SummaSummarum, kreditornummer, og OCR lini~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-12-04 18:56

Hej

Jeg sidder lige og bøvler lidt mere med SummaSummarum, og OCR linien på
mine FI kort..

Nu har jeg fået den skrevet med den rigtige font, i den rigtige
størrelse, med det rette antal cifre, på den rette placering..

Men trods det at jeg i Filer > Egenskaber for regnskab >
Firmaoplysninger har skrevet det kreditornummer, som min bank har
tildelt mig, skriver SS bare 8 nuller efter + i OCR linien

Hvordan fixer jeg det?
Det eneste jeg umiddelbart får ud af at have mit kreditornummer med i
firmaoplysningerne er at det står i vejen, ved Tlf., Fax og E-post..

De første 15 cifre - betalingsidentifikation + kontrolciffer skulle
meget gerne indeholde kundenummeret, men også her svigter SS mig..
Hvad er årsagen til mine problemer? Og hvordan løser jeg dem?

Jeg har købt Britt Malkas hæfte om SS, men ikke fundet noget der hjælper
mig videre med ovenstående..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-04 19:12

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:41b5eeab$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Firmaoplysninger har skrevet det kreditornummer, som min bank har
> tildelt mig, skriver SS bare 8 nuller efter + i OCR linien

På formularen skal du vælge "Giro OCR-linie" og sætte den til OCR-B
skrifttype med 12. Det tror jeg du har gjort, efter det jeg kan læse.

Derefter skal du højre klikke på feltet på formularen : Her får du en
context afhængig menu frem.

Redger
Slet felt
------
Fakturanr
Debitornr
Faktura og debitornr
CVR og fakturanr
------
Gironr
Kreditornr.

Her kan du vælge de to ting du vil have f.eks. fakturanr og kreditornr.

Send mig evt fds-filen (formularen du er ved at lave - og jeg vil kigge på
det)

mvh
Karsten Madsen
ALS IT
(her finder du adressen)

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-12-04 20:03

In news:41b5f282$0$53549$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Karsten Madsen <km hos alsit i dk> wrote:

> På formularen skal du vælge "Giro OCR-linie" og sætte den til OCR-B
> skrifttype med 12. Det tror jeg du har gjort, efter det jeg kan læse.

Jeps, så langt så godt

> Her kan du vælge de to ting du vil have f.eks. fakturanr og
> kreditornr.

Jeg foretrækker Debitor nr (det nummer jeg har oprettet min kunde under)
og kreditor nummer (det nummer jeg er blevet tildelt, som opkræver)

> Send mig evt fds-filen (formularen du er ved at lave - og jeg vil
> kigge på det)

Det blev ikke nødvendigt i denne omgang, meen, hvis T&S lader mit firma
leve længe nok, bliver jeg nok nødt til at finde en SS forhandler næste
år