MS Windows
briani 27239
Windows 3.11
Fra : Pipeline

Dato : 10-12-04 13:44

Hvor opdriver man en sådan?

--
MVH/Regards
Pipeline (Remove XXXXXX to reply)

Fra : Peter

Dato : 10-12-04 16:36

"Pipeline" <ng2XXXXXX@odeu.dk> skrev i en meddelelse
news:cpc5mv$osi$1@news.cybercity.dk...
> Hvor opdriver man en sådan?
>
> --
> MVH/Regards
> Pipeline (Remove XXXXXX to reply)

Prøv at søge på Google på abandonware og windows 3.11

Peter

Fra : Calle.

Dato : 10-12-04 22:17

Pipeline wrote:
> Hvor opdriver man en sådan?

Prøv på et museum
--
Calle.

Fra : Pico

Dato : 11-12-04 00:01

Calle. wrote:

> Prøv på et museum

Eller prøv i mine æsker med disketter, vi er ved at komme ind på ren
nostaligi
Pico

Fra : Calle.

Dato : 11-12-04 02:07

Pico wrote:

> Eller prøv i mine æsker med disketter, vi er ved at komme ind på ren
> nostaligi

Ja, jeg kan næsten ikke huske hvordan man installerede drivere!
Tror heller ikke mange af den nye ting er lavet med drivere til win 3.11
--
Calle.

Fra : Poul Erik

Dato : 11-12-04 10:00

On Sat, 11 Dec 2004 02:07:11 +0100, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>Ja, jeg kan næsten ikke huske hvordan man installerede drivere!
>Tror heller ikke mange af den nye ting er lavet med drivere til win 3.11

Til mange ting, kan man nu stadig finder drivere på producentens
hjemmesider. I NOGLE tilfælde kan man bruge en WIN 95 drive.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Calle.

Dato : 11-12-04 11:01

Poul Erik wrote:

> Til mange ting, kan man nu stadig finder drivere på producentens
> hjemmesider. I NOGLE tilfælde kan man bruge en WIN 95 drive.

Ja, men det bgynder nu at knibe. Har endda oplevet et par ting, som der ikke
engang laves win98 driver til længere.
--
Calle.

Fra : Poul Erik

Dato : 11-12-04 00:50

On Fri, 10 Dec 2004 13:44:13 +0100, "Pipeline" <ng2XXXXXX@odeu.dk>
wrote:

>Hvor opdriver man en sådan?

Husk, du skal også bruge en DOS.

Windows er blot en grafisk bruger flade oven på.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-12-04 14:08

Poul Erik wrote:

> Husk, du skal også bruge en DOS.

Mon ikke freeDOS er nok?

Jesper G. Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-12-04 15:33

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:xn0dqvz0j7z13fe000@dtext.news.tele.dk...
> Mon ikke freeDOS er nok?

Jeg kunne ikke få det til at virke sidst jeg prøvede.
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Poul Erik

Dato : 11-12-04 16:11

On 11 Dec 2004 13:08:08 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Mon ikke freeDOS er nok?

Jeg tror det ikke.

Windows 3.11 er jo en ren grafisk bruger flade der blot styrer DOS
komandoerne.

Jeg har dog ikke prøvet, da jeg har både DOS og Windows 3.11 liggende.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-12-04 17:35

Poul Erik wrote:

> Windows 3.11 er jo en ren grafisk bruger flade der blot styrer DOS
> komandoerne.

??

Jesper G. Poulsen

Fra : Poul Erik

Dato : 11-12-04 18:01

On 11 Dec 2004 16:35:07 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>??

Windows 3.11 kan ikke gøre noget selv, og er egentlig ikke et
styre-system.

For at Windows 3.11 skal kunne noget, starter man med at installere
DOS (3 disketter + 1 med suplerende programmer - den sidste er ikke
nødvendig - så vidt jeg husker).
Herefter installeres så Windows 3.11 (7 disketter + 4 med drivere
efter behov).

Herefter har man så en grafisk overbygning på DOS og det kaldes nu
Windows, men er kun en smart / lettere måde at bruge DOS på.

Herefter kan du så bruge de programmer der skal bruge Windows.

Er det ikke meget nødvendigt at bruge DOS/Windows 3.x?

Ellers vil jeg opfordre dig til eventuelt at bruge Windows 95 i
stedet.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-12-04 21:24

Poul Erik wrote:

> Windows 3.11 kan ikke gøre noget selv, og er egentlig ikke et
> styre-system.

Du gentager dig selv, er det nødvendigt?

> Ellers vil jeg opfordre dig til eventuelt at bruge Windows 95 i
> stedet.

Jeg har ikke noget at bruge Windows 3.11 til. Skulle jeg bruge
funktioner fra den brugerflade ville jeg vælge WinOS2.

Jesper G. Poulsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-12-04 01:43

Jesper G. Poulsen wrote:

> ville jeg vælge WinOS2.

Hvad for en fisk?

mvh
Henning

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-12-04 01:59

Henning Præstegaard wrote:

> Hvad for en fisk?

Windows-supporten i OS/2. Der er native support for Windows 3.11.

Jesper G. Poulsen

Fra : Ingolf

Dato : 06-01-05 16:02

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Mon ikke freeDOS er nok?

Du skal overhovedet ikke engang prøve med andet end M$-DOS. M$-DOS er det
eneste der virker, eftersom 'programmører' i Windows 3.1x teamet bevidst
lavede kode der kunne detektere DR-DOS/FreeDos, og efterfølgende køre
ustabilt med GARANTERET systemnedbrud til følge.
Gammel sag mod M$. Læs mere her:
http://www.kickassgear.com/Articles/Microsoft.htm

Der er rygter om en 'ny' version af DR-Dos (8?) der skulle 'snyde' Windows
3.11 til at tro at der køres ægte M$-Dos. Se mere her:
http://members.chello.at/theodor.lauppert/dos/drdos.htm