prob. med mailserver
Fra : Cag

Dato : 12-12-04 02:27

Håber dette er den rigtige gruppe

Jeg har prøvet at få en web/mail-server op at stå herhjemme,
men løber ind i problemer hele tiden.

Nu spørger jeg så om der er nogle af jer hardcore herinde der kan hjælpe
mig.

Jeg har installeret linux på en gammel spand,
og har FW porte(80/25/110/443) i routeren til serveren.
Desuden har jeg oprettet en DNS på GratisDNS, og opsat en mail-relay

Problemet er at iflg.
http://www.dnsreport.com/tools/dnsreport.ch?domain=groth-esk.dk
kan mailserveren ikke findes.
Det bevirker jo at man ikke kan hente post udefra,
hverken via webinterfacet eller alm mailklient.

Jeg kan fra LAN-siden ping'e ftp.groth-esk.dk, www.groth-esk.dk,
mail.groth-esk.dk og groth-esk.dk,
alle opgiver samme IP: 83.73.1.130.
Jeg kan også fra LAN-siden tilgå webmail, dette kun via LAN-ip til
mailserver

Routeren "går i rød" dvs. taber forbindelse oftere jo længere tid den
står
(til sidst var det 5 sek. rød, hver 10. sek.!!!)
Dette blev dog afhjulpet ved at sætte serveren i DMZ

Desværre hjalp det ikke på mail'en
I OE6 ved incomming (POP3) = mail.groth-esk.dk
og outgoing (SMTP) = smtpserver.tele2adsl.dk
får jeg denne fejl når jeg henter post:

Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes
for this include server problems, network problems, or a long period of
inactivity. Account: 'Carsten', Server: 'mail.groth-esk.dk', Protocol:
POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC0F

Jeg kan dog godt sende post?!?

mvh
/Cag

Diverse info og links:
================
Webside (hvis den virker!):
www.groth-esk.dk

Gammel spand:
AMD 333MHz, 192MiB ram, 10GiB HDD

Linux: ClarkConnect Home Edition 2.2
www.clarkconnect.com

Router: Linksys BEFSR81 rev.2
http://www.linksys.com/international/product.asp?coid=48&ipid=414

GratisDNS:
www.gratisdns.dk

Tele2 mail:
mail-relay.tele2adsl.dk

Fra : Hans

Dato : 12-12-04 04:28

Cag wrote:

> [...]
> period of inactivity. Account: 'Carsten', Server:
> 'mail.groth-esk.dk', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No,

Der er ingen problemer med at telnet'e til din pop3 server på port 110
herfra:

+OK POP3 192.168.37.200 v2001.78rh server ready

Har du prøvet en pop3 session med serverens lan-adresse?

Hans

Fra : Cag

Dato : 12-12-04 10:50

"Hans" <email@kvik.org.invalid> wrote in message

> Der er ingen problemer med at telnet'e til din pop3 server på port 110
> herfra:
>
> +OK POP3 192.168.37.200 v2001.78rh server ready

ok, det lyder godt... rart med feedback at der er 'noget' der virker 8)

> Har du prøvet en pop3 session med serverens lan-adresse?
ja det har jeg, lokalt bli'r jeg nødt til at bruge lan-ip
problemet er måske at da jeg har fokuseret på at mail.groth-esk.dk ikke
virker på lan-siden,
'virker den nok heller ikke på wan-siden'

jeg har endnu ikke kunne afprøve den udefra, men da du kunne få kontakt,
så tyder det på at det er en 'fejl40' (eller en PEBKAC
http://www.thinkgeek.com/tshirts/generic/6692)
jeg vender tilbage, når jeg har prøvet den udefra

> Hans
mange tak

/Cag

Fra : Hans

Dato : 12-12-04 11:17

Cag wrote:

> [...]
> http://www.thinkgeek.com/tshirts/generic/6692)
> jeg vender tilbage, når jeg har prøvet den udefra

Tag det nu ikke så tungt - Det virker, og det er jo hovedsagen.

> mange tak

Det var så lidt.

Hans

Fra : Cag

Dato : 12-12-04 19:45

> Tag det nu ikke så tungt - Det virker, og det er jo hovedsagen.

> Det var så lidt.
>
> Hans

JUHUUU det virker... også udefra!!!
det var som Calle også nævner:

>Du kan nok ikke prøve fra dit LAN, da din router nok vil spærre for
loop-back

>--
> Calle.

Jeg ku' så ha' sparet mig en kodyl hovedpine pga. at jeg ikke kunne få
mail til at virke med mail.groth-esk.dk... indefra!!
Det var en PEBKAC.... 8)

Jeg takker for alle medvirkendes hjælp og råd

/Cag

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-12-04 15:06

Cag wrote:

> mail til at virke med mail.groth-esk.dk... indefra!!

Det kan du hvis du tilføjer den i din hosts-fil

Jesper G. Poulsen

Fra : Cag

Dato : 14-12-04 01:13

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Det kan du hvis du tilføjer den i din hosts-fil

ahh, det har jeg ikke prøvet, måske man skulle kigge lidt i den 8)

takker
/Cag

Fra : Calle.

Dato : 12-12-04 12:17