NIC med 2 eller 4 porte
Fra : Brian Møller

Dato : 09-12-04 13:30

Hej

Jeg er på udkig efter et eller to Intel,3COM eller Broadcom netkort. Det
/ de skal sidde i en server hvor jeg kun har 2 pci-slots og jeg skal
bruge 4 porte.
Om netkortet er 100 eller 1000mbit er ligemeget. Der skal bare bruges
ganske almindeligt CAT5,CAT5E eller hvad man efterhånden kalder det
(andre tager sig af kablingen).
Jeg har indtil videre kun kunnet finde 1 kort fra Intel med 2 porte og
et andet med 4 porte:
2 porte:
http://proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-nic/netnic42/netpwla8492mt.html
4 porte:
http://proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-nic/netnic42/netpwla8494mt.html

Det andet med 2 porte er fint nok; men mit spørgsmål er bare om I kender
til andre netkort fra Intel / 3Com / Broadcom med 2 eller 4 porte ?

Netkortet skla bruges til en test-server med VMware, så det skal være
Intel,3COM eller Broadcom da det er det eneste de understøtter til de
virtuelle maskiner af hvad jeg har læst og prøvet mig til.

Mvh

Brian Møller

Fra : Anon

Dato : 11-12-04 15:29

Brian Møller wrote:
> Netkortet skla bruges til en test-server med VMware, så det skal være
> Intel,3COM eller Broadcom da det er det eneste de understøtter til de
> virtuelle maskiner af hvad jeg har læst og prøvet mig til.

Et forslag i en helt anden retning: Kan du ikke nøjes med den bridging
funktionalitet som VMware (vistnok) tilbyder?

Anon

Fra : Brian Møller

Dato : 13-12-04 14:03

Anon wrote:

> Et forslag i en helt anden retning: Kan du ikke nøjes med den bridging
> funktionalitet som VMware (vistnok) tilbyder?

Hej
Jeg har overvejet VLAN og Trunking muligheden, jeg skal dog så have
fremskaffet en switch med den funktionalitet. Jeg vil dog helst gerne
undgå det da jeg ikke har det vildeste styr på VLAN og bare for at
minimere mængden af fejl-steder så vil jeg hellere have den fysiske
netkorts-løsning selvom den er noget dyrere.

/Brian

Fra : Niels Callesøe

Dato : 13-12-04 07:44

Brian Møller wrote in

> Netkortet skla bruges til en test-server med VMware, så det skal
> være Intel,3COM eller Broadcom da det er det eneste de
> understøtter til de virtuelle maskiner af hvad jeg har læst og
> prøvet mig til.

Hm, Google siger der findes et kort fra 3Com, 3C982-TXM, og at proshop-
direkte.dk engang havde det, men jeg kan ikke finde nogle forhandlere
af det pt.

--
Niels Callesøe - dk pfy @work
pfy[at]nntp.dk - http://www.t29.dk/~nica/disclaimer.php

We don't go to Ravenholm

Fra : Niels Callesøe

Dato : 13-12-04 07:45

Niels Callesøe wrote in

> Hm, Google siger der findes et kort fra 3Com, 3C982-TXM, og at
> proshop- direkte.dk engang havde det, men jeg kan ikke finde nogle
> forhandlere af det pt.

.... hvilket nok er fordi 3Com er holdt op med at lave det.

http://www.3com.com/products/en_US/end_of_life.jsp?sku=3C982-TXM

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-12-04 07:59

On Thu, 09 Dec 2004 13:30:29 +0100, Brian Møller <news@moellernet.dk>
wrote:

> Jeg er på udkig efter et eller to Intel,3COM eller Broadcom netkort.
> Det / de skal sidde i en server hvor jeg kun har 2 pci-slots og jeg
> skal bruge 4 porte.

Der er som du har set Intel-kort, hvor man gør det.

> Om netkortet er 100 eller 1000mbit er ligemeget.

Du kunne bruge et enkelt GE netkort og så køre trunk, hvis de
forskellige maskiner skal være i hvert sit net. Hvis de skal være i
det samme, behøver du ikke have flere fysiske netkort.

-A

Fra : Mads Bahrt

Dato : 13-12-04 10:38

Brian Møller wrote:
> [...]
> Intel,3COM eller Broadcom da det er det eneste de understøtter til de
> virtuelle maskiner af hvad jeg har læst og prøvet mig til.

