Amager ??
Fra : Nette Stormlund

Dato : 10-12-04 19:57

Hej!

Jeg har skrevet "med" herinde et stykke tid, og så så jeg at der er træf i
Århus.

Jeg bor på Amager - lige ved Fælleden. Jeg går flere ture dagligt, og her
vrimler med hunde og deres mennesker. Hundene her må i øvrigt godt gå løs,
hvis man går langs Fælleden.........

Jeg kom til at tænke på, at det kunne være, at nogle af jer - faktisk er
alias de mennesker jeg møder på mine daglige ture - så hvis det er
tilfældet kunne man måske lave et lignende arrangement som i Århus ?

Giv evt.lyd hvis du er fra Amager eller omegn.

M.v.h.
Nette

Fra : Christina Jensen

Dato : 10-12-04 20:59

Hej Nette. Super...lyder godt, jeg er da meget interreseret, jeg kommer fra
Roskilde, jeg har en han på 5 ½ år, han er godt nok ikke vild med hanner,
men med tilvæning kommer man jo langt.

Fra : BettinaP

Dato : 13-12-04 11:03

"Nette Stormlund" <nette@stormlund.dk> wrote in message
> [...]
> tilfældet kunne man måske lave et lignende arrangement som i Århus ?
>
> Giv evt.lyd hvis du er fra Amager eller omegn.

Lyd! jeg bor også ret tæt på fælleden, nede ved Bella centret station, og
går tit derud med Mocka i weekenderne. Vi går altid løs, selvom jeg godt nok
synes at ha set skilte med "hunde i snor" nogen steder.
Hvor er det og hvornår havde du tænkt vi skulle mødes derude?

BettinaP

Fra : Nette Stormlund

Dato : 13-12-04 21:10

Hej Bettina!

Tænkte jeg det ikke nok!

Nogle af alle de hundemennesker jeg møder hele tiden derude, er
selvfølgelig også her

Dejligt!

Jamen, jeg har ikke tænkt så meget, andet end det kunne være fedt at
have nogen at følges med.

Vi er startet til hvalpetræning, og Tjalfe nyder at lege med de andre.
Det ville jeg gerne udsætte ham for lidt oftere - og derudover ville det
være sjovt at mødes med andre hundeglade mennesker.

Vi er derude og gå en lang tur mindst 2 gange dagligt, så vi har
muligvis krydset hinanden. Sjov tanke, ikk`?

Jo - de skal have snor på inde på selve Fælleden, men langs hegnet ( ved
kanalen ) må de gerne gå løs.

Men - ok - jeg snyder også. Tjalfe er 4 mdr. og kunne ikke drømme om at
sætte efter et rådyr eller lign. Han er altid tæt på mig.

Men skriv evt. til mig på stormlund@hotmail.com - så kan vi evt.
koordinere luftetidspunktet i en weekend. - og det gælder selvfølgelig
også jer andre.

M.v.h.
Nette ( 31 år - og collie-ejer )

Fra : BettinaP

Dato : 14-12-04 10:08

Hvad med på søndag kl 11?
Normalt går jeg først den lange tur med Mocka om eftermiddagen, men lige på
søndag skal vi til 40 års fødselsdag, så der skal hun køres godt træt inden

BettinaP

Fra : Nette Stormlund

Dato : 15-12-04 08:26

Hej Bettina!

Det lyder hyggeligt - og jeg vil gerne mødes, men bør lige præcisere
lidt.....

Jeg kan desværre på nuværende tidspunkt ikke gå voldsomt lange ture. Min
hund er en hvalp - 4½ måned, så han kan ikke holde til at gå mere end
ca. 30 min.

Han vil som udgangspunkt rigtigt gerne lege med andre hunde, men hvis de
er voldsomme - og store - kan han blive utryg. Jeg ved slet ikke
hvilken hund du har ?

Han skal selvfølgelig udsættes for andre hunde ( og bliver det også på
vore daglige ture ), men jeg kan se at han fortrækker unge - og de
mindre hunde til at lege med. De store er han tit bange for.

Han er så også en collie - som jo hører til de mere ydmyge og
tilbageholdende racer. Jeg håber han får lidt mere nos.... med tiden

Indtil da, er det næsten nødt til at foregå på hans præmisser.

Men jeg er bestemt frisk på at mødes, og se hvorledes hundenes kemi
passer.

M.v.h.
Nette

P.S. skriv evt. på stormlund@hotmail.com

Fra : BettinaP

Dato : 15-12-04 09:37

> [...]
>
> Indtil da, er det næsten nødt til at foregå på hans præmisser.
>
> Men jeg er bestemt frisk på at mødes, og se hvorledes hundenes kemi

Hej Nette

Mocka er en Ridgeback på 4 år og vil nogen gange vældig gerne lege, men det
kan virke ret voldsomt på en lille hvalp, da hun kaster sig rundt og styrter
afsted når hun skal lokke nogen til at lege og hun er lynhurtig i sine
bevægelser. Som regel tager det dog 2-3 møder før hun gider beskæftige sig
med en hvalp for alvor, ellers tuller hun bare rundt og hygger sig..løber
måske lidt væk i et forsøg på at få ham til at løbe efter sig.
Jeg kan se på min brors rottweilerhvalp på 14 uger, at det hurtigt blir
lidt for meget af det gode, men han holder sig absolut heller tilbage

Men hvis du er frisk på at mødes, så kan vi jo se hvordan det går, ellers
kan vi bare gå hver for sig igen . Hvor ?

BettinaP

BettinaP

Fra : ST

Dato : 18-12-04 22:17

Rigtig god ide - vi har en D/S han på 2 år, som savner socialt samkvem -
mail til mig : threms@mail.dk