Regler for bindingsperiode
Fra : Søren Hansen

Dato : 08-12-04 13:16

Findes der nogle regler for hvor lang tid at man må binde sine erhverskunder
på feks en servicekontrakt?

Mvh Søren Hansen

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-12-04 15:28

"Søren Hansen" wrote:

> Findes der nogle regler for hvor lang tid at man må binde sine erhverskunder
> på feks en servicekontrakt?

Nope, der er meget stor aftalefrihed i handelskøb.

jeg har set mobiltelefonabonnementer for erhvervskunder på en
bindingsperiode på 2 år.

Hos Dell kan man købe sig til en 3årig serviceaftale (så vidt jeg
husker).

Mon ikke det også kommer an på hvad det er for en service du vil
tilbyde?

mvh

Carsten Riis

Fra : KHJ

Dato : 08-12-04 22:55

Carsten Riis wrote:

> [...]
> husker).
>
> Mon ikke det også kommer an på hvad det er for en service du vil

Der er jo mange, der "sætter sig på" et krav på service, samt levering af
forbrugsstoffer i en given periode for måske en reduceret pris. Det har da
ofte været sådan med handel med kopimaskiner.

Forsikringer bruger det også som "familierabat", porteføljerabat eller hvad
ved jeg, hvor man for en billere præmie binder sig for en given periode -
gerne f.eks. et helt år.
KHJ

Fra : Brian Knudsen

Dato : 12-12-04 19:01

"Søren Hansen" <hansen@stream-design.com> skrev i en meddelelse
> Findes der nogle regler for hvor lang tid at man må binde sine
> erhverskunder på feks en servicekontrakt?
>
> Mvh Søren Hansen
Det store spøgsmål er hvordan er aftalen skruet sammen om f.eks betalingen.
Grunden til at f.eks dell kan binde en kunde på tre års service kontrakter
er kunden ligger et engangsbeløb og derved kan overskue konsekvenserne af et
sådanne kontrakt. Det er også derfor at teleselskaber ikke må binde kunderne
mere end den periode på et halvt år, mener faktisk at grænsen er 1 år.
At der bliver lavet kontrakter for længere forløb end det føromtalte et år,
vil der også ligge krav om at aftalen kan genforhandles med ændringers
indtræden efter en given periode og evt krav for at kunne bryde aftalen..
/Brian Knudsen