Løbetekst
Fra : Jacob Jacobsen

Dato : 10-12-04 23:40

Er der nogen der kan hjælpe med hvor jeg finder et object til at lave en
løbetekst med store bogstaver til Delphi 4,0.

Jacob

Fra : Jacob Jacobsen

Dato : 11-12-04 00:02

- en komponent

Fra : Harald

Dato : 11-12-04 00:51

"Jacob Jacobsen" <jac@stepsystem.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan hjælpe med hvor jeg finder et object til at lave en
> løbetekst med store bogstaver til Delphi 4,0.

Der findes en hel del på Torry hvis du søger efter f.eks. Scroll

http://www.torry.net/searchpage.htm

Mvh
HK

Fra : Jacob Jacobsen

Dato : 11-12-04 14:41

Ja, men det er ikke helt nemt af finde - leder stadig.

Jacob

Fra : Harald

Dato : 11-12-04 15:27

> Ja, men det er ikke helt nemt af finde - leder stadig.

Hvis jeg søger efter Scroll får jeg 233 komponenter, ved en af de første
står der bla. "A led-scroller component. Can scroll text left to right,
right to left, up and down.", men jeg har måske misforstået dig så det ikke
lige er det du skal bruge?

Mvh
HK

Fra : Jacob Jacobsen

Dato : 11-12-04 19:35

Jeg skal bruge en komponent, hvor jeg kan indsætte hastighed og størrelse på
en lang tekst med en Truetype font, der løber hen over skærmen (ca. 8 cm
høj) fra højre til venstre.

Jeg har prøvet at kigge på Torry, men finder kun noget der ligner Image
scroll.

Fra : Thor

Dato : 13-12-04 22:02

Hej Jacob

Her er et skud fra hoften der virker, - kan selvfølgelig gøres pænere:

Doublebuffered := true sikrer, at teksten ikke flimrer henover skærmen.

unit Unit8;

interface

uses
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, StdCtrls, ExtCtrls;

type
TForm1 = class(TForm)
Label1: TLabel;
Timer1: TTimer;
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure Timer1Timer(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;

var
Form1: TForm1;

implementation

{$R *.dfm}

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
label1.Caption :=
'Dette er en lang tekst som løber henover skærmen, - man kan kun se noget
af den ad gangen';
doublebuffered := true;
end;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
label1.Left := label1.Left - 2;
end;

end.