Ang. heksegryde og havregrød...
Fra : fam. Ager

Dato : 10-12-04 20:36

Hej punish og i andre...

I forbindelse med det sidste "hotte" emne om faste-vand og andre tip til
dårlige maver, så har jeg lige en aktuel historie fra tirsdag aften..

min hvalp havde fået fat i nogle fordærvede rejer, en pæn stor portion.
Fordærvet fisk og skaldyr udvikler en giftig bakterie som kræver hurtig
behandling. Hvis ikke går det i blodbanen og kan forårsage chok og død

Jeg ringer til min dyrlæge, som fluks smider hvad han har i hænderne og
kommer ud til os.
dyrlægen giver ham en sprøjte med brækmiddel, og der går vel 5 minutter, så
skal han brække sig. Det vælter ud med rejer og foder, maven er tømt.

Han bliver en tid for at observerer Loui, for at sikre sig at han er ok. og
da han er ved at pakke sammen for at køre igen, siger han, at jeg kan koge
havregrød til Loui, når han får appetitten igen, for det vil stabilisere
maven igen...

Det fik han, og han har det godt. og hverken jeg eller min dyrlæge flyver på
koste (-:

Mvh. marie

Fra : Nana Sørensen

Dato : 10-12-04 22:03

> [...]
> stabilisere maven igen...
>
> Det fik han, og han har det godt. og hverken jeg eller min dyrlæge flyver

Jeg har også en fornemmelse af at havregrød er godt. Det fik jeg altid selv
når jeg havde ondt i maven, da jeg var lille. Ok, jeg indrømmer at min mor
er/var hippie. Men der kan vel ikke være noget farligt i havregrød? Det
vil vel suge en del af giften og derudover give ro i maven?

Fra : Jimmy

Dato : 10-12-04 23:23

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> dyrlægen giver ham en sprøjte med brækmiddel, og der går vel 5 minutter,

> skal han brække sig. Det vælter ud med rejer og foder, maven er tømt.

Det lyder dyrt. Det samme kunne have været opnået med en halv teskefuld salt
bagerst på tungen. Derefter kunne man jo ringe til lægen og se om der var
behov for at han kom forbi.

Det var et af de husråd jeg fik da jeg spurgte tidligere og jeg ville ikke
tøve et sekund med at anvende det.

Mvh
Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 00:04

"Jimmy" <bla@bla.bla> skrev i en meddelelse

> Det lyder dyrt. Det samme kunne have været opnået med en halv teskefuld
salt
> bagerst på tungen. Derefter kunne man jo ringe til lægen og se om der var
> behov for at han kom forbi.

Husråd er sikkert meget gode til mere alm. ting, men en forgiftning - eller
bare en fare for forgiftning, er ikke noget at spøge med.
Hellere være lidt fattigere og have en levende hund. Nu gik det jo heldigvis
godt i dette tilfælde, men hvis Marie ikke havde handlet så hurtigt, hvem
ved så hvordan det kunne have været gået....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Jimmy

Dato : 11-12-04 09:08

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message

> [...]
eller
> bare en fare for forgiftning, er ikke noget at spøge med.

Det kommer da an på dens art. Når hunden skal kaste maden op igen kan man da
ligeså godt give den en teskefuld salt.

> men hvis Marie ikke havde handlet så hurtigt, hvem
> ved så hvordan det kunne have været gået....

Men det er jo ikke pointen.

/Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 23:38

> eller
>
> Det kommer da an på dens art. Når hunden skal kaste maden op igen kan man
da
> ligeså godt give den en teskefuld salt.

Måske, men jeg ville stadig ikke give mig til, at eksperimentere selv, når
det kommer til forgiftning og evt. kan koste hunden livet.
Nu vidste Marie i dette tilfælde, hvad hunden havde indtaget, hvilket er
heldigt nok, men ikke altid tilfældet.

