Nyt akvarium 530 L.
Fra : Ivan Sund

Dato : 10-12-04 18:54

hej,

Hvordan rengører jeg glassene indvendigt på et akvarium der har stået i 2
måneder uden overdækning?
Der er blevet røget meget i rummet hvor akvariet står.
Jeg er lidt tilbageholden med at bruge Ajax vinduesrens, men hvad kan Jeg
ellers bruge, der ikke skader de kommende fisk?

med venlig hilsen

Fra : Michael Tidemand

Dato : 10-12-04 21:04

Jeg har vasket mit med salmiakspiritus med mål fra klaskens anbefalning. Tog
det ud i gården og vaskede det og spulede det med en bruser på have slangen.
Lod det stå en ½ time og spulede det så igen, 3gange indtil det ikke kunne
lugtes mere og lod det luft tørre. mine fisk lever i bedste velgående efter
3 måneder.

Mich

Fra : Carsten Gall

Dato : 11-12-04 00:52

"Michael Tidemand" <michael.tidemand.nielsen@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:41b9ffdd$0$243$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Lod det stå en ½ time og spulede det så igen, 3gange indtil det ikke kunne
> lugtes mere og lod det luft tørre. mine fisk lever i bedste velgående

Hvorfor overhovedet bruge kemikalier??
En gryde svamp og masser af rent vand kan gøre det samme.
Er der kommet kalkrande på glasset, kan der hældes almindelig eddike
på, det opløser kalken lidt efter lidt.

Carsten

Fra : Kasper friis hansen

Dato : 12-12-04 18:44

> Tog
> slangen.
> efter

Jeg har altid brugt den grove (grønne) side af en grydesvamp og rent vand,
det fjerner også kalk, man skal bare gnubbe rigeligt..

kasper friis

Fra : Fessor

Dato : 10-12-04 13:21

Jeg ville bruge microfiber klude og lunkent vand, de er meget effektive til
at fjerne nikotin/tjære fra glas uden kemikaler
Claus