Behøver hurtigt svar fra erfarne akvariste~
Fra : Anders

Dato : 08-12-04 21:31

Hej!

Jeg er lige i dette øjeblik ved at sætte et kuld unger af pseudotropheus sp.
acei sammen med et andet kuld af fisken Sciaenochromis fryeri (Ahli)- ER
dette hensigtsmæssigt???- Med andre ord vil den lidt større art æde den lidt
mindre??? - kan det godt lade sig gøre at lade to forskellige kuld unger
vokse op sammen i et yngleakvarie??? Jeg er ved at tømme hunnerne netop nu,
så et hurtigt svar vil være MEGET påskønnet. På forhånd tak!

Mvh. Anders

Fra : Jasper Norman

Dato : 08-12-04 22:41

Det skulle der ikke være nogen problemet i. Ahlien er godt nok en rovfisk.
Men i akvariet er den meget fredelig. Den vokser heller ikke voldsomt
hurtigt, hvilket ellers godt kan blive et problem med to forskellige arter
yngel i ét akvarium. Jeg vil næsten sige at det i dette tilfælde er lige
modsat... Mbuna´er kan godt være lidt bissede, og det er muligt at de vil
genere ahlien lidt når de bliver større. Men med mindre dit yngelakv, er
rimeligt stort, går jeg ud fra, at de skal skilles senere?

....Jasper

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-12-04 23:25

> [...]
nu,
> så et hurtigt svar vil være MEGET påskønnet. På forhånd tak!

Det kommer da også an på ungernes størrelse!
Regn med at alle fisk æder mindre fisk.
Kan de gabe over dem, æder de dem formentligt i det øjeblik de bliver
sultne.

Carsten

Fra : Anders

Dato : 09-12-04 00:22

Hej igen!

Ja okay, tak for svarene! Det bliver spændende at følge deres udvikling.

Akvariet er på 85 L. og jeg håber da på at de kan vokse til en salgsbar
størrelse der er cirka 50 unger i alt. Hvor store kan de blive i dette
akvarie mon?

Vh. Anders