Som Pia skriver, så kunne man sikkert mange flere ting selv i gamle dage,
men det har sikkert også kostet nogle flere dyr livet, så hvorfor tage
chancen, hvis man kan få en dyrlæge på banen.
Jeg ved også, at jeg selv føler mig mest tryg ved, at der er en dyrlæge til,
at tage sig af mine dyr, hvis de er ( alvorligt )syge.

Hvis det drejer sig om en rift på hundens ben / pote eller lignende, har jeg
da heller ingen problem med, at bade det i sæbespåner og rense det selv og
så først fare til dyrlæge, hvis det ikke hjælper, hvilket det jo som regel
gør.

Selvfølgelig er dyrlægerne lidt hurtige til, at insistere på, at kigge på
ens dyr nogengange, selvom man godt selv ved, hvad dyret fejler og der
egentlig ikke er nogen grund til, at de skal have 300 kr. for, at konstatere
det samme.
Har selv oplevet det i sommers, da vores GD-hvalp blev smittet med ringorm.
Vi havde lige haft både børn, katte og den anden hund i behandling, så vi
kendte godt både symptomerne og behandlingen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : fam. Ager

Dato : 11-12-04 10:09

> [...]

> behov for at han kom forbi.
>
> Det var et af de husråd jeg fik da jeg spurgte tidligere og jeg ville ikke

------------------------------

I sådan et tilfælde, ville jeg heller ikke eksperimentere selv. mange ting
kan mand sagtens selv ordne, med forskellige husråd, men i denne situation
ofrer jeg gerne min egen julegave, for det ville ikke være til at bære, hvis
jeg skulle miste min elskede boxerhvalp for det!

mvh. Marie

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 11-12-04 12:13

> [...]
> behov for at han kom forbi.
>
> Det var et af de husråd jeg fik da jeg spurgte tidligere og jeg ville ikke

Jeg har brugt samme simple middel når noget skal brækkes op - er det ikke
muligt at finde ud af noget selv uden fluks at skulle ringe til dyrlægen?
For ikke så mange år siden kunne man godt selv tænke og finde ud af
problemerne med ens hunde uden hjælp fra en dyrlæge - men de tider er
åbenbart forbi ...........

Pia

Fra : Nana Sørensen

Dato : 11-12-04 12:50

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> For ikke så mange år siden kunne man godt selv tænke og finde ud af
> problemerne med ens hunde uden hjælp fra en dyrlæge - men de tider er

Hvor meget salt skal der til, til en hund på tre kg? Og hvad nu hvis den
ikke vil kaste op, efter at den har fået salt? Jeg kan forestille mig at så
meget salt ikke er sundt eller?

Fra : fam. Ager

Dato : 11-12-04 15:36

> [...]
> For ikke så mange år siden kunne man godt selv tænke og finde ud af
> problemerne med ens hunde uden hjælp fra en dyrlæge - men de tider er

----------------------------------

Hej igen...
Jeg har absolut intet imod billige husråd, men når situationen var som den
var, og kunne være fatal for hunden, synes jeg ikke at der var tid til at
lede efter egnede husråd....
mvh. marie

Fra : Jimmy

Dato : 12-12-04 22:50

> Jeg har absolut intet imod billige husråd, men når situationen var som den
> var, og kunne være fatal for hunden, synes jeg ikke at der var tid til at
> lede efter egnede husråd....

Forståeligt! Derfor oprettede jeg også en tråd hvor jeg spurgte efter den
slags på forhånd.
Hende der qfha foreslog at man først spurgte når problemet var opstået, men
det gav ingen mening.

Jeg siger ikke at man ikke skal bruge dyrlæger. Jeg siger blot at de er
unødvendige i mange tilfælde.
Havde det været min hund og jeg vidste at det indtagede bare skulle op igen
havde jeg smidt en halv teskefuld salt på tungen og havde det ikke hjulpet
havde jeg *straks* tilkaldt dyrlægen.
Havde den spist noget jeg ikke vidste om skulle op igen havde jeg tilkaldt
dyrlægen.

Forstå mig ret

Mvh
Jimmy

Fra : Leyna

Dato : 11-12-04 10:58

On Fri, 10 Dec 2004 20:35:42 +0100, "fam. Ager"
> [...]

