problemer
Fra : Kolle

Dato : 09-12-04 20:19

hej ng

jeg håber at i herinde kan hjælpe en presset mand :-/

Jeg har gennem ½ år haft en ftp-server kørende i et netværk hvor en router
fordelter internettet til 3 pc'er.
Den ene her var så ftp-server.

det har kørt fint, indtil den dag jeg måtte tage netværkskablet fra den pc
der kørte FTP ud af routeren og skønt jeg satte det ind 2 min efter så ville
den alså ikke oprette forbindelse igen
jeg har i routeropsætning sat NAT op til at køre som virtuel server og
skrevet den lokale IP på den maskine der køre FTP og åbnet TCP 21 porten.

nu er det sådan at de 3 maskiner der står bag routeren sagtens kan joine den
FTP, men ude fra nettet er det ikke muligt at komme ind.

man kan teste det hele ved at kikke på de guide sider her :
http://www.davk.dk/index.php?module=ContentExpress&func=display&ceid=29 hvor
alle guides og billeder ligger på FTP og derfor ikke virker :(

Har i nogle ider om hvad det er jeg gør galt. ?

mvh
MK

Fra : *XxX*

Dato : 09-12-04 20:39

"Kolle" <rags@respawn.dk_nospam> wrote in message

> Har i nogle ider om hvad det er jeg gør galt. ?

Din computer har sikkert fået et nyt IP nummer, har du huske at forwarde
port 21 til den??

Fra : Kolle

Dato : 09-12-04 23:31

Nej jeg har fast IP.
alle de 3 pc'er der er sluttet til viser den samme(den gamle) ip når man
skriver www.myip.dk
og ja jeg har i NAT sat routeren til at sende vidre til den lokale IP og via
TCP port 21

mvh
MK

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 10-12-04 07:03

> [...]
> skriver www.myip.dk
> og ja jeg har i NAT sat routeren til at sende vidre til den lokale IP og

Er din lan ip også fast? Det er det som oftest ikke, hvis du ikke selv har
defineret det. Det kan du (i windows) gøre ved at finde egenskaber for din
forbindelse, under tcp/ip sætter du det så op.
Den ip du for oplyst er din wan ip, den ip dit net er kendt under ude på
internettet. Din router skal kunne finde ud af hvilken maskine i dit lokale
net, der skal have pakkerne.
Hvis din wan ip er.. 239.123.123.123 og din ftp på lan er kendt som
192.168.1.2, så vil folk udefra forbinde sig til
239.123.123.123 på port 21, din router modtager denne forbindelse, da det er
den der er på internettet, og den skal så vide at forbindelsen skal sendes
videre til 192.168.1.2. Det ved den nok også, men i mellemtiden er din
ftpserver måske blevet til 192.168.1.3, og så er der naturligvis intet svar.

Hvis dette er besvaret i forvejen og jeg ikke kunne se det, så beklager jeg.

Fra : Kolle

Dato : 10-12-04 07:40

>Hvis dette er besvaret i forvejen og jeg ikke kunne se det, så beklager
jeg.

AL hjælp er velkommen , og hellere tjekke det op 2 gange end slet ikke

Men desvære så skulle det også være i orden.
den lokale er sat fast til 192.168.1.13
og pouteren har i NAT fået at vide at den skal sende vidre til denne ip via
port TCP 21.

mvh
MK

Fra : Calle.

Dato : 10-12-04 22:15

Kolle wrote:
> [...]
>
> nu er det sådan at de 3 maskiner der står bag routeren sagtens kan
> joine den FTP, men ude fra nettet er det ikke muligt at komme ind.

Det skulle vel aldrig være en D-link router?
--
Calle.

Fra : Kolle

Dato : 11-12-04 01:23

nej det er en Unex som er fået gennem TDC.

mvh
MK