Sengetid for et barn på 10 år kl. 21.~
Fra : Kenneth G

Dato : 07-12-04 20:09

Hej i Gruppen

Vi har to børn på 7 og 10 år.

Vi har en farlig ballade hver aften når den store skal i seng hun har fået
lov til at være oppe til kl. 21.15
og har så 15 min. til at børste tænder og komme i nattøjet.

Nu er jeg komme i tvivl. Om det er forsendt for en på 10 år, at komme i
seng kl.21.30. Hun sover jo ikke får kl.22.00

PS . Lille bror kommer i seng kl. 20.30 og sover rimeligt hurtigt

Hilsen Kenneth G

Også en julehilsen (-:?

---

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-12-04 21:20

Kenneth G wrote:
> [...]
> komme i seng kl.21.30. Hun sover jo ikke får kl.22.00
>
> PS . Lille bror kommer i seng kl. 20.30 og sover rimeligt hurtigt

Min tanke er at børn skal puttes efter behov...
min søn på 10 år kommer i seng ca kl 21 (får besked på at børste tænder og
komme i seng der, og bruger så omkring 10-15 minutter til at gøre sig klar)
og vi har "lights out" klokken 22....
han skal op senest kl 7, og det plejer han at klare i fin stil....

vurder om hun er frisk og veloplagt når hun skal op og igang, eller om hun
er for træt.... og sæt sengetiden derefter ;)

Vi har btw en bonusdatter på 7 år, som også kommer i seng kl 21, og klarer
det i fin stil, med at skulle op kl 7 ;) hun falder dog noget hurtigere i
søvn end ham på 10....
--
Knus, Sabina
DK Shadowfax

Fra : Judith Janniche

Dato : 07-12-04 21:23

Kenneth G <post@venlig.dk> skrev:
> [...]
>
>Nu er jeg komme i tvivl. Om det er
>forsendt for en på 10 år, at komme i
>seng kl.21.30. Hun sover jo ikke får kl.22.00

-- Hej...
Børn er forskellige, og har derfor forskelligt søvnbehov. Tror
også, at det kommer lidt an på, hvad tid, de skal op om morgenen,
og om de virker udhvilet. Men hvis det var mig, ville jeg sige, at
en på 10, skal ligge i deres seng kl. ca. 21....
Håber i finder en løsning...

Mvh.
CoolAngel

Fra : Bo Warming

Dato : 08-12-04 15:36

"Judith Janniche (slet VMOQG)" <neightstar@VMOQGofir.dk> skrev i en
meddelelse news:11024511400.440089470032735@dtext.news.tele.dk...

> Børn er forskellige

JA I EN SÅDAN GRAD, AT INGEN REGLER HAR VÆRDI

> [...]
> og om de virker udhvilet. Men hvis det var mig, ville jeg sige, at
> en på 10, skal ligge i deres seng kl. ca. 21....

Laissez faire - er superløsning altid

"Det man ikke dør af bliver man stærkere af" det har undtagelser , men
sjældent vedr sengetid

Fra : Cat

Dato : 07-12-04 21:33

"Kenneth G" <post@venlig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu er jeg komme i tvivl. Om det er forsendt for en på 10 år, at komme i
> seng kl.21.30. Hun sover jo ikke får kl.22.00

Hvis der er meget ballade, er det sikkert for sent. Det kan du jo foreholde
hende, så bliver der sikkert mere ro.

Er hun svær at vække om morgenen?

Tine

Fra : Brian k

Dato : 08-12-04 18:19

Kenneth G wrote:
> [...]
> komme i seng kl.21.30. Hun sover jo ikke får kl.22.00
>

> PS . Lille bror kommer i seng kl. 20.30 og sover rimeligt hurtigt

Hej

En simpel regel er at barnet skal være veludhvilet når det vågner om
morgenen, er barnet ikke det bør sengetiden flyttes til feks 30 minutter
før, osv, osv.

Senge tider bestemmes af de voksne, basta og det bør barnet vide. En nem
måde at få børnene i seng på er at gøre det til noget hyggeligt, noget de
ser frem til feks gode historier, gerne nogle lange nogen som barnet så
glæder sig til at høre fortsættelsen på.

Det virker ihvertfald her hos mig

/brian

Fra : Bo Warming

Dato : 10-12-04 12:49

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
> En simpel regel er at barnet skal være veludhvilet når det vågner om
> morgenen, er barnet ikke det bør sengetiden flyttes til feks 30 minutter
> før, osv, osv.

Man kan trække en hest til vands, men man kan ikke tvinge den til at drikke.

> [...]
> ser frem til feks gode historier, gerne nogle lange nogen som barnet så
> glæder sig til at høre fortsættelsen på.

Hvis din bestemmesyge har pillet selvtilliden ud af dit barn, så ses
virkningen måske om et par årtier som kræft før tid - undskyld makaber snak
her op til jul, men psykosomatik og mindreværdskompleksere er altså
vigtigere end at sove 7 timer, hvoraf vi kun behøver de 3
- genier nøjes med 3 og vi er alle skabs-genier.

"Gør man for barnet, hvad det kunne have gjort selv, stjæler man det
vigtigste barnet ejer - dets selvtillid" skriver Steen Larsen, lektor på
Danmarks Lærerhøjskole