>havregrød til Loui, når han får appetitten igen, for det vil stabilisere

Jeg har også forsøgt at give Vaks havregrød når hans mave var lidt
dårlig, men han nægter pure at æde det. hvordan får man lokket ham til
at indtage det så???
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 11-12-04 11:23

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
-----------------------------------

He-he... jeg blandede en smule af hans kød i, i dette tilfælde var de
lammekallun, bare lidt, så det fik lidt "hundesmag"...

ellers kunne jeg forestille mig, at en lille klat leverpostej kunne gøre
det!.

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 11-12-04 12:52

On Sat, 11 Dec 2004 11:23:19 +0100, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>He-he... jeg blandede en smule af hans kød i, i dette tilfælde var de
>lammekallun, bare lidt, så det fik lidt "hundesmag"...

Det prøvede jeg også, men uden større held, og jeg må erkende at jeg
godt kunne forstå ham, for det så godt nok ulækkert ud! *G*

>ellers kunne jeg forestille mig, at en lille klat leverpostej kunne gøre
>det!.

Er også forsøgt uden held. Vaks ligner godt nok en lb, men madglæden
har han i hvert fald ikke. Hsn spiser da pænt og er bestemt heller
ikke undervægtig, men kan han vælge mellem mad eller løbetur, så
vælger han løbetur HVER gang!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 11-12-04 15:32

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
---------------------

Min cairn er på samme måde...
men boxeren ville ikke gå glip af noget spiseligt!

mvh. marie

Fra : x Vuf x

Dato : 11-12-04 23:34

On Sat, 11 Dec 2004 12:52:21 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Det prøvede jeg også, men uden større held, og jeg må erkende at jeg
>godt kunne forstå ham, for det så godt nok ulækkert ud! *G*

Lav det lidt suppeagtigt og ikke én stor klump!

--
Mvh Sonja sonjaspapi@***yahoo.dk http://www.sonpet.dk/

Katte har ikke ejere...De har personale!

Fra : x Vuf x

Dato : 11-12-04 23:31

On Sat, 11 Dec 2004 10:57:52 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Jeg har også forsøgt at give Vaks havregrød når hans mave var lidt
>dårlig, men han nægter pure at æde det. hvordan får man lokket ham til
>at indtage det så???

Er han en sukkergris, så put lidt sukker i. Ellers en anelse
leverpostej af den billige.

Fra : Leyna

Dato : 12-12-04 00:35

On Sat, 11 Dec 2004 23:31:24 +0100, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Er han en sukkergris, så put lidt sukker i. Ellers en anelse
>leverpostej af den billige.

jeg har prøvet både med sukker og leverpostej, men det narrer ham
ikks. Han er krsæen er han.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 12-12-04 01:01

On Sun, 12 Dec 2004 00:34:48 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>jeg har prøvet både med sukker og leverpostej, men det narrer ham
>ikks. Han er krsæen er han.

Hvad er hans livret?

Fra : Leyna

Dato : 12-12-04 09:26

On Sun, 12 Dec 2004 01:01:21 +0100, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Hvad er hans livret?

Godt spørgsmål. Det ved jeg faktisk ikke. Der er ikke noget mad jeg
synes han er specielt glad for. Han vil hellere ud at gå tur.
Det er nemmere med Hansen, for hans livret er MAD!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 12-12-04 19:58

> [...]
>
> Jeg har også forsøgt at give Vaks havregrød når hans mave var lidt
> dårlig, men han nægter pure at æde det. hvordan får man lokket ham til

Meget enkelt, du laver en portion stor nok til jer begge, så spiser du din
del, og stiller tallerkenen ned til ham, så skal der guffes...
Det virker hvergang på mine. Kan far spise det, smager det godt

M.V.H.....Benny..

