Firmabil: brugt?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 09-12-04 14:43

Hvis jeg f.eks. ser på en brugt Peugeot til f.eks. 50KKr (pris fra
f.eks. Bilbasen, altså på hvide plader og inkl. moms), hvad sker der så
med prisen hvis den kommer på gule plader for at skulle bruges i mit
firma (og kun der, altså uden bagsæder)?

--
Steen Suder

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 14:52

Bilen vil stadig koste dig 50.000 DKK og du kan næppe trække momsen fra
med mindre du er sikker på, at det er 40.000 + 25% moms. Sandsynligvis
er det blot 50.000 DKK.

Jeg ved ikke, om det kan være nogen fordel af sætte gule plader på den,
hvis den allerede har hvide.

hilsen
Uffe

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-12-04 00:31

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bilbasen, altså på hvide plader og inkl. moms), hvad sker der så med
> prisen hvis den kommer på gule plader for at skulle bruges i mit firma (og

Den bedste gulpladebil er en TOYOTA SPORTSVAN fås i Benzin eller Diesel og
2,2 eller 2,0
motor
mvh JJ

Fra : Allan Soerensen

Dato : 13-12-04 10:07

"Jens Jensen" <jens@jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Den bedste gulpladebil er en TOYOTA SPORTSVAN fås i Benzin eller Diesel og
> 2,2 eller 2,0
> motor
> mvh JJ

Hvordan når du frem til det?
Det kommer vel an på hvilket behov man har og hvilket budget.

Fra : Ole J

Dato : 14-12-04 21:58

Det er meget simpelt!

Den er billig og lav i drift og der er meget få reparationer på dem! og
forsikringer lav..
og så er der rigtigt ja rigtigt mange til salg af dem
så en bil i den pris du søger ja så er det en fornuftig bil

Jeg er ikke hos Toyota men bruger dem i mit firma vi har ikke brugt andet
siden 98 og
har aldrig haft så få driftsomkostninger!

Fra : Allan Soerensen

Dato : 14-12-04 23:14

"Ole J" <ice_l@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siden 98 og
> har aldrig haft så få driftsomkostninger!

Og andre har samme erfaringer med andre mærker, så det er for simpelt at
sige at "Den bedste gulpladebil er..."

Fra : Ole Pedersen

Dato : 17-12-04 12:17

> [...]
> med prisen hvis den kommer på gule plader for at skulle bruges i mit
> firma (og kun der, altså uden bagsæder)?

Prisen er uændret, da hvidplade-afgiften allerede er betalt. Men du kan evt.
overveje at købe den som privatbil og så udbetale skattefri
kørselsgodtgørelse til dig selv... Dermed vil nummerpladefarven være
ligegyldig og for billige biler vil kørselsgodtgørelsen ofte kunne være
større end de faktiske udgifter....

--
Ole Pedersen
www.ditgalleri.dk - en verden af plakater

Fra : Nick

Dato : 09-01-05 01:26

Øhhhh den skal jeg ski lige have en gang til......

Du skriver: "købe den som privatbil og så udbetale skattefri
kørselsgodtgørelse til dig selv". Enten er der en finte jeg ikke kender til
eller også er du forkert på den. Du kan maks få udbetalt omkring statens
takst ca. 1 kr./km og i mit regnskab kan det ihvertfald IKKE dække samtlige
udgifter jeg har erhvervsmæssigt. Desuden -og ikke mindst- er det et bøvl
uden lige at føre det kørselsregnskab som man SKAL, hvis du blander
privatbil og firmakørsel.

mvh

Du skriver:

Fra : Petersen_Michael

Dato : 09-01-05 08:20

In news:41e07bf4$0$232$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Nick <altomkrybdyr@mail.dk> wrote:
> [...]
> Desuden -og ikke mindst- er det et bøvl uden lige at føre det
> kørselsregnskab som man SKAL, hvis du blander privatbil og

Enig det er bøvlet at føre kørebog.
Men prisen, tjae.. for de første 20.000 Km / år. kan du trække ca. 3,-
Kr. skattefrit ud af firmaet.
efterfølgende Km. er ca. ½ pris.

Hvis du så samtidig har mulighed for at bonne dine kunder for de fleste
Km. med fx 5 Kr. / Km. så er økonomien som jeg ser det ikke helt
elendig..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Leonard

Dato : 09-01-05 15:09

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk>
wrote:

>Men prisen, tjae.. for de første 20.000 Km / år. kan du trække ca. 3,-
>Kr. skattefrit ud af firmaet.
>efterfølgende Km. er ca. ½ pris.

hhv 3,10 kr og 1,68 kr.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Petersen_Michael

Dato : 09-01-05 18:51

In news:sme2u01qck3ldl10fug8aidgh8b6nfu0tk@4ax.com,
Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

> hhv 3,10 kr og 1,68 kr.

Jeps, det er satsen i år 2005

Fra : Nick

Dato : 09-01-05 21:58

Hej igen

Jeg er relativt ny indenfor selvstændig virksomhed, så jeg vil håbe i ved
noget jeg tilsyneladende har fået forkert at vide fra kommunen eller også
har misforstået. Da jeg talte med en medarbejder hos kommunen desang. nævnte
hun nogle HELT andre og meget mindre beløb.

Har I nogle referencer på de nævnte tal?

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:41e16ef5$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Leonard

Dato : 09-01-05 23:29

"Nick" <altomkrybdyr@mail.dk> wrote:

>Har I nogle referencer på de nævnte tal?

Et godt råd:
Når det drejer sig om dit firma, så er det Told & Skat der ved hvad
det drejer sig om.
Når det drejer sig om din personlige skat og indtægt, så er det
skattekontoret i kommunen.

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=218765

Her ses alle taksterne og læg mærke til forskellen på om det er
Befordringsfradrag eller Befordringsgodtgørelse.

Fradrag er noget med din personlige skat på din selvangivelse.
Godtgørelse er et skattefrit beløb der udbetales til dig.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/