Hvordan installere man coopermine galleri?
Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 07-12-04 19:01

Hej

Jeg har downloade filen "cpg1.3.2.zip" pakket den ud og uploadet den til en
mappe "coopermine" på min website som ligger på b-one.dk. Så vidt jeg kan
læse mig til skal jeg så køre "install.php" men da ikke direkte fra
browseren ?

Run the install script on your server
(http://your_server/coppermine_dir/install.php) and follow the instructions

Er der en venlig sjæl der vil forklare hvordan jeg gør ?

Mvh
Henrik

Fra : Morten Fangel

Dato : 07-12-04 19:13

Henrik Bruun-Petersen wrote:
> [...]
> en mappe "coopermine" på min website som ligger på b-one.dk. Så vidt jeg
> kan læse mig til skal jeg så køre "install.php" men da ikke direkte fra
Joh det er præcist det du skal...

> Run the install script on your server
> (http://your_server/coppermine_dir/install.php) and follow the instructions
Eg, http://www.dit-domaine.dk/coppermine/install.php (coppermine, ike
coopermine)

Morten

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 07-12-04 19:56

"Morten Fangel" <mfa@desi-dev.dk> skrev i en meddelelse
> Joh det er præcist det du skal...

Sorry... der er åbenbart forskel på store og små bogstaver "Coppermine -
coppermine"

Jeg har hul igennem nu så må jeg se om det er noget jeg kan finde ud af .

Mvh
Henrik

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 07-12-04 22:25

"Henrik Bruun-Petersen" <insideout@fjernaltdettetele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:G0ntd.346$2n3.23@news.get2net.dk...
> Jeg har hul igennem nu så må jeg se om det er noget jeg kan finde ud af
> .

For pokker da, jeg syntes lige jeg ville rense mit websted og slettede
derfor lige alle filer i forbindelse med coppermine for derefter at uploade
det hele igen jeg syntes nemlig det var lidt rodet.

Ved install.php får jeg nu denne fejl:

mySQL Error: Table 'cpg132_albums' already exists

Hvad gør jeg nu?

Mvh
Henrik

Fra : Morten Fangel

Dato : 07-12-04 23:00

> [...]
> derfor lige alle filer i forbindelse med coppermine for derefter at
> uploade det hele igen jeg syntes nemlig det var lidt rodet.
Fair ;)

> Ved install.php får jeg nu denne fejl:
>
> mySQL Error: Table 'cpg132_albums' already exists
Så ligner det lidt at det er blevet installeret før... prøv bare at kør
galleriet normalt...

Morten

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 08-12-04 18:41

Morten Fangel wrote:

> Fair ;)

> Så ligner det lidt at det er blevet installeret før... prøv bare at kør
> galleriet normalt...

Ryd op installationen - dvs. slet både filer OG data i db'en!

Mvh Tommy

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 08-12-04 20:51

"Tommy Ipsen" <tipsen@imada.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> Ryd op installationen - dvs. slet både filer OG data i db'en!

Hej Tommy

Jeg havde fundet ud af det, søgte lidt på google men ellers tak.

Mvh
Henrik

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 07-12-04 19:46

"Morten Fangel" <mfa@desi-dev.dk> skrev i en meddelelse
> Joh det er præcist det du skal...
> Eg, http://www.dit-domaine.dk/coppermine/install.php (coppermine, ike
> coopermine)

Ok , men så virker det ikke, browseren skriver "HTTP 404 - Filen blev
ikke fundet"

Jeg har tjekket for evt. fejl i indtastning af sti .

Mvh
Henrik

Fra : Morten Fangel

Dato : 07-12-04 20:24

Henrik Bruun-Petersen wrote:
> Ok , men så virker det ikke, browseren skriver "HTTP 404 - Filen
blev
> ikke fundet"
Hvilket jo betyder at du må have lavet en indtastnings fejl..

> Jeg har tjekket for evt. fejl i indtastning af sti .
Tjek igen... vær sikker på evt. undermapper, store/små bogstaver etc...

Morten