Fra : fam. Ager

Dato : 12-12-04 20:50

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> del, og stiller tallerkenen ned til ham, så skal der guffes...
> Det virker hvergang på mine. Kan far spise det, smager det godt

---------------------------------

Hehe... den var pædagogisk!, og slet ikke dum!

mvh. marie

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 13-12-04 11:21

> ---------------------------------
>
> Hehe... den var pædagogisk!, og slet ikke dum!
>
> mvh. marie

Den virker rigtigt godt her, for lillemor er jo hurtigt færdig med at spise,
og så skal de vente på mig ... Så med nogle gode store portioner, og tilpas
med drillerier medens jeg spiser, altså sikre sig, at de ser hver en
skudefuld der ryger i skuffen, så står der 111 ned af dem, og det er lige
før de har spist det, inden de opdager hvad det er for noget ...

Men i øvrigt, så smager havregrød / suppe jo slet ikke så tosset, så hvis de
ikke vil have det, så prøv at komme lidt mere salt i. Jeg syntes lige som
jeg har bemærket, at mange mennesker idag, er tilbøjelig til at spare på
saltet, ja jeg har ligefrem set havregrød, lavet uden salt... Så vil jeg
give hundene ret, så er det uspiseligt )...

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 13-12-04 11:58

Benny Mortensen 9380 wrote:
> [...]
> tilbøjelig til at spare på saltet, ja jeg har ligefrem set havregrød,
> lavet uden salt... Så vil jeg give hundene ret, så er det uspiseligt

Nemlig, der skal salt til
Jeg kommer dog lidt mindre i hvis hundene også skal spise det.
Havregrød er faktisk en god, billig og sund kost og så er det nemt
og hurtigt at lave hvis man er doven en dag

/Jens (der selvfølgelig aldrig er doven)

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 13-12-04 16:58

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og hurtigt at lave hvis man er doven en dag
>
> /Jens (der selvfølgelig aldrig er doven)

Det er da mærkeligt, jeg syntes det er et træk der går ret kraftigt igennem
hos dig ))

M.V.H.....Benny.. ( Der har været utroligt doven, både igår og idag )
Nå nej, ikke igår, der savede jeg jo brænde, så der var jeg jo flittig.

Fra : Pwh

Dato : 13-12-04 20:21

> Det er da mærkeligt, jeg syntes det er et træk der går ret kraftigt
> igennem hos dig ))
>
> M.V.H.....Benny.. ( Der har været utroligt doven, både igår og idag )

En klog mand sagde engang til mig, at dovenskab faktisk er en posetiv egenskab.
Fordi hvis det ikke havde været for menneskets dovenskab, så var feks hjulet
aldrig blevet opfundet, det var jo fordi man dengang var for doven til at
bærer rundt på stenene, eller hvad man nu bar rundt på i stenalderen

/Jens (som dog ikke nærmer sig sin kat i dovenskab)

Fra : Allan Hansen

Dato : 14-12-04 19:33

> M.V.H.....Benny.. ( Der har været utroligt doven, både igår og idag )
> Nå nej, ikke igår, der savede jeg jo brænde, så der var jeg jo flittig.

Hej Benny
Hvad brugte du til at save brænde med, var det en håndsav, motorsav eller
divaneseren?

Mvh Allan

(Der vil købe sit brænde skåret og kløvet, man er vel rigtig doven)

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 15-12-04 14:02

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> divaneseren?
>
> Mvh Allan
>
> (Der vil købe sit brænde skåret og kløvet, man er vel rigtig doven)

Så flittig er jeg nu heller ikke, så jeg brugte rundsaven, og lod
selvfølgelig krampen om at stable det... Man har vel studeret Dominans
))

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 12-12-04 21:19

> [...]
> du din del, og stiller tallerkenen ned til ham, så skal der guffes...
> Det virker hvergang på mine. Kan far spise det, smager det godt

Lige precis også min erfaring, jeg laver med mellemrum havregrød til mig selv,
med sukker og en smørklat, det overskydene ryger uden probs i hundene
Havregrød som jeg ikke selv spiser af gider de sgu heller ikke røre,
selv min tossede kat kan finde på at spise lidt af min havregrød

/Jens (med 3 tossede dyr, men selv helt normal)

Fra : Leyna

Dato : 13-12-04 00:09

On Sun, 12 Dec 2004 21:18:30 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>/Jens (med 3 tossede dyr, men selv helt normal)

Ka' det nu passe?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 13-12-04 10:49

Leyna wrote:
> On Sun, 12 Dec 2004 21:18:30 +0100, "Pwh"

> Ka' det nu passe?

