HTTPS og fopen
Fra : Rudi W

Dato : 08-12-04 16:20

Hej med jer

Jeg forsøget at åbne en https url med fopen og får følgende fejl:

Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to
https://bladesofsteeldk:W9esTeBr@gateway.fuzion.dk/showgif/?orderid=:443
(Unable to find the socket transport "https" - did you forget to enable
it when you configured PHP?) in /usr/home/balusta/public_html/info.php
on line 8
-1077944192 Unable to find the socket transport "https" - did you forget
to enable it when you configured PHP?

Da jeg i phpinfo kan se:
Registered PHP Streams    php, file, http, ftp, https, ftps

og:
Registered Stream Socket Transports    tcp, udp, unix, udg, ssl, sslv3,
sslv2, tls

Kan jeg ikke se hvad der kunne forårsage fejlen?
Jeg bruger php 5.0.4, Apache2 og FreeBSD 4.10

På forhånd tak.
Rudi

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 08-12-04 16:51

Rudi W wrote:
> Kan jeg ikke se hvad der kunne forårsage fejlen?
> Jeg bruger php 5.0.4, Apache2 og FreeBSD 4.10

du har compilet ssl support med ind i php ?

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------
from bofh | http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Rudi W

Dato : 08-12-04 17:22

Ulrik Nielsen wrote:

> du har compilet ssl support med ind i php ?

Jep, fra phpinfo:

OpenSSL support    enabled
OpenSSL Version    OpenSSL 0.9.7d 17 Mar 2004

?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-12-04 18:30

On Wed, 08 Dec 2004 16:19:59 +0100, Rudi W <rudi@balusta.com> wrote:

>Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to
>https://bladesofsteeldk:W9esTeBr@gateway.fuzion.dk/showgif/?orderid=:443

Du skal bare bruge fopen() (og ikke fsockopen() ), hvis du vil angive
en hel URL.

Du kan også bruge fsockopen(), men så skal du manuelt lave
http-requestet, inkl. afsendelse af authentication-headers (og så er
det 'ssl://hostnavn', du skal forbinde til). Så det er der næppe nogen
grund til.

Hvis du bare vil hente billedet, så er følgende også fint nok:

<?php
$file =
file_get_contents("https://bladesofsteeldk:W9esTeBr@gateway.fuzion.dk/showgif/?orderid=:443");
?>