www.tjekmig.dk
>
> Tilmeld din hund på:
> http://tjekmig.dk/hotornot/

Rod er nok det eneste der kan holde kattene nede fra køkkenbordet.

Ja jeg roder lidt
Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 18:27

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse

> Rod er nok det eneste der kan holde kattene nede fra køkkenbordet.

Ikke her. Hvad end der er evt. er i vejen, ryger bare på gulvet, efterfulgt
af en masse larm og en skyldig kat, der hurtigt forsvinder ned af
køkkenbordet. .

>Ja jeg roder lidt

Ja, det roder også her af og til. Vi har alt for lidt bordplads.

Bruger forøvrigt også metoden med, at løfte kattene ned fra køkkenbordet,
hver gang de hopper derop.
Det er kun 2 af vores 4 katte, der er slemme til, at gå på køkkenbordet.
Ingen af dem rendte dog på køkkenbordet, før naboens katte en dag var på
besøg og viste dem hvordan.

De andre borde må de godt gå på, undtaget spisebordet til spisetid og det
respektere de også fint nok.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Allan

Dato : 09-12-04 18:53

> [...]
> besøg og viste dem hvordan.
>
> De andre borde må de godt gå på, undtaget spisebordet til spisetid og det

Jeg har givet op for de hopper jo aligevel,
Men jeg har hevet alle knapperne af mit komfur.
Så jeg har knapperne stående på en kryderi hylde over komfuret.
Den nemmeste vej til mit køkkenvindue fra stuen er over og op fra komfuret.

Men det hjælper nu med rod på bordet
Og det begrænser en del trafik
Nu hvor jeg ikke er så god til at ryde op.

Mvh Allan

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 10-12-04 18:33

<klip>Se mit Flemming Leth'ske løsningsforslag her:

<klip>

Lige præcis :)

det er sådan en slags bonus-gevinst...

Fra : Kate

Dato : 12-12-04 08:48

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> wrote
in news:41b86ba4$0$65930$14726298@news.sunsite.dk:

> http://hei.homepage.dk/kokken.html

Ej, jeg er bange for at jeg ville have yderst svært ved at leve med
sådane en kat. Meget kan jeg tilgive, men jeg tror ikke pisning på
køkkenbordet er i blandt.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 09-12-04 16:36

Mine katte ved godt at de ikke må være på køkkenbordet (selv om de godt kan
finde på det alligevel når jeg ikke er i køkkenet).
Jeg har simpelthen gang på gang på gang taget dem og løftet dem ned. Der
skal ret meget tålmodighed til, men til sidst fatter de ligesom budskabet.
Ellers vader de på spisebordet (som jeg ikke bruger, er optaget af kaninen)
og sofabordet. Der må de godt være, BARE IKKE NÅR JEG SPISER og det ved de
også godt. Sjovt at de egentlig fatter det, når de så ikke fatter en skid
andet, så som at rende på trapperne og skrige i vilden sky uden grund. SUK,
katte!!!

Linda

Fra : Denise

Dato : 09-12-04 17:02

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> [...]
> når de så ikke fatter en skid andet, så som at rende på trapperne og
> skrige i vilden sky uden grund. SUK, katte!!!

Ha ha, sjovt nok. Vores har bl.a. deres mad på sofabordet, og hvor vi også
spiser. Når vi spiser, ved de godt at de ikke skal gå derop, så det har
vores også fattet De er skam kloge nok, de ved udemærket godt hvad jeg
vil have eller ikke have, det lærte jeg dem da de var killinger ,
spørgsmålet er bare om de har lyst til at adlyde. Nu skal dertil siges, at
det faktisk ikke er ret meget, de ikke får lov til, de er jo en del af
familien De skal komme når jeg kalder, og det gør de skam også, for så
ved de jeg vil snakke og kæle med dem

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 12-12-04 08:51

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Nu skal dertil siges, at
> det faktisk ikke er ret meget, de ikke får lov til, de er jo en
> del af familien

Sådan har jeg det også. Der er meget få forbud, alt andet ville drive
både mig og dem til vanvid er jeg sikker på. Johan har dog _meget_
svært ved at acceptere ikke at gå på bordene. Specielt om morgenen når
jeg smører madpakke har vi nogle gevaldige diskussioner Og ja, han
svarer skam igen