Tro mig, mine dyr er tossede, det var da det du mente ikke )

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-12-04 02:22

On Mon, 13 Dec 2004 10:48:31 +0100, "Pwh"

Naturligvis!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 13-12-04 11:24

> [...]
> selv min tossede kat kan finde på at spise lidt af min havregrød
>
> /Jens (med 3 tossede dyr, men selv helt normal)

Hør Jens.....!!!! Hvordan er du kommet frem til den konklusion ???

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 13-12-04 12:00

> Hør Jens.....!!!! Hvordan er du kommet frem til den konklusion ???
>
> M.V.H.....Benny..

Møgdyrene har da ikke sagt mig imod endnu

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 13-12-04 16:54

> Møgdyrene har da ikke sagt mig imod endnu
>
> /Jens

Der er nogen der er heldige hva

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 13-12-04 20:15

> Der er nogen der er heldige hva
>
> M.V.H.....Benny..

Det er ikke held, den der har nøglen til køleskabet har magten

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 13-12-04 20:36

> Det er ikke held, den der har nøglen til køleskabet har magten
>
> /Jens

Ja der er nok noget om snakken. Siden jeg holdt op med at gå med godbidder,
holder de satans kræ med krampen. Jeg må vist have udtænkt en eller anden
snedig plan ..

M.V.H.....Benny, som går i tænkeboks !!!!

Fra : Pwh

Dato : 14-12-04 13:10

> M.V.H.....Benny, som går i tænkeboks !!!!

Så skal vi nok ikke forvente et resultat i år

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 14-12-04 18:06

> Så skal vi nok ikke forvente et resultat i år
>
> /Jens

Nej for den pokkers krampe, mener at have ret til juleferie... Så der bliver
ikke fred til at lægge skumle planer....

M.V.H.....Benny..

Fra : Allan Hansen

Dato : 14-12-04 19:35

> Møgdyrene har da ikke sagt mig imod endnu
>
> /Jens

Pas på, sandheden kan være ille hørt!

Mvh Allan.

Fra : x Vuf x

Dato : 14-12-04 03:28

On Sun, 12 Dec 2004 21:18:30 +0100, "Pwh" wrote:

>/Jens (med 3 tossede dyr, men selv helt normal)

Kan vi stole på sidste del af den udtalelse? ;-D

Fra : Pwh

Dato : 14-12-04 13:11

x Vuf x wrote:

> Kan vi stole på sidste del af den udtalelse? ;-D

Kommer nok lidt an på hvem man spørger
Men den første del passer da.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 15-12-04 01:32

On Tue, 14 Dec 2004 13:11:17 +0100, "Pwh" wrote:

>Kommer nok lidt an på hvem man spørger
>Men den første del passer da.

Vi må hellere spørge dyrene! ;-D

Fra : Leyna

Dato : 13-12-04 00:08

On Sun, 12 Dec 2004 19:57:44 +0100, "Benny Mortensen 9380"
<wrapup1@kittymail.com> wrote:

> [...]
>del, og stiller tallerkenen ned til ham, så skal der guffes...
>Det virker hvergang på mine. Kan far spise det, smager det godt

Nu er Vaks jo sit navn værdigt, så jeg tror faktisk at han vil
overlade til Hansen at guffe i sig. Hansen's motto er "Kan det spises,
så kan jeg li' det!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 14-12-04 03:26

On Sun, 12 Dec 2004 19:57:44 +0100, "Benny Mortensen 9380" wrote:
> [...]

>del, og stiller tallerkenen ned til ham, så skal der guffes...
>Det virker hvergang på mine. Kan far spise det, smager det godt

Rigtigt! Den er også gangbar. Den havde jeg glemt.