En anden mulighed var at bruge USB-netkort hvis hastighede er af mindre
betydning.

MVH
Mads

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-12-04 11:50

Brian Møller wrote:
> Hej

<KLIP>

> Netkortet skla bruges til en test-server med VMware, så det skal være
> Intel,3COM eller Broadcom da det er det eneste de understøtter til de
> virtuelle maskiner af hvad jeg har læst og prøvet mig til.

Har du en reference til det postulat?

Af muligheder er der f.eks. Intels med to porte og DLink DFE-580TX med
fire porte.
Jeg en mulighed til, men den vil jeg ikke nævne her, da det ville være
reklame.

--
Steen Suder

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-12-04 12:10

On Mon, 13 Dec 2004 11:50:08 +0100, "Steen Suder, privat"
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> Har du en reference til det postulat?

System Requirements for ESX 1.5 lister fx:
# 3Com® adapters
# Alteon AceNIC-based adapters
# Broadcom® BCM5700-based adapters
# Intel Pro/100 adapter
# Intel PRO/1000 server adapters

> Af muligheder er der f.eks. Intels med to porte og DLink DFE-580TX med
> fire porte.
> Jeg en mulighed til, men den vil jeg ikke nævne her, da det ville være
> reklame.

Åh hold op. Der er da ingen, der vil hoste over det, når det er svar
på et spørgsmål.

-A

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-12-04 17:06

Asbjorn Hojmark wrote:

> System Requirements for ESX 1.5 lister fx:
> [...]

Jo; det er ESX. GSX æder vel hvad host-OS understøtter så vidt jeg husker.
Der stod blot Vmware i den oprindelige post.

Jamen... OK så

--
Steen Suder

Fra : Brian Møller

Dato : 13-12-04 13:34

> Har du en reference til det postulat?

Fra
http://www.vmware.com/support/esx21/doc/esx21install_requirements2.html#998979
har jeg sakset dette:
Two or more Ethernet controllers. Supported controllers include:
* Broadcom® NetXtreme 570x Gigabit controllers
* Intel PRO/100 adapters
* Intel PRO/1000 adapters
* 3Com® 9xx based adapters

> Af muligheder er der f.eks. Intels med to porte og DLink DFE-580TX med
> fire porte.

Jeg har forsøgt med et DLinkt DFE med 4 porte og der fik jeg slet ikke
mulighed for at anvende mere end EN port til service-consollen
(web-interface). De 3 resterende kunne også bruges til
service-consollen; men det hjælper mig ikke så meget da jeg skal bruge
nogle nic's som den enkelte server kan få adgang til.

> Jeg en mulighed til, men den vil jeg ikke nævne her, da det ville være
> reklame.

Det er ikke reklame hvis det er noget jeg kan bruge som en løsning ?
Ellers ville mange andres svar med f.eks. Intel og lign. også være
reklame i en eller anden form. Men det er irrelevant lige nu, da jeg
godt kan bruge andre svar

Mvh

Brian Møller

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-12-04 17:14

Brian Møller wrote:

> Fra
> http://www.vmware.com/support/esx21/doc/esx21install_requirements2.html#998979

Som jeg skrev til Asbjørn; jeg har overset at det drejede sig om ESX.

<KLIP>

> [...]
> service-consollen; men det hjælper mig ikke så meget da jeg skal bruge
> nogle nic's som den enkelte server kan få adgang til.

Det forholder sig åbenbart anderledes for ESX sammenlignet med GSX.

> [...]
> Ellers ville mange andres svar med f.eks. Intel og lign. også være
> reklame i en eller anden form. Men det er irrelevant lige nu, da jeg

OK.
Jeg (er selvstændig) sælger nogle fire-ports kort med VIA Rhine III-chip
for hver NIC og Hint HM6 PCI-bridge.

Det er stadig entrylevel, men i min verden langt bedre end de
ST201-chips, der sidder på DLink DFE-580TX. Og så er kortet billigere.

Det hjælper dog ikke noget hvis kravet er et af de kort, der står på
ESX-HCLen.

--
Steen Suder

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 14-12-04 12:05

Steen Suder, privat wrote:

<KLIP>

> Jeg (er selvstændig) sælger nogle fire-ports kort med VIA Rhine III-chip
> for hver NIC og Hint HM6 PCI-bridge.

Rettelse: Hint HB6 PCI-PCI-bridge.

--
Steen Suder