MS Windows
briani 27239
XP genstarter under opstart
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 11-12-04 22:45

Hejsa

Et mystik problem er pludseligt opstået: På min ene XP maskine
genstarter windows under opstart. Den når lige at skrive en fejl med
noget 'kunne ikke initialisere' og 'explorer.exe' og så genstarter
skidtet.

What happened?

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-12-04 00:34

Bo Kamp Dudek wrote:

> What happened?

Har du slået "automatisk genstart" fra?

Jesper G. Poulsen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-12-04 00:56

[...]

>Har du slået "automatisk genstart" fra?

tager du pis på mig? *g* hvad mener du?

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-12-04 01:54

>tager du pis på mig? *g* hvad mener du?

jeg kan da i øvrigt lige tilføje, at jeg har prøvet at smide xp disken
i og reparere.. men uden held.. jeg har også prøvet at starte i
fejlsikret tilstand.. også uden held..

hvis jeg starter i 'sidst kendte tilstand hvor systemet virkede'
kommer til windows blå skærm checkdisk fætteren, hvor den finder

"fejl i første allokeringsenhed \pagefile.sys er ugyldig"

dog starter den op med viser en dialogbox med en fejl med noget
virtuel hukommelse.. og så genstarter den..

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-12-04 02:10

Bo Kamp Dudek wrote:

> "fejl i første allokeringsenhed \pagefile.sys er ugyldig"

Jeg ville skifte disk.

Jesper G. Poulsen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-12-04 02:16

[...]

>Jeg ville skifte disk.

tilllige får jeg nu fejlen "der er ikke tilstrækkelig virtuel
hukommelse til at afslutte den ønskede handling" og dette efterfølges
af en genstart..

tror du stadig, at disken er ved at stå af.. ?

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-12-04 02:12

Bo Kamp Dudek wrote:

> tager du pis på mig? g hvad mener du?

2000/XP kan sættes til at genstarte ved fejl - dette er default.
Det kan slås fra, således at en blå skærm fremkommer ved fejl. Denne
blå skærm viser en masse oplysninger som man bør notere sig; disse kan
være altafgørende i fejfindingssammenhæng.

Jesper G. Poulsen

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 12-12-04 02:12

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse

> tager du pis på mig? *g* hvad mener du?

Der bliver ikke taget pis på dig,

Start
Kontrolpanel
Ydelse og vedligeholdelse
System
Faneblad Avanceret
Klik på indstillinger i Start og genoprettelse
Fjern flueben ved genstart automatisk

Dette vil i mange tilfælde give blå skærm så du kan aflæse fejlmelding.

Mvh
Henrik

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-12-04 02:15

[...]

> [...]
>Fjern flueben ved genstart automatisk
>
>Dette vil i mange tilfælde give blå skærm så du kan aflæse fejlmelding.

fair nok.. problemet er bare, at jeg slet ikke kan få startet windows,
idet den genstarter konstant og konsekvent..

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : IzNoGoUd

Dato : 12-12-04 10:14

Bo Kamp Dudek wrote:
> fair nok.. problemet er bare, at jeg slet ikke kan få startet windows,
> idet den genstarter konstant og konsekvent..

Prøv med en boot disk fra bootdisk.com
Bedre Hirens bootcd.
Eller dappix/knoppix = linux boot cd.
Så kan du evt. teste hvad der er galt.
Kunne godt lyder som et hardware problem, RAM måske!

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-12-04 15:27

> [...]
>
> fair nok.. problemet er bare, at jeg slet ikke kan få startet windows,
> idet den genstarter konstant og konsekvent..

Har du under opstart bemærket, om den kører med rette clock frekvens.
Jeg har set lignende fejl på pc.er hvor bios havde smidt sine oplysninger og
derfor clocket sig selv ned. Bl.a. på ecs K7S5A kort har jeg set det flere
gange. Når den smider bios klokker den ned til 100/100 og kan i mange
tilfælde så ikke starte men genstarter eller låser. Når man så går ind og
får rettet til 133/133 er problemet væk.

Kurt

Fra : Kim

Dato : 21-12-04 18:19

Hej
Jeg havde nøjagtigt samme problem med min datters pc og det viste sig at
harddisken var fuld, da jeg fik slettet nogle filer virkede den igen uden
problemer.
Jeg måtte gå ad DOS vejen for at kunne slette filer.

Mvh
Kim