sende hund i pension
Fra : simon leth jensen

Dato : 07-12-04 19:21

Hej med jer

Jeg har truffet en "kedelig" beslutning at sende min han hund i pension, det
blev gjort i går mandag.
Grunden er at min tæve er høj løbsk og han sad ude for døren og hylede som
en ulv og nu skal vi have en ny dør ind til stuen hvor tæven er.
Jeg var ved at blive sindssyg af deres leg og oplæg til parring.
Men du tænker i nok hvorfor have dårlig samvittighed over han er i pension:
1: vi er nr. 4 hjem til ham han er 7 år.
2:jeg har ikke fået hund for at de skal i pension.

Men det skal siges når tæven er blevet normal igen skal hun steraliseres.
Min mand og jeg går og overbeviser os selv om at det er en rigtig beslutning
der er truffet.
Inden han hunden tog afsted var han jo ikke til at styre man skældte ham ud
osv.
Men vi regner med at hente ham hjem onsdag eller torsdag.
Er jeg den eneste der har det sådan?
hilsen tina

Fra : Rikke Andersen

Dato : 08-12-04 08:57

Hejsa

Næ naturligvis er du ikke det - og jeg bryder mig heller ikke om pensioner,
men jeg er sikker på at han overlever.

Jeg er selv lige over Spunkys løbetid så jeg kan godt forstå dig - Bobbe
plejer at komme ud til avleren de dage det er værst. Pas nu på med at hente
ham hjem for tidligt - de har det jo med at lige kunne et par dage længere
end man selv tror.

Mange juleknus fra Rikke

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-12-04 09:49

"simon leth jensen" <simon.leth.jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
pension:
> 1: vi er nr. 4 hjem til ham han er 7 år.
> 2:jeg har ikke fået hund for at de skal i pension.

Vi plejer at gøre det, at vi tager buret fra bilen, fjerner skillevæggen, og
når vi ellers ikke kan holde dem under opsyn, så får tæven lov til at ligge
i buret. Så kan han ligge og kigge nok så interesseret udenfor. For vores
tæve er det intet problem at være lukket inde i buret, ja faktisk tror jeg
hun nyder det. Hvis han blev lukket derind, ville han meget klart
tilkendegive, at det er han ikke helt tilfreds med ..
Det sikrer at diverse døre overlever. I den værste uge, tager konen, hvis
vejret ellers tillader det, tæven med på arbejde, hvor hun så kan ligge i
bilen.

M.V.H.....Benny..

Fra : simon leth jensen

Dato : 08-12-04 21:45

Hej med jer

Så hentede jeg hunden fra pension, da vi kom kunne vi høre at han stod og
gøede.
Han blev glad da vi kom og vi kørte hjem.
Da han mødte tæven begyndte de at lege og han prøvede at bestige hende, men
vi kan styre det med stemmen, lige nu ligger de og sover, han er vist træt
af at være i pension.
Og på fredag kommer tæven på ferie til lørdag så kan hun få fred.
Men hvor har denne dag været lang, når man venter på at hente sin hund, og
jer kan sove roligt nu.
hilsen tina