Hent værdi fra checkbox i formular og gem ~
Fra : kurt-overgaard-ander~

Dato : 11-12-04 18:02

Hej.

Jeg har en oprettelsesformular til en database hvor jeg vha en
checkboks angiver om der i en søgning skal bruges Asc eller Desc.
Hvis checkboksen er markeret skal den gemme teksten "Asc" i et
felt - hvis ikke skal en gemme "Desc".

Dernæst skal jeg til en ny retteformular kunne hente værdien (Asc
eller Desc) og hvis teksten i databasen er "Asc" markere
checkboksen - ellers skal den stå tom.

Hvis teksten er Asc kan jeg i tekstboksen markere den som "1" ??

Er der en måde at hente teksten fra databasefeltet ind i en
variabel og bruge denne variabel til at danne den korrekte
checkboks?

min checkboks ser ud som følger:

<INPUT TYPE="checkbox" NAME="TypeDir" VALUE="Asc"
CHECKED=str_opned>

jeg har forinden tildelt str_opned værdien 1 eller 0 - men det
vil ikke virke - uanset hvordan jeg prøver.

Er der nogen der kan give mig et hint omm hvor jeg bliver klogere
på brugen af checkbokse?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : finn elmgaard

Dato : 12-12-04 10:24

"kurt-overgaard-andersen" <kurt@overgaard-andersen.dk> wrote >
> [...]
> vil ikke virke - uanset hvordan jeg prøver.
>
> Er der nogen der kan give mig et hint omm hvor jeg bliver klogere

Du har en VBscript variabel, du kalder str_opned. Men du kan ikke sætte VB
script ind i HTML, uden script tags.

Du skal skrive:

..............CHECKED=<%=str_opned%>